Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Serwis
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
henio12323
Wysłany: Pią 13:57, 29 Sty 2021
Temat postu:
akurat wg mnie i nie tylko amor tył to nie podstawa, kiedys oglądałem nawet wywiad z Tadkiem i zapytany jaki element by zostawił ze swojego motocykla do ewentualnej serii to przód. tyl robi robote ale ja tez czuje ze przód wazniejszy
Pajka
Wysłany: Pią 13:23, 29 Sty 2021
Temat postu:
Bardzo fajnie to opisaliście, tym bardziej, ze zrobiły to osoby znające temat
Ja mam u siebie traxa z tyłu, takiego kupiłem (na pewno to było jakieś za kupnem akurat tego sprzętu). Jeszcze nie testowałem, ale z moją jazdą nie wyciągnę z niego za wiele, mam nadzieję, ze będzie to odczuwalne.
major000
Wysłany: Pią 12:42, 29 Sty 2021
Temat postu:
Ja z mojego doświadczenia powiem, że nie warto ładować się w tuningowe Ohlinsy, cone valvy itd. Po pierwsze kosztuje kupę siana, po drugie ma częstszy i droższy serwis, po trzecie i tak trzeba to ustawić pod siebie co generuje następne koszta i wymaga wiedzy i doświadczenia tunera. Poza tym jest taki paradoks że nie zawsze Cone valve(ohlins itd.) będzie działał pod amatorem, to są zawiasy robione pod zapierdalaczy i one zaczynają chodzić dopiero przy ostrym manetowaniu. Pogadajcie sobie z amatorami którzy próbowali ustawić cone valva pod amatorskie endurko.
Wyjątkiem jest WP dwukomorowe, jak Kristoff wspominał. Zawias ogólnie dostępny, przystępny cenowo, wytrzymały i ma szeroki zakres ustawien(od motocrosu po lekkie enduro).
Jesli masz kumatego tunera to z seryjnego xplora zrobi zapierdalaczkę za ułamek ceny Conevalva i traxa.
henio12323
Wysłany: Pią 10:36, 29 Sty 2021
Temat postu:
to czy mniej wybija, czy kopie to zalezy od dostrojenia - tak samo jak kazdy inny zawias, trax ma o tyle przewage ze jest lepiej wykonany, mniejszy opory - wiec moze byc czulszy. no i ma ten system opadania szybkiego bez kontaktu koła z podłozem - wiec lepiej lapie trakcje, ale znowu trzeba jechac ba tyle szybko zeby odrywac koło
ebi11
Wysłany: Pią 10:17, 29 Sty 2021
Temat postu:
Kristoff z tego co śledzę forum to zawias mieliśmy tak samo dostrojony (xplor plus tył).
Czyli generalnie przód jest różnica odczuwalna przy szybkiej jeździe.
Jaka jest natomiast różnica z tyłem trax w porównaniu do serii ?
Jakbyś mógł rozwinąć "wiadomo trax to trax" ?
Jeździłeś masz porównanie traxa do dobrze dostrojonego tyłu ?
Bardziej trax klei mniej wybija, nie kopie ?
KristofSX
Wysłany: Czw 22:28, 28 Sty 2021
Temat postu:
z Xplora da radę wycisnąć całkiem sporo, jednak wymaga to większej ingerencji (dodatkowe zawory, tłoczyska) jednak zawieszenie dwukomorowe (czy to WP/ czy wkłady,, Ohlins, KYB, CV, czy ConeValve) to jednak półka wyżej,
przerabiałem xplora na maxa i byłem zadowolony , teraz mam dwukomorówkę w której zrobiłem tylko setting + sprężyny i odczucia są dużo lepsze, im szybciej jedziesz tym większa różnica do xplora,
z tyłu po założeniu smart piston i tego tuningowego stroika jest już naprawdę dobrze, ale wiadomo trax to trax
henio12323
Wysłany: Czw 21:15, 28 Sty 2021
Temat postu:
zajmuje sie troche zawieszeniem, i troche grzebałem przy settingach - bo zacznijmy od tego że " po settingu" to ty masz juz motocykl w serii
setting to pakiet blaszek, pytanie teraz kto co komu odpowiada. jak ktos ci przerobi setting niekoniecznie musi trafić w twoje preferencje. a do czego zmierzam od początku - z jakaśtam dozą doswiadczenia nie mam pojęcia jak działają polscy tunerzy zawieszenia którzy powstają jak grzyby po deszczu, czesc osób kojarze jako osoby o niskiej kulturze technicznej i niewielkim rozgarneciu mechanicznym - a mimo to łoją kase za "settingi" za co maja u mnie mega szacunek że potrafia sprzedać robote - ktorą jak zakładam sami do konca nie rozumieją.
moze troche offtop ;D ale generalnie dobrze dostrojone zawieszenie działa spoko,
aczkolwiek są zawieszenia technicznie lepsze, nie ma co ukrywać xplor czy ogólnie jednokomorówki to zawieszenia jak na swiat offroadowy prymitywne.
z kolei zbyt profesjonalne zawieszenie - taki cone valve wcale nie musi byc lepsze, zwłaszcza do amatorskiej jazdy. to zawias dla kogos kto potrafi wykorzystać jego potencjał - musisz jechać szybko żeby działał. tak juz jest zaprojektowany...
ale wkłady ohlinsa czy np przeróbki (np częsci z racetecha) to trafiony pomysł - wykonanie elementów i sposób skomplikowania jest wiekszy niz jednokomorówka - zwłaszcza mówie tu np o ohlinsie, który jest dwukomorowym zawieszeniem, wykonanym na prawde kozacko, tu bedzie progres bezapelacyjnie
ebi11
Wysłany: Czw 17:08, 28 Sty 2021
Temat postu: Zawieszenie
Witam,
Pytanie odnośnie zawieszenia, czy duża różnica jest miedzy zawieszeniem seryjnym (xplor + tył) po settingu, w porównaniu do cone valve trax ohlins, wkład ohlins do xplora itp.
Czy jeździł ktoś na jednym i drugim i ma porównanie ? Jakie odczucia
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin