Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
henio12323
Wysłany: Pon 21:47, 22 Lut 2021
Temat postu:
a sprawdzałes tak jak pisałem zakrecic na odpalonym silniku ?
swebo
Wysłany: Pon 21:03, 22 Lut 2021
Temat postu:
Diagnoza niestety trwa dalej, całą wiązka nowa, teraz z aku mocnego z BUS-a jest iskra, natomiast z 4 i 7ki nie ma iskry, próbowane na kilku aku. motocyklowych, na samochodowych jest...
Macie jakiś pomysł, bo już krew zalewa...
henio12323
Wysłany: Wto 20:43, 09 Lut 2021
Temat postu:
tak, - odpinanie takich elementów to czesc diagnozy bo wykluczasz zwarcia gdzies na przyciskach, bez przycisku nie zgasisz silnika ale do rozruchu jest to zbędne
swebo
Wysłany: Wto 17:57, 09 Lut 2021
Temat postu:
Czy przez przyciski z lewej strony, lub z prawej, musi przechodzić wiązka?
Inaczej, czy jeżeli przyciski są odpięte od wiązki, powinna być iskra?
swebo
Wysłany: Sob 22:04, 06 Lut 2021
Temat postu:
no właśnie..., to teraz tak...
cały przód odłączony,
lewy - kierunki, gaszak, światła, klakson
prawy - włącznik zapłonu, starter
zasilanie podawane, przez przekaźnik - nie ma iskry
zasilanie podawane, przez przekaźnik na zwarcie - nie ma iskry
zasilanie podawane z pominięciem przekaźnika, + na rozrusznik, masa na ramę, silnik, stelaż itp. - nie ma iskry
Iskra cały czas jest z kopniaka, na rozruszniku nie ma...
Sprzęgło rozrusznika:
5 bieg, hamulec wciśnięty, start z rozrusznika, moto nie da się utrzymać / czyli kręci silnikiem / wałem...
Silnik raczej nie kręci za wolno, podłączony aku z Bus-a, a innego samochodu, kręci jak pojeban...y, iskry nadal brak...
-----------------
henio12323
, jak mi to ogarniesz, wysyłam Irlandzki trunek GRATIS, bo już miałem 100 moturów, i takiej zagadki jeszcze nie było...
henio12323
Wysłany: Sob 21:49, 06 Lut 2021
Temat postu:
nie, zapłon jest jeden, nie ma dwóch ;P iskra pojawia sie niezaleznie od sposobu kręcenia silnikiem - czy z "popychu" z korby, z kopki czy rozrusznika, iskra indukuje sie w cewce przez stator, moduł jedynie steruje jej "puszczeniem"
ALE jezeli przy rozruszniku jej nie ma to opcja jest taka - albo silnik sie za wolno kręci, albo przycisk zwiera cewke do masy ( np przetarły sie gdzies przewody ) jeszcze pare przyczyn mozna by znaleźć
swebo
Wysłany: Sob 21:45, 06 Lut 2021
Temat postu:
Walka trwa nadal...
Mam kolejne zapytanie, czy...
Jeśli jest iskra z kopniaka /kickstartera/, a nie ma z rozrusznika, istnieje możliwość że jest coś z modułem nie tak?
Czy on rozdziela te dwa zapłony?
Czy może jest inaczej?, z góry dzięki
henio12323
, widzę że masz wiedzę, może dałbyś nr tel. na priv, zadzwonię jeśli to nie problem?
henio12323
Wysłany: Czw 7:23, 04 Lut 2021
Temat postu:
tak
swebo
Wysłany: Czw 7:21, 04 Lut 2021
Temat postu:
henio12323 napisał:
tak powinno byc przejscie - to jest szczotkowy silnik, wiec prąd płynie przez szczotki do uzwojenia,
Czyli... Jeśli mam rozrusznik na moto, to...
przykładając + z miernika ustawiony na przejście /piszczek/, do + na rozruszniku
przykładając - z miernika ustawiony na przejście /piszczek/, do np. silnika, jako masa
ma być przejście?
henio12323
Wysłany: Śro 20:33, 03 Lut 2021
Temat postu:
tak powinno byc przejscie - to jest szczotkowy silnik, wiec prąd płynie przez szczotki do uzwojenia,
swebo
Wysłany: Śro 16:50, 03 Lut 2021
Temat postu:
Hej, mam takie pytanie.
Czy na rozruszniku, podając plus, minus do obudowy, powinno być przejście?
Poniżej link z filmem. Miernik ustawiony na piszczek, czarny kabel /minus/ do obudowy, czerwony /plus/, jak słychać jest przejście.
Jeśli nie powinno go być, co może byś przyczyną, szczotki?, wirnik?
Dodam że na filmie, śruba, gdzie przykręcony jest plus z przekaźnika, nie styka się z obudową...
https://www.youtube.com/watch?v=TvaQ5jA0w6c&feature=youtu.be
Z góry dzięki za info...
swebo
Wysłany: Śro 12:17, 03 Lut 2021
Temat postu:
Coś się tam zaczyna dziać, bo na plusie na rozruszniku, raczej nie powinno być masy?
I ta śruba na którą nakładany jest przewód z przekaźnika, cała się rusza na wszystkie strony...
swebo
Wysłany: Wto 10:55, 02 Lut 2021
Temat postu:
henio12323 napisał:
mylisz sie, zapłon jest cały czas, - to nie jest jak w samochodzie że masz 2 pozycje. motocykl caly czas jest gotowy do rozruchu, w nowszych wtryskach jest zbudzanie modulu itd, i jest wywoływane obrotem wału.
tak jak odepniesz nawet aku główne a zasilisz go bezposrednio na rozruszniku ( minus gdzies na obudowe rozrusznika czy silnik - obojętne, plus do terminala plusowego ) to normalnie ma byc iskra i moto ma odpalac.
cewka jest zasilana z alternatora
rozrusznik moze kręci - a ciekawe jak silnik, tam padały sprzęgiełka rozrusznika
Ok, dzięki wielkie
henio12323
, będę walczył dam znać...
henio12323
Wysłany: Wto 10:27, 02 Lut 2021
Temat postu:
mylisz sie, zapłon jest cały czas, - to nie jest jak w samochodzie że masz 2 pozycje. motocykl caly czas jest gotowy do rozruchu, w nowszych wtryskach jest zbudzanie modulu itd, i jest wywoływane obrotem wału.
tak jak odepniesz nawet aku główne a zasilisz go bezposrednio na rozruszniku ( minus gdzies na obudowe rozrusznika czy silnik - obojętne, plus do terminala plusowego ) to normalnie ma byc iskra i moto ma odpalac.
cewka jest zasilana z alternatora
rozrusznik moze kręci - a ciekawe jak silnik, tam padały sprzęgiełka rozrusznika
swebo
Wysłany: Wto 9:48, 02 Lut 2021
Temat postu:
henio12323 napisał:
brzmi to tak jakby układ rozrusznika wykluczał iskre, odepnij przewód plusowy od rozrusznika, i zasil go z oddzielnego aku - zobacz czy wtedy ma iskre, jak ma to znaczy że przy okazji wciskania przicsku rozrusznika, przyciskasz od razu gaszenie - czyli jakis błąd w instalacji
a to nie jest tak czasem, że po naciśnięciu guzika, po za rozrusznikiem, uruchamiamy też zapłon?, chyba że się mylę... hmm
Jeśli podam mu osobne zupełnie zasilanie tylko na rozrusznik, czyli + na rozrusznik, - /masa/ gdzieśna ramę, to też powinna pojawić się iskra?
Skoro odepnę mu plus z rozrusznika, odłączę też przekaźnik, co za tym idzie - cewkę... mylę się?
henio12323 napisał:
jak nie ma, to znaczy ze kręci za wolno i problem tkwi po stronie kiepskiego układu rozrusznika - raczej stawiam na to drugie
tu właśnie nawet podpięty pod aku z samochodu, kręci jak oszalały...
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin