Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Serwis
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Asgota
Wysłany: Pon 21:32, 12 Kwi 2021
Temat postu:
Od kupna nić nie robiłem więc...
Ogólnie po konsultacji ze znajomymi stwierdziłem że zakładam stary tłok (ma 0.5setki zużycia przez 50h - zakładał go poprzedni właściciel)
Cylinder trzyma wymiar na selekcję B i ma 1.5 setki jaja.
Średni luz na ten tłok to 5 setek.
Po 20mth kontrola pęknięcia, jak jebnie to jebnie, wtedy wleci tuleja nowa korba i poprawka głowicy.
O tulejach są różne opinie, jedni chwalą inni negują, u nas chłopaki latają na tulejach od Wojtali i 0 problemów...
Kolega miał też takie 150 i wysłał mi zdjęcie identycznych pęknięć u niego, tylko rocznik inny bo 2010.
Niestety budżet mi teraz nie pozwala wydać 2tys na nowy cylinder...
Narzeczona jeździ raczej łagodnie także może się okazać że to będzie chodzić i chodzić...
henio12323
Wysłany: Pon 20:25, 12 Kwi 2021
Temat postu:
no info nieciekawe, nie wsadzaj aby tulei
a moze to znak że jednak lepiej kupic enduro
Asgota
Wysłany: Pon 20:09, 12 Kwi 2021
Temat postu:
Smutne wieści...
https://i.imgur.com/1Qs401H.jpg
https://i.imgur.com/kOqtdmO.jpg
https://i.imgur.com/pT3Gz2l.jpg
https://i.imgur.com/LpaBXZu.jpg
https://i.imgur.com/rkJmdSP.jpg
https://i.imgur.com/5Y6GOLE.jpg
henio12323
Wysłany: Nie 16:36, 04 Kwi 2021
Temat postu:
moge pomóc z oryginalnymi nowymi częsciami, z uzywkami bywa róznie a chinczyków nie polecam
Asgota
Wysłany: Nie 11:32, 04 Kwi 2021
Temat postu:
Cytat:
kiedys znajomy przypadkowo kupił zły tłok ( za niski ) do jakies YZtki i brakowało mu z pół centymetra, fura jeździła, troche gorzej odpalała, góre straciła, taka bardzo spokojna sie zrobiła a roznica była bardzo duza w odprężeniu
5mm Szok
Mnie niestety dorwała kwarantanna do 18.04...
Na szczęście czuje się dobrze więc chyba po świętach zacznę coś rozbierać, a cześć ktoś mi najwyżej dowiezie, jeżeli mnie nie połamie nagle...
Teraz jest czas to akurat serwisy zawieszeń wlecą i w ogóle ;D
Może macie też namiar na kogoś z częściami używanymi do KTM, chętnie znajdę już kogoś od kogo będę mógł w razie potrzeby zakupić zapłon.
Numer oryginału:
54839204000
Montowany był w:
125 EXC 125 2005 - 2014
200 EXC 200 2005 - 2012
250 EXC 250 2005 - 2007
300 EXC 300 2005 – 2007
oraz:
https://i.imgur.com/aodnkX8.jpg
Znalazłem zamiennik na Aliexpress i tez się nad tym zastanawiam, bo to w sumie nie jest jakaś mega skomplikowana część.
LINK TUTAJ
henio12323
Wysłany: Śro 20:26, 31 Mar 2021
Temat postu:
uszczelek jest wiecej niz 3 do wyboru, ciezko oceniać - robisz tuning, nie ma jednoznacznej recepty ile wsadzic żeby było super
jak masz dylemat kup sobie oem zestaw TOPEND bedziesz miał wszystkie grubosci, mozna sie bawić, uszczelki serwisówka dopuszcza montować po dwie, równie dobrze mozna dać dwie po 0,7 ( bo jakos te wartosci sa chyba jako najgrubsze ) to da ci nawet 1,4mm - ciezko przewidziec jak bardzo zmieni sie charakterystyka
kiedys znajomy przypadkowo kupił zły tłok ( za niski ) do jakies YZtki i brakowało mu z pół centymetra, fura jeździła, troche gorzej odpalała, góre straciła, taka bardzo spokojna sie zrobiła a roznica była bardzo duza w odprężeniu
Asgota
Wysłany: Śro 18:11, 31 Mar 2021
Temat postu:
Ok.
Co do uszczelki, proponujesz wybrać po prostu najgrubszą? Czy dać dwie? Bo tez o takich zabawach słyszałem, raz widziałem jak gość wrzucił wszystkie 3, co dało mu wynik 0.95mm
henio12323
Wysłany: Śro 11:38, 31 Mar 2021
Temat postu:
1) dopręzenie poprawi dół jak i moze zrobic wiekszego "wariata" raczej na tym tobie nie zalezy
2) tak mozna dac i magneto z exc i ciezarek na magneto - to da najwieksza róznice
3) na pewno jest inny, róznica w sztywnosciach sprezyn to czesto cała róznica miedzy rocznikami, a te fury co roku jeżdzą fajniej. i rosnie przepaść medzy exc a SX.
4) rzeczywiscie exc 150 nie ma, bardziej myle o exc 125 - chociaz tu i tak juz tyle kombinacji ze róznie moze byc, taki z exc 125 mysle ze poprawi dół po dostrojeniu gaźnika, utnie góre
Asgota
Wysłany: Śro 11:08, 31 Mar 2021
Temat postu:
henio12323 napisał:
1) odprezyc mozesz, jak nie bedzie zadowalajaco zawsze wrócisz, to koszt uszczelki za kilkanascie zlotych...
Teraz pytanie co daje lepszy efekt, bo większość mówi by odprężyć silnik, ale spotkałem się też opiniami by go doprężyć
henio12323 napisał:
2) koło/ zapłon zdecydowanie popraw - nne masy wirowe to głowna róznica w charakterystyce
Myślisz że to dodatkowe koło mało dało? i że pełny zapłon od EXC taki jak mam w XC da lepszy efekt?
Jeszcze raz zdjęcia Ciężarka:
https://i.imgur.com/CBCnTbR.jpg
https://i.imgur.com/2LozJIV.jpg
Zastanawiałem się nawet nad założeniem zapłonu z EXC i do tego nawet dołożyć ten ciężarek.
I zdjęcia Magnet z obu:
SX:
https://i.imgur.com/MBRf0Z3.jpg
XC:
https://i.imgur.com/QJvZZ4Y.jpg
henio12323 napisał:
mozna by dac cały mechanizm otwierajacy z EXC moze to pomóc
Myślisz że może być inny? Tutaj jednak jest trochę rozbierania by to sprawdzić, teoretycznie w katalogu mechanizm z XC ma inny numer niż z SX.
edit. ale z tego co widzę wpisując numery części w google 50337050044 i 52337067000 to różnica jest głównie rocznikowo, a oba były montowane w SX, EXC i XC.
henio12323 napisał:
5) dyfuzor pewnie by pasował z EXC i vmysle ze dałby odczuwalnie wiecej niz mebrana
Ale pewnie musi być to dyfuzor z EXC 150, a takowy nie istnieje w tym roczniku, a od 200 pewnie będzie za duży?
henio12323
Wysłany: Śro 8:57, 31 Mar 2021
Temat postu:
1) odprezyc mozesz, jak nie bedzie zadowalajaco zawsze wrócisz, to koszt uszczelki za kilkanascie zlotych...
2) koło/ zapłon zdecydowanie popraw - nne masy wirowe to głowna róznica w charakterystyce
3) tu na wyczucie, w małym 2T duzej regulacji nie masz, ustawiasz tym jedynie jak nisko zawór wydechowy wypada w stanie spoczynku. mozna by dac cały mechanizm otwierajacy z EXC moze to pomóc
4) mocno to znacyz ile ? podejrzewam że modyfikacje samej membrany beda ledwo co odczuwalne zwłaszcza dla amatora
5) dyfuzor pewnie by pasował z EXC i vmysle ze dałby odczuwalnie wiecej niz mebrana
Asgota
Wysłany: Śro 1:40, 31 Mar 2021
Temat postu: SX 150 - Lepszy Moment w dolnym zakresie, SX do Enduro.
Witam.
Jak w temacie, chce wykastrować SX150 2009, od dłuższego czasu przerabiam go pod jazdę Enduro dla narzeczonej, władowałem już trochę w niego więc zmiana na EXC lub XC nie wchodzi na tą chwile w grę.
Co zrobione do tej pory:
-Setting zawieszenia + obniżenie o 3cm.
-Napęd 12/50.
-Tylne koło 18" + Tubiliss.
-Lampa z przodu + Akumulator pod siedzeniem.
-Wentylator na chłodnicy + Termo-włącznik na przewodach
-Osłony silnika i kaganiec na dyfuzor.
-Dociążone koło magnesowe przez nakręcany na nie obciążnik 300g tzw. Flywheel Weights
-Membrana VForce 3
Ale czas się zabrać za silnik, ja tym motocyklem jeżdżę bardzo rzadko dlatego nie zauważałem tego problemu wcześniej, siedziało na nim 2 naprawdę dobrych szoferów którzy latają GG EC250 i GG EC300 2021, obaj stwierdzili że bardzo "żwawy jest ten motorek".
W końcu usiadłem sam w lesie gdy musiałem pomóc jej coś wyjechać i faktycznie góra jest strasznie mocna, ale dół jest słaby, jakiś tam niby jest... ale ale żeby jechał musi być w rezo inaczej gaśnie, pomimo dociążenia magneta... Oczywiście teren nie jest płaski...
Jako iż ja jeżdżę XC 200 2009, mam w nim bardzo dobry moment w dolnym zakresie, to odczuwam straszną różnicę pomiędzy tymi dwoma motocyklami...
Teraz tak, wiem że to SX, więc typowa crossówka, ma być dzika i jechać głównie górą, ale nie chce mi się wierzyć w to że nie da się jej wykastrować, dodać jej momentu w dolnym zakresie kosztem ucięcia góry.
Silniki XC200 i SX150 są praktycznie bliźniacze, ta sama skrzynia, kartery, mechanizm zaworu, cała prawa strona silnika, wręcz budowa jest praktycznie identyczna, myślę że da się coś z tym zrobić...
Szukam pomocy i pomysłów jak to zrobić i mam nadzieję że ktoś na forum ma wiedzę i mi w tym pomoże. A że akurat nadchodzi czas na zmianę tłoka to moment chyba idealny
Niestety o tuningu 2t znalazłem bardzo mało, zwłaszcza gdy zamiast podnosić jego moc w górnej partii chcemy ją obniżyć dla uzyskania dolnej
Co myślę aby zrobić, w sumie o czym usłyszałem z ust innych.
1.Grubsza uszczelka pod cylinder, to podobno zwiększa moment w dolnym zakresie ucinając górę, zmieniamy tym kompresję i stopień sprężenia, jedyne co mi się nie podoba to to że podnosimy również okna
Co o tym myślicie?
Rozważałem też opcję najpierw testu podnosząc cylinder, a gdy da to pożądany efekt wtedy przerobić głowicę, w sensie przybrać trochę materiału żeby zwiększyć komorę spalania i wtedy cylinder ustawić tak jak być powinien.
2. Kompletny zapłon od EXC, tak jak mam w XC (fabrycznie) Koło dociążające chyba nie daje takiego mocnego efektu jak całe magneto które głównie swój ciężar ma po zewnętrze stronie, koło dociążające ma ciężar rozłożony po całości. Na test mogę przełożyć całość z mojego XC200.
Tak wygląda koło:
https://i.imgur.com/CBCnTbR.jpg
https://i.imgur.com/2LozJIV.jpg
3. Słyszałem też o regulacji zaworu wydechowego, kręciłem nim dla testu w obie strony, ale motocykl albo był zamulony, a później nagle szybko wstawał, albo wstawał za szybko, zaraz od początku.
Słyszałem o sprężynach ale do tego modelu nic nie znalazłem...
W którą stronę go ustawiać? Ma się szybciej otwierać? Czy możne dłużej ma być zamknięty? Najlepsza by była chyba opcja utwardzenia sprężyny by po prostu otwierał się wolniej.
4. Listki w Membranie, podobno cieńsze listki mocno poprawiają dół?
5. Czy zmiana dyfuzora może mieć też duży wpływ na zachowanie motocykla w dolnej partii? I czy znajdę jakiś konkretny dyfuzor do tego modelu?
Za każdą podpowiedz będę ogromnie wdzięczny
Pozdrawiam.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin