Autor |
Wiadomość |
youngcolor |
Wysłany: Nie 19:40, 11 Kwi 2021 Temat postu: |
|
Ok. Dziękuję bardzo za dotychczasowe rady, dam znać jak sprawa wygląda jak będzie poskladany. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 19:35, 11 Kwi 2021 Temat postu: |
|
ciepły silnik zawsze jest łatwiej uruchomic niz zimny
tu nie ma co dywagowac, podparte zawory to masakra dla silnika, odbierz od mechanika i testuj, przyczyn moze byc jeszcze wiele, ale to ewidentnie moze do tego prowadzic |
|
|
youngcolor |
Wysłany: Nie 19:34, 11 Kwi 2021 Temat postu: |
|
Ok, ale na ciepłym nie miał problemów z rozruchem. Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego? Bo już głupieje z tym motorkiem |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 18:47, 11 Kwi 2021 Temat postu: |
|
jak najbardziej, podparte zawory to nieszczelny silnik, pół biedy jak podparte sa wydechy, bo nie masz sprezania ale i tak do zapłonu moze dojśc i jakos odpalić. a dolotowe jak podparte to potrafi cisnienie sadzic takie w dolot ze sa spore problemy z rozruchem |
|
|
youngcolor |
Wysłany: Nie 10:53, 11 Kwi 2021 Temat postu: |
|
KTM u mechanika. Zaczął od wykluczania mechanicznych możliwych przyczyn nie palenia na zimnym. Okazało się, że nie ma w ogóle luzu na zaworach ssacych. Poprzedni właściciel dał mi fakturę na wymianę tłoka 10mth temu i jest na niej napisane, że docierał zawory, które są tytanowe i których się nie dociera dlatego tak się starly że nie ma luzu. Czy to mogła być przyczyna nie odpalania na zimnym? Bo mam mieszane uczucia |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Sob 12:50, 03 Kwi 2021 Temat postu: |
|
Tak, TPS ma wpływ na odpalanie na zimnym i na ciepłym też,
może się rozregulować, nawet jak wszystko skręcone to wilgoć może spowodować zmianę wartości, a nawet minimalne przesunięcie powoduje dużą zmianę, |
|
|
youngcolor |
Wysłany: Sob 10:23, 03 Kwi 2021 Temat postu: |
|
Słychać buczenie, pompa działa.
Czy zle ustawienie TPS może być przyczyną nie odpalania na zimnym silniku? Czy mógł się sam "rozregulować"? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pią 14:15, 02 Kwi 2021 Temat postu: |
|
jak cykasz go na zimnym rozrusznikiem to pompa się załącza? słychać "buczenie"?
TPS można by sprawdzić, fabrycznie ma być 0.44V (można ustawiać w zakresie od 0.44 do nawet 0.7 w zależności od potrzeb i konfiguracji ECU/wydechu itp) |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 20:08, 01 Kwi 2021 Temat postu: |
|
to masz racje skoro całkiem nie chce odpalać, ciezko przez forum ciezko cokolwiek wiecej doradzić zleć komus jakis przegląd, moze ktos cos wyłapie |
|
|
youngcolor |
Wysłany: Czw 14:35, 01 Kwi 2021 Temat postu: |
|
Szybko kręci. Paliwo już świeże.
Pojeździć trochę... Trochę irytujące, że moto z 2017 roku muszę pchać przed jazda. Wcześniej miałem SXF z 2015r i palił od strzała zimny czy ciepły, czy stał dzień czy dwa tygodnie nie było znaczenia... |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 13:52, 01 Kwi 2021 Temat postu: |
|
ja bym torche wiecej pojeździł, paliwo pewnie masz juz swieze w zbiorniku... ale gdyby nie to to tu moze byc problem
palisz na ssaniu ?dobrze kręci rozrusznikiem ? moze troche za wolno ? |
|
|
youngcolor |
Wysłany: Czw 13:46, 01 Kwi 2021 Temat postu: |
|
Rozumiem.
Co w takim razie na moim miejscu byś sprawdził?
Nie odpala na rozrusznik na zimnym, na popych za 2-3 razem. Trochę się nagrzeje i z rozrusznika odpala na strzał... |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 13:24, 01 Kwi 2021 Temat postu: |
|
kazdy układ wtryskowy ma pewien stopien samoadaptacji, zwłaszcza jak np wyjmiesz baterie czy zmienisz mu warunki pracy to komp musi sie "dopasować" dlatego jak np masz zawalony błotem na maxa filtr powietrza, wsadzisz mu nowy czysty to moze gorzej odpalac niz na starym zabłoconym...
nie mam pojecia - koszystam z kompa ktma który graficznie pokazuje nastay tpsu |
|
|
youngcolor |
Wysłany: Czw 12:44, 01 Kwi 2021 Temat postu: |
|
Chodzi o to, że komputer ma się "nauczyć" dawek na nowo? Ktoś mi o tym mówił, ale szczerze mówiąc nie traktowałem tego poważnie. Naprawdę tak to działa?
Czy orientujesz się może jakie napięcia ma mieć TPS w tym modelu? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Czw 12:26, 01 Kwi 2021 Temat postu: |
|
pojeździ jtroche chociaz 4h to juz sie naczytał na pewno, moze jest problem z samym wtryskiwaczem, a TPS sie ustawia na pewno, |
|
|