Autor |
Wiadomość |
mariuszgim |
Wysłany: Śro 18:56, 08 Maj 2024 Temat postu: |
|
Dzisiaj wlany Motorex MOTO GEAR OIL SAE 10W/30
Skrzynia i sprzęgło jak nowe
Dzięki za dyskusję |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 9:07, 07 Maj 2024 Temat postu: |
|
sciagnac pokrywe trzeba |
|
|
mariuszgim |
Wysłany: Pon 19:42, 06 Maj 2024 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | nie musza sie na postoju rozchodzic, mogą byc przekładki krzywe albo uszkodzony kosz wtedy tez bedzie ciagneło |
Przez wlew oleju można coś wstępnie zobaczyć czy ściagać obudowę? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 14:52, 06 Maj 2024 Temat postu: |
|
nie musza sie na postoju rozchodzic, mogą byc przekładki krzywe albo uszkodzony kosz wtedy tez bedzie ciagneło |
|
|
mariuszgim |
Wysłany: Pon 13:33, 06 Maj 2024 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | odwrotnie, im wieksze W tym olej jest bardziej gesty, chociaz to bardziej chodzi o pierwsza liczbe, ona mówi o płyneciu oleju na zimno, rozruchu np na mrozie, lepiej wtedy miec 5W niz 15W jak odpalasz na mrozie, z kolei w upał fajniej było by mieć dla ochrony silnika XW60 niz XW40. ale skrzynia biegów 2t nie jest az tak obciazona jak ukłąd korbowo tłokowy 4T, wiec tu mozna lac oleje rozrzedzone typowo przekłądniowe |
Jeżeli to nie wina oleju to rozebrać i sprawdzić tarcxki?
Przy naciśnięciu sprzęgła patrząc przez wlew oleju to one są jakby sklejone - odsuwa się z jedna a reszta nie. Można je śrubokrętem lekko odsunąć ale same się nie rozchodzą. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 5:57, 06 Maj 2024 Temat postu: |
|
odwrotnie, im wieksze W tym olej jest bardziej gesty, chociaz to bardziej chodzi o pierwsza liczbe, ona mówi o płyneciu oleju na zimno, rozruchu np na mrozie, lepiej wtedy miec 5W niz 15W jak odpalasz na mrozie, z kolei w upał fajniej było by mieć dla ochrony silnika XW60 niz XW40. ale skrzynia biegów 2t nie jest az tak obciazona jak ukłąd korbowo tłokowy 4T, wiec tu mozna lac oleje rozrzedzone typowo przekłądniowe |
|
|
mariuszgim |
Wysłany: Nie 20:48, 05 Maj 2024 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | 10w30 jest jak woda w sotsunku do 300v 10w50
to moze powinienes miec grubsza |
10w30 jest rzadszy niż 10w40 czy tam10w50?
Myślałem że im wyżej po W to rzadszy olej.
Ale jak uszczelka grubsza to odsunie wysprzęglik od silnika i będzie chyba słabiej wysprzęglał?
Czy źle rozumuję? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 20:38, 05 Maj 2024 Temat postu: |
|
10w30 jest jak woda w sotsunku do 300v 10w50
to moze powinienes miec grubsza |
|
|
mariuszgim |
Wysłany: Nie 17:01, 05 Maj 2024 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | w wiekszosci 125 reguluje sie grubosc uszczelki pod wysprzeglikiem - zweryfikuj czy u ciebie wszystko ok.
a najlepiej sprzęgło działa na 10w30 motorex gear oil |
Ta uszczelka "papierowa zielona"?
Mam jakąś cieńką już.
10w30 nie za gęsty? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Nie 11:41, 05 Maj 2024 Temat postu: |
|
nie ma takiego wymiaru naprawczego
ale w wiekszosci 125 reguluje sie grubosc uszczelki pod wysprzeglikiem - zweryfikuj czy u ciebie wszystko ok.
300v 10w50 to bardzo specyficzny olej, jak juz do takiego silnika 10w40
a najlepiej sprzęgło działa na 10w30 motorex gear oil |
|
|
mariuszgim |
Wysłany: Nie 6:56, 05 Maj 2024 Temat postu: |
|
Jaka powinna być przerwa po naciśnięciu sprzęgła na pierwszym talerzu dociskajacym - od strony zewnętrznej?
SX 125 sprzęgło zaczęło ciągnąć na wolnych obrotach.
Nalany olej 10W40 Neste
Po wciśnięciu sprzęgła talerzyki są jakby posklejane ze sobą
Zamowiłem Motula 300V 10W50 i zobaczymy czy coś pomoże. A może inny? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 14:43, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
hehe na próbe mozesz wywalic jedną przekładke i zobaczyc czy cos sie zmieni
ostatnio kolega zakatował sprzegło nie mieli od reki tarcz takie jakie powinny byc, to dokupił 2 duzo grubsze, i jakos to jeździ i nie ciągnie, ale jakby pewnie miał 3-4 grubsze zamiast cienkich to by na pewno ciągnęło |
|
|
jaacaman |
Wysłany: Pon 13:39, 02 Cze 2014 Temat postu: |
|
A co w sytuacji jeśli wymieniłem przekładki, oppowietrzyłem układ i wymieniłem w nim płyn? Sprzęgło dalej trochę ciągnie... U mnie problemem mogą być przekładki, ale nie mam pojęcia, które kupić, bo jest ich co najmniej 3 rodzaje, wg mnie ja powinienem mieć tarcze o grubości 1.8mm do sprzęgła z exc 520, bo teraz mam lekko zużyte z 525, mają 1.9mm i ciągnie, ale przed zakupem wolałbym wykluczyć wszystkie inne możliwości... co poradzicie? |
|
|
robertaz |
Wysłany: Sob 13:45, 12 Sty 2013 Temat postu: |
|
Może trochę spóźniony ale możliwe że pomoże co niektórym ;p Miałem ten sam problem, okazało się że metalowe tarcze (pomiędzy okładzinami) były pokrzywione (prawdopodobnie od wysokiej temperatury). Można było nimi pstrykać niczym zakrętką od Frugo . Wymiana samych tarcz pomogła. |
|
|
barek253 |
Wysłany: Czw 7:57, 16 Sie 2012 Temat postu: |
|
kosz nie może mieć ząbków tylko równe krawędzie na tych wystających łopatkach
podeślij fotke to Ci powiemy |
|
|