Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Serwis
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
henio12323
Wysłany: Nie 21:48, 26 Lut 2023
Temat postu:
dokładnie tak, tą literature tez polecam, nie znam nic innego tak w prosty sposób wyjasnione
ale tez potwierdzam - nie ma gotowego kalkulatora - to tak nie działa
co do tunerów - ja od jakiegos czasu próbuje zrozumieć jak rynek tuningu działa ( tuningu zawieszeniowego ) tunerów w ostatnich latach wyrosło jak grzyby po deszczu, i tak jak widze wiekszosc to jedynie co wymyslili kreatywnego to chwytliwe loga, naklejki i czapeczki
kazdy jest pod skrzydłami jakiegos wiekszego tunera..... który jak mi sie wydaje ma po prostu spis settingu pod dane moto - mniej wiecej, jestem przekonany, ze zaden tuner nie robi settingu pod danego ridera w 100%, po prostu ma wymyslona jakas sciezke dla danego zawieszenia, i na tym leci - a jak nagle ze standardowego ridera 80 kg wskoczy jakis 120kg+ to doda do smaku od siebie jedna czy dwie płytki wiecej. w PL swiadomość działania zawieszenia jest mega niska, kazdy kto serwisuje zawieszenie sie chwali ze jest po settingu co tak na prawde nie oznacza nic - bo po settngu jest kazde zawieszenie - fabryczne też. wiec tak na prawde tuner moze za gruba kase wmówic ze tak ma być i klient zadowolony.... tak postrzegam z doswiadczenia rynek w PL
rrolek
Wysłany: Nie 14:19, 26 Lut 2023
Temat postu:
Ściągnij sobie książkę Motorcycle Suspension Bible (czy jakoś tak) wydana przez RaceTecha. Tam są omówione ogólnie pewne rozwiązania i zasady. Sporo można zrozumieć i postawić sobie jakieś tezy. Pomoże to ukierunkować poszukiwania przysłowiowego miodu w d...ie. Gotowych rozwiązań chyba nie ma. Za dużo zmiennych.
Mazak
Wysłany: Nie 0:45, 26 Lut 2023
Temat postu:
No ok nawet jeżeli doświadczenie, to i tak nie zmienia to faktu że skąd osoby zajmujące się Settingiem jednak wiedzą jaką blaszkę na jaką zamienić i jak ją ustawić. I tak dzięki za odpowiedź pozdro
henio12323
Wysłany: Sob 21:55, 25 Lut 2023
Temat postu:
niestety robienie settingu to mozna powiedziec troche sztuka, tak jak malowanie - niby wiadomo ze pedzel i farba.... ale zeby wyszło cos sensownego trzeba miec doswiadczenie
nie ma nigdzie reguły co sie dobiera, pod jaka wage itd. to nie do konca tak działa.
zawieszenia zwłąszcza w ktmie przez wiele lat były technologicznie takie same - jedyna róznica własnie w detalach jak setting a z roku na rok zawieszeniowo były odczuwalnie spore róznice, nowsze roczniki prowadziły sie miedzy innymi przez prace zawieszenai duzo lepiej - mimo technologicznie nie zmienionej konstrukcji.
Mazak
Wysłany: Sob 18:02, 25 Lut 2023
Temat postu: Setting przedniego zawieszenia, co i jak.
Witam!
Potrzebuje wszelkich informacji dot. doboru blaszek, podkładek do settingu przedniego zawieszenia. Mianowicie zależy mi aby wiedzieć jak dobierać takie blaszki pod wagę oraz np. czy ich ułożenie jest zawsze takie same.
Jeżeli są do tego jakieś tabele lub inne strony, które to tłumaczą to prosiłbym bardzo o ich podanie.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin