Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
rrolek
Wysłany: Nie 20:16, 13 Paź 2024
Temat postu:
Dziwne objawy. Z jednej strony wskazujące na za słabe tłumienie z drugiej na za mocne - jak piszesz przy większych skokach zawiasu. Czy aby na pewno nie za dużo oleju? Te utwardzanie przy większych skokach? Czy nie uszkodzone i prawidłowe iglice regulacji reb? Czy prawidłowo złożone zawory. Trochę to wygląda jakby brakowało szybkiego tłumienia.
Poszukał bym serwisowki tego konkretnego widelca, rozebrał, sprawdził.
henio12323
Wysłany: Pią 5:48, 11 Paź 2024
Temat postu:
jak wyczuwasz zmiane kilkku/kilkunastu klików to dobrze czujesz ten zawias, i czasami tak jest ze za duze oczekujesz, jednokomorówka nie bedzie wszędzie perfekcyjnie jechała. zawsze to bedzie kompromis, ustaw wiec cos miedzy te 30 a 20 klików bedziesz miał srodek tego,
a jak to nie lezy no to mozna próbowac zmienaic hydraulike, trzeba by rzucic okiem w katalogi ale nie kojarze zeby tam były rózne zaworki. ( moge sie mylić )
są tez dostepne czasami alternatywke settinglisty, dla szybkich kierowców - tak opisywane, ale one mogą poprawic stabilnośc na szybkiej jeździe, na wolnej bedzie nadal tłukło
i nadal zastanawiam sie czy to nie kwestia duzych oporów pracy zawieszenia
Cristiano14
Wysłany: Czw 21:27, 10 Paź 2024
Temat postu:
Wszystko zależy od ustawienia comp i reb, przy wolniejszej jezdzie powiedzmy przy 30 klikach na comp i 22-24 reb zawias chodzi dosyć miękko praktycznie w 70-75% zakresu, potem zaczyna się uczucie twardości, zawias przy największych skokach schodzi do tego momentu, że zostaje +-4-5cm zapasu patrząc po oringu na ladze bez rożnicy na ustawienia comp/reb. Praca zawieszenia przy takich nastawach przypomina szybkie odbijanie piłeczki ping pongowej, przy wolnej jezdzie ok, szybciej nie da rady pojechać, bo moto cały czas podskakuje. Po skręceniu reb cała siła idzie na ręce i jest jeszcze gorzej. Zrobię nastawy fabryczne czyli comp 20/reb 18, to zawias przy wolniejszej jezdzie chodzi powiedzmy w 1/4 zakresu i jest mało komfortowy, przy korzeniach, małych dołkach zaczyna się mega twardość i bicie w łapy. Zwiększając reb, jest lepiej ale powraca ten sam problem ciągłego podskakiwania. Zwolnię reb i bije w łapy i nie nadąża wybierać kolejnych dołów. Przy szybkiej jezdzie przy malych dolkach powiedzmy wykorzystuje 1/4 zakresu - 1/2, przy najwiekszym dobiciu równiez zejdzie max tyle, że zostaje 4-5cm zapasu. Przy takich nastawach comp od samego początku jest bardzo nieprzyjemnie.
Tragedią opisuje mocne bicie po łapach, brak należytej kontroli po najechaniu na sekwencje nierownosci przy szybszej jezdzie. Ciężko mi to wytłumaczyć tak szczerze.
Z ustawieniem kiery kombinowałem i aktualnie manetki są troszeczkę cofnięte względem osi lag. Offset w półkach również zmieniłem żeby motocykl był bardziej stabilny do jazdy na wprost i czuć poprawę, ale dalej mnie to nie satysfakcjonuje.
rrolek
Wysłany: Czw 19:58, 10 Paź 2024
Temat postu:
A w jakim zakresie chodzi ci zawias przy jeździe powolnej i szybkiej przy różnych ustawieniach reb i comp?
Na czy polega "tragedia" przy szybkiej jeździe?
Czy manety są cofnięte względem płaszczyzny wyznaczonej przez osie lag?
Cristiano14
Wysłany: Czw 19:08, 10 Paź 2024
Temat postu:
Też właśnie o tym słyszałem i z tego co pamiętam to wszystko zależało od rocznika i dokładnego oznaczenia tego amorka. Np zwykłe wersje 450/525 z oznaczeniem zawiasu C06, miały miększe sprężyny 4.4N/mm i inaczej zestrojony zaworek kompresji, Mid valve i rebound podobno były takie same . Wersje takie jak moja czyli Factory/Six days miały 4.6. Ma to sens, bo jezdzilem znajomego zwyklą 450 z 2006 i faktycznie ten zawias był miększy, bardziej "pluszowy".
Zawias sam w sobie jest sprawny, pięknie sprawnie schodzi i odbija, nie ma oporów, zły montaż w półkach równiez mogę wykluczyć. Może za bardzo dramatyzuje, albo za dużo oczekuje od tego zawiasu, ale po ustaweniu na te powiedzmy 32 kliki, zawias w jezdzie po korzeniach, kamieniach do tych powiedzmy 40/50km/h zbiera w porządku, jakakolwiek jazda +60km/h i najechanie na jakakolwiek nierownosc to tragedia. Gdy zawias ustawie na powiedzmy 20-24 kliki, do wolnej jazdy zaczyna się robić twardo, przy szybszej jezdzie zdawac by się mogło że powinno być lepiej, otóż szczerze 70-80km/h i problem ten sam co poprzednio. Tak jak wspominałem szukam kompromisu i pomysłu co zmienić i ustawić, bo można powiedzieć, że jazda 50/50 na przełaj z typowym lasem i jakiekolwiek pogonienie szybciej nie ma racji bytu ze względu na ten przedni zawias. Mam wrażenie, że do szybszej jazdy lepiej sprawował się nawet zawias showy w mojej starej poczciwej, ciężkiej i nieporęcznej drz 400 XD
Co jeszcze można spróbować? Czy np. odlanie trochę oleju i zrobienie air gap powiedzmy na 130mm jest dobrym pomysłem? Czy może spróbować zalać amorek olejem 2,5w ...
henio12323
Wysłany: Czw 16:27, 10 Paź 2024
Temat postu:
troche dziwnie, ten zawias raczej ma problem w druga strone - raczej to tapczany pływające.
zawias był taki sam przez wiele lat, i rózne settingi mozna zastosowac z innych roczników - tylko jakich ?
nie pytaj tez kogos o konrketne płytki bo kazdemu pasuje co innego, ja bym sie zastanowił czy ten zawias jest sprawny, czy np dorbze ustawiasz go na osi, czy nie ma za duzych oporów pracy.
Cristiano14
Wysłany: Czw 11:45, 10 Paź 2024
Temat postu: KTM EXC 525 FACTORY RACING 2007 PRZEDNIE ZAWIESZENIE WP 48
Witam, posiadam EXC 525 z 2007r wersja factory racing. Ważę 85kg, mam problem z przednim zawieszeniem, otóż zawias jest strasznie twardy, niezbyt przyjemny do jazdy enduro. Strasznie bije po łapach, cięzko znalezc kompromis aby go ustawić. Zawias to WP 4860 OC. c29. Wiem, że ten zawias w serii szału nie robi i seryjne zestrojenie zaworków to kompletna pomyłka, ale chciałbym go chociaż trochę poprawić. Mam tam założoną seryjną sprężynę 4.6N/mm, tylna sprężyna w amorze zmieniona pod wagę 80-90kg. Sag ustawiony według forum. Poziom oleju w przednim zawiasie to 120mm, olej 5w, więc i tak powinno być lepiej niż według serwisówki. Zawias reaguje na regulację kliknięciami, ale jedyne sensowne ustawienie do jazdy to 30-32 kliki na kompresji, gdzie seria to 18. Moto przy takim ustawieniu do wolnej jazdy ok, przy szybszej tragedia. Szukam jakiegoś kompromisu i sposobu aby poprawić pracę przedniego zawiasu.
Może ma przerabiał ktoś temat i ma jakieś sugestie co zmienić? A może ktoś zmieniał płytki w zaworkach i ma listę ułożenia płytek przy zaworze kompresji i odbicia? Seryjne ustawienie znam, posiadam i nie sprawdza się.
Za wszelką pomoc i sugestie co można zmienić i poprawić, z góry dziękuję.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin