Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Serwis
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Gość
Wysłany: Czw 17:54, 27 Lut 2025
Temat postu:
henio12323 napisał:
czasami jak sa cisnienia z obu stron to i tak trzeba cos wybrac, nie pamietam ale w ksiazce serwisowej ten uszczelniacz jest na pewno opisany albo widac na fotkach jak powinien byc załozony, jak sobie nie poradzisz to moge rzucic okiem w ksiazke wolna chwila
Wg serwisówki wychodzi że jest ok. Punkt pierwszy, wargą do zewnątrz, punkt 3 wargą do zewnątrz. Serwisówka strona 118 i 119. Wcześniej nie znalazłem ponieważ opis jest przy demontażu a nie montażu silnika.
Temat do zamknięcia.
henio12323
Wysłany: Czw 7:30, 27 Lut 2025
Temat postu:
czasami jak sa cisnienia z obu stron to i tak trzeba cos wybrac, nie pamietam ale w ksiazce serwisowej ten uszczelniacz jest na pewno opisany albo widac na fotkach jak powinien byc załozony, jak sobie nie poradzisz to moge rzucic okiem w ksiazke wolna chwila
Gość
Wysłany: Śro 16:57, 26 Lut 2025
Temat postu:
henio12323 napisał:
nie bardzo widze gdzie tu masz pytania skoro wszystko łądnie sam opisałes
Fakt. Diękuje.
Pytanie dotyczy punktu 3 czyli wałka wyrównującego (balanser). Jak poprawnie powinien być zamontowany simering ?
henio12323
Wysłany: Śro 7:47, 26 Lut 2025
Temat postu:
nie bardzo widze gdzie tu masz pytania skoro wszystko łądnie sam opisałes
eNONe
Wysłany: Wto 22:35, 25 Lut 2025
Temat postu: KTM 530 - uszczelniacze
Dzień dobry,
Przeszukałem wiele źródeł – tematy na forach, serwisówki oraz filmy na YouTube – ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak powinny być zamontowane uszczelnienia (simeringi) w KTM 530.
Zajmowałem się tematem rosnącego poziomu oleju w odmie skrzyni biegów. Ostatecznie znalazłem przyczynę – obróconą tulejkę w trybie zamontowanym na "bolcu", w którym znajduje się odpowietrzenie skrzyni. Olej nie migrował między układami, lecz ubywał w skrzyni biegów, ponieważ był wyrzucany odmą.
Co do montażu poszczególnych simeringów:
1. Wał od strony sprzęgła – zamontowany jest dwuwargowy (dwukierunkowy), tu nie ma wątpliwości.
2. Wał od strony magneta – zastosowany jest simering jednokierunkowy, z wargą skierowaną w stronę wału (uszczelnia w kierunku od wału do magneta).
3. Wałek wyrównujący (balanser) – simering zamontowany jest wargą w stronę sprzęgła (uszczelnia od sprzęgła do zapłonu, ale nie w przeciwnym kierunku). I tu pojawia się moja wątpliwość – w komorze, gdzie znajduje się skrzynia i sprzęgło, nie powinno powstawać ciśnienie, w przeciwieństwie do strony zapłonu.
Proszę o sugestie. Jeśli temat był już poruszany, to przepraszam za powtórzenie.
Z góry dziękuję za odpowiedź!
Pozdrawiam Michał
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin