Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
hacker33
Wysłany: Sob 6:48, 10 Maj 2014
Temat postu:
Nie niklowania tylko regeneracji nikasilu.
www.nikasil.pl
jankes2
Wysłany: Sob 2:37, 10 Maj 2014
Temat postu: cylinder
witam potrzebuje jakis adres do niklowania cylindra
barek253
Wysłany: Pią 20:44, 12 Paź 2012
Temat postu:
yhm no ale nie ważne
ważne, że przedstawia o co w tym chodzi
wójo
Wysłany: Pią 19:57, 12 Paź 2012
Temat postu:
jak dobrze pamietam tekst skopiowany ze stronki nicasil.pl
maciek
Wysłany: Pią 19:33, 12 Paź 2012
Temat postu:
NiaSil - to powłoka wykonana z niklu zawierającego rozproszone ziarna węglika krzemu SiC. Jako część robocza cylindrów silników spalinowych skutecznie wyparła stosowane na ówczesne czasy konstrukcje złożone(tuleja + korpus) cylindrów. Powodem tego, wbrew panującego poglądu o zdecydowanie wyższych walorach użytkowych „nicasilu” były i są w dalszym ciągu względy ekonomiczne. Przy wysoko seryjnych produkcjach cylindrów stosowanie tych powłok niejako „nokautuje” tradycyjną tuleję cylindra, do której wykonania niezbędnych jest kilkanaście złożonych procesów technologicznych. Proporcja czasochłonności wykonania standardowej tulei cylindra w stosunku do pokrycia go Nicasilem wynosi 1:12, czyli bardzo upraszczając-podczas produkcji jednego cylindra z tuleją można wyprodukować 12 pokrytych powłoką. W tym miejscu wypada nadmienić, że skład powłok od momentu ich wdrożenia nie uległ znacznym ulepszeniom/dostrzec można jedynie rozwój w technikach ich osadzania [galwanotechniczna, implantacja jonowa, natryskiwanie cieplne, pokrywanie chemiczne] / czy modyfikacjom jakich dokonano na przełomie lat 90. w technologii materiałów kompozytowych. Zapotrzebowanie na materiały o nowych lub ulepszonych właściwościach, doprowadziło do badań i rozwoju technologii ich wytwarzania. Właściwości, skład, struktura, których wypadkową jest NIEZAWODNOŚĆ !!! z powodzeniem pozwala wykorzystywać je do wszelakich zastosowań w technice motoryzacyjnej przy produkcji wysokowydajnych jednostek, a zatem i przy regeneracjach m.in. cylindrów silników spalinowych. Zastosowanie w miejsce zużytej powłoki NiCaSil wkładki (tulei)- z odpowiedniego materiału gwarantuje 100% niezawodność takiej naprawy czego niestety nie może gwarantować ponowne pokrycie zużytego cylindra nową powłoką „nicasilową”, a tym bardziej powłoką chromową/często oferowaną jako powłoka nicasilowa !!!. Osadzenie „NiCaSil-u” daje bezsprzecznie 100% gwarancję jakości, jedynie w przypadku pokrywania nim jednolitego pod względem struktury materiału (stopu AL.). Dotyczy to tylko i wyłącznie cylindrów nowych a więc na etapie produkcji, w których nie zachodziły żadne procesy termo-chemiczne związane z pracą silnika. Cylinder używany jego właściwości na skutek pracy ulega szeregu przemianom, często dyskwalifikującym go z możliwości ponownego pokrycia warstwą „nicasilu”. Jego struktura szczególnie w okolicach kanału wydechowego(wylot spalin), czyli w miejscu gdzie stop aluminium na skutek działania wysokich temperatur diametralnie zmienia swe właściwości względem innych jego obszarów traci zdolność „przyswajania-przyczepności” powłoki NISi. Zjawisko to jest nieodwracalne! Pokrycie tego obszaru powłoką daje przeważnie efekt jedynie wizualny. Cylinder taki, po kilku godzinach eksploatacji zatraca swą funkcjonalność często wywołując uszkodzenia pozostałych podzespołów silnika.
W tym miejscu przed użytkownikiem pojawia się pytanie: posiadam zużyty cylinder- co w takiej sytuacji robić?
Otóż odpowiedzi są trzy:
- nabyć nowy cylinder
- zlecić nałożenie nowej powłoki NiCaSil , lecz po uprzednim roztoczeniu/usunięciu niejednorodnej warstwy bazowej stopu AL. która uległa przemianom/ czyli zwiększenie średnicy cylindra a za tym pojemności skokowej silnika zastosować tłok z szeregu nad wymiarowych „Big bore”+1mm +1,5 itp./tylko w tym celu są produkowane nadwymiar bez dodatkowych grup selekcyjnych/- Jest to jedyna dająca jakąś nadzieję skuteczności procedura osadzenia ponownej powłoki w używanym cylindrze !!! /czy opłacalna?/
-zlecić nam regenerację-przebudowę cylindra z zastosowaniem wkładki stopowej umożliwiającej zastosowanie tłoków w chronologii od nominału//sel.ABCD/oraz po dłuższym czasie eksploatacji dostępnych renomowanych tłoków nadwymiarowych +1mm,1,5mm
Czyli w sumie kilkaset motogodzin bezawaryjnej pracy Twojego silnika.
WYBÓR NALEŻY DO CIEBIE !
wójo
Wysłany: Pią 19:15, 12 Paź 2012
Temat postu: Re: tłoczek
Exc napisał:
Nicasilu się nie honuje, chyba, że masz Czeski czy jakiś tam czyli chrom techniczny
) Jak chcesz mieć Nicasil to wysyłaj cylek do renowacji do Angli koszt koło 1200zł. Co do tłoka to tak jak koledzy mówili zła mieszanka, za dużo powietrza, za mało paliwo, więc gaźnik do regulacji jak nie chcesz następnego tłoka zajechać.
o kurna a głupki w fabryce czy to ktm czy yamahy czy nawet chińskiego kingwajaja honuja nowe cylindry, widzielm cylindry od tych angielskich speców i tez były shonowane...
tak dla jasnosci nie wazne czy masz w cylindrze nikasil, tuleje, chrom, nikiel, czy ceramike to w 99% sa one honowane.
Co do "czeskiego nikasilu" czyli chromu to ze w motocyklach sie on nie sprawdza to nie znaczy ze to zła technologia, bo nie które silniki maja własnie chromowana albo niklowana gładz cylindra.
barek253
Wysłany: Pią 18:57, 12 Paź 2012
Temat postu:
gówno prawda na nicasil nie ma sensu odejdzie zaraz.za stary cylinder na to, wiem to po sobie
henio12323
Wysłany: Pią 18:53, 12 Paź 2012
Temat postu:
co ty za głupoty gadasz
niby czemu cylindra sie nie honuje ?
Exc
Wysłany: Pią 18:47, 12 Paź 2012
Temat postu: tłoczek
Nicasilu się nie honuje, chyba, że masz Czeski czy jakiś tam czyli chrom techniczny
) Jak chcesz mieć Nicasil to wysyłaj cylek do renowacji do Angli koszt koło 1200zł. Co do tłoka to tak jak koledzy mówili zła mieszanka, za dużo powietrza, za mało paliwo, więc gaźnik do regulacji jak nie chcesz następnego tłoka zajechać.
4tSTUNT
Wysłany: Nie 10:55, 23 Wrz 2012
Temat postu:
Jeśli jeździsz zawodowo to tłok wyminiasz częściej. Jeśli amatorkso to logiczne że żadziej. ogólnie także w enduro wiele więcej przelatasz niż w full np SX.
Jeśli przedobrzysz i zatrzesz nicasil wtedy jeśli jest w dobrym stanie czasem wystarczy honowanie jego (zdjęcie małej części nicasilu), potem do tego nowy tłok i ogień. Jeśli nicasil będzie wywalony na maska wtedy powlekać nowym trzeba i także dobranie tłoka. Jeśli coś w silniku Ci tak nabroi że nicasilu nie odratujesz kupujesz nowy cylinder bo wtedy regeneracja jest nie opłacalna.
Aaa i we full korbe wymiasz co 2'gi tłok.
Sid
Wysłany: Nie 10:46, 23 Wrz 2012
Temat postu:
Chodziło , mi o przebieg podany w serwisówce gdzie piszą o wymianie tłoka .
Ja doskonale rozumiem ze po zdjęciu tłoka bede widział co jest z pozostałymi częściami .Np. moto jest nowe lub premoncie dochodzi przebieg 30/40 mh jak wskazuje serwisówka i co ? wymieniam tłok z korbą na wymiar jaki miałem i smigam dalej ? A jesli przedobrze i nie wymienie w czas okazuje sie ze albo nowy cylinder albo nicasil ?
O co chodzi z tym nicasil-em ?
hacker33
Wysłany: Nie 10:09, 23 Wrz 2012
Temat postu:
O tym jaki tłok i co trzeba zrobić z cylindrem dowiesz się po zdjęciu cylindra i jego pomierzeniu.
Nikt Ci nie powie co masz w silniku i jakiej operacji wymaga.
Może się okazać że masz miód cylinder i wystarczy zmienić tłok na nowy o tym samym wymiarze.
A może się okazać że musisz wsadzić tłok o selekcję większą ale np. masz już teraz ostatnią selekcję założoną więc nici z nowego tłoka.
Albo nowy cylinder albo nowy nicasil.
Sid
Wysłany: Nie 9:51, 23 Wrz 2012
Temat postu:
Witam , podepne sie do tematu odnośnie wymiany tłoka w KTM EXC 200 po przebiegu 30/40 mh .
Moje pytanie brzmi : Czy wymienia sie tłok na nadwymiarowy i robi szlif cilindra ?
Czy wymienia sie tłok na ten sam wymiar co był w cilindrze tyle tylko ze nowy bez szlifu cilindra?
wójo
Wysłany: Nie 20:28, 16 Wrz 2012
Temat postu:
oddac do warsztatu zajmujacego sie takimi sprawami, niech shonuja i ocenia
rapanui
Wysłany: Nie 20:03, 16 Wrz 2012
Temat postu:
Aczym najlepiej to oczyscic? Mysle ze nicasul bedzie do zrobienia bo czyc pod palcem rysy na cylindrze.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin