Autor |
Wiadomość |
Maciek222 |
Wysłany: Pią 14:35, 28 Gru 2012 Temat postu: |
|
Witam ponownie wczoraj nabyłem w sklepíe z łozyskami nowe lozysko SKFna walek zdawczy NJ205/C3 za jedyne 88zl. nie wiem na razie czy to taniej niz w aso ale mam taka nadzieje i ze dorownuje trwałoscia orginałowi. |
|
|
ORT-518mx |
Wysłany: Wto 21:08, 25 Gru 2012 Temat postu: |
|
Witam,jeżeli mogę coś dodać to radze ostrożnie podejść do tematu,wałek zdawczy trzymają 2 łożyska wewnętrzne RNA4902 i zewnętrzne NJ205C3.Kilka razy spotkałem się w wytartą końcówka wałka zdawczego od strony wewnętrznej co kończyło się inwestycją 900zł za nowy wałek.Raz na życzenie klienta zrobiłem tulejowanie( tulejka ze stali łożyskowej ciasno pasowana obsadzona na gorąco).Po takim zabiegu luz nie pojawił się w przeciągu 50mth,dalej nie wiem ponieważ motor został sprzedany.
Nie polecam nikomu a wręcz odradzam stosowanie innych łożysk niż zalecane przez producenta motocykla.Nie trzeba ich kupować w ASO ale zawsze Tylko najlepszych firm.
NJ250C3TVP (NTN,SKF,NSK,FAG,NACHI)kosztuje w sklepie z łożyskami ok 100zł ,ale warto przed zakupem porównać ceny ASO-sklep ponieważ wielokrotnie spotkałem się że kompletnie się nie opłacało kupować w sklepie z łożyskami(cena w ASO była niższa albo bardzo zbliżona).
Co do simmeringów to tylko OEM,dobry zamiennik będzie w podobnej cenie więc po co kombinować.
Odnośnie wałka zdawczego warto jeszcze wymienić o-ring pod tulejką(tulejkę też warto dokładnie obejrzeć,czy nie ma wyrobionego "rowka").
Pamiętajcie że PAZERNY płaci dwa razy!!!zasada ,która zawsze się sprawdza.
Mam nadzieje że rozjaśniłem troszkę ten temat.
Pozdrawiam |
|
|
ORT-518mx |
Wysłany: Wto 20:43, 25 Gru 2012 Temat postu: |
|
za 30-40zł to można tylko chińczyka kupić,choć pewnie NJ C3 będzie ciężko znaleść nawet chińczyka:) |
|
|
Rysiek24 |
Wysłany: Wto 11:21, 18 Gru 2012 Temat postu: |
|
niektorzy kombinowali juz z tanimi lozyskami walka rozrzadu i rozsypaly sie...a oznaczenia mialy identyczne. |
|
|
kzq |
Wysłany: Pon 17:38, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
"Gęgają" 161zł za sztukę. Liczyłem że będzie coś sporo taniej, ale lepszy rydz niż nic, łożyska firmy SKF. |
|
|
bartek85 |
Wysłany: Pią 22:56, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
kzq napisał: | Skoro temat wkroczył już na ten tor.
Szukałem, szukałem i nie znalazłem za niższą cenę łożyska wału do mojego kata:
CYL.ROLLBEAR.NJ206ECP/C3HVC058
Jedynie ktmsklep.pl 260zł za jedno :/ |
Zapytaj tutaj: http://www.albeco.com.pl
Są bardzo kumaci rozgryzą oznaczenie i być może znajdą łożysko takie same tylko z innym oznaczeniem.
Na pewno produkuje je FAG podaj im tą stronę to może ci załatwią taniej:
http://www.fagbearing.com.cn/FAGbearinglist/FAG/FAG-NJ206ECP-C3HVC058.html |
|
|
wójo |
Wysłany: Pią 20:13, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
sa łozyska produkowane pod zamowienie, podobno problem jest z łozyskiem rolkowym pod kosz sprzegłowy w lc4, podejrzewam ze łozysk na wałki rozrzadu do 250exc-f tez nie dostane tak łatwo w hurtowni poniewaz maja rowek na zewnetrznej bierzni, ale 99% łozysk jest dostepna w hurtowniach.
Druga sprawa to, porównujcie ceny łozysk z serwisu z tymi w hurtowni bo czesc łozysk w serwisie mozna kupic w tej samej cenie co w hurtowni. |
|
|
kzq |
Wysłany: Pią 19:35, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
Skoro temat wkroczył już na ten tor.
Szukałem, szukałem i nie znalazłem za niższą cenę łożyska wału do mojego kata:
CYL.ROLLBEAR.NJ206ECP/C3HVC058
Jedynie ktmsklep.pl 260zł za jedno :/ |
|
|
mariantofana |
Wysłany: Pią 12:37, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
Henio 100% racji! KTM sam podaje wymiary i oznaczenia łożysk w fiszkach czego nie robią producenci z Japonii. Niektóre łożyska są specyficzne i trzeba niestety nabyć w ASO albo w zestawie naprawczym tak jak łożysko dolne amortyzatora w LC4. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pią 12:26, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
nie zgodze sie! moim zdaniem nie ma co tracic kasy na drogie łozysko, które nie rózni sie niczym od tanszego. no sory rózni sie tym że drogie kupujesz w folijce z nalepką KTM. kupujac w ASO masz pewnosc ze łozysko bedzie działało jak nalezy. ale mozesz kupic dokładnie to samo łozysko sporo taniej niz w ASO. wystarczy tylko troche poszukać, i dosc po numerach co i jak. i masz dokładnie to samo łozysko które jest sprzedawano jako w ASO, za mniejsza kase. przecież projektując silnik zazwyczaj stosuje się gotowe łozyska, biorą sobie katalog firm gdzie masz przeliczone juz gotowe obciązenia łozyska, czas maszynowy itp itd. wybieraja odpowiednie łozysko i je montuja. a skoro biorą z katalogu to znaczy że te łozysko jest produkowane wielkoseryjnie. a nie klepane tylko na wał do KTMa. |
|
|
bartek85 |
Wysłany: Pią 0:01, 14 Gru 2012 Temat postu: |
|
Ale ASO stosuje np NTN. |
|
|
Rysiek24 |
Wysłany: Czw 23:32, 13 Gru 2012 Temat postu: |
|
nie radze kombinowac z tanim lozyskiem, jak te nowe made in china padnie to znowu silnik bedziesz rozbieral..zamow oryginal , ja osobiscie na lozsyskach silnika bym nie kombiowal tylko bral w aso |
|
|
Maciek222 |
Wysłany: Śro 22:38, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
Jeszcze raz dzieki na pewno gdzies znajde tanio to łożysko. |
|
|
wójo |
Wysłany: Śro 21:00, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
ja zamawiałem NTN |
|
|
mariantofana |
Wysłany: Śro 19:16, 12 Gru 2012 Temat postu: |
|
tak jak pisałem cena zależy od firmy.
SKF kosztują 110zł |
|
|