Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Ogólnie
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
mentor
Wysłany: Sob 21:21, 13 Lip 2013
Temat postu:
Wójo musiałem odkręcić dekiel w którym jest wysprzęglik. Wysprzęglik jest na linkę która jest wkręcana w dekiel i tam jest jedna regulacja i w klamce druga. Przy okazji mierzenia tarcz i przekładek, wykryłem że sprzęgło miało źle założone przekładki bo są dwie o różnej srednicy i grubości. Ale już poprawiłem i czekam na nową uszczelkę i sprężyny.
wójo
Wysłany: Sob 13:28, 13 Lip 2013
Temat postu:
jak działało prawidłowo to bez sensu było je rozbierac, poza tym po wymianie napedu nie reguluje sie sprzegła.
mentor
Wysłany: Sob 13:00, 13 Lip 2013
Temat postu: Sprzęgło - czy wymieniać?
Na wstępie dodam, że chodzi mi o inny motocykl (ktm jeździłem poprzednio i tak pozostałem tu na tym forum).
Jakiś czas temu wymieniałem napęd w Suzuki GSR 600 i musiałem zdjąć dekiel z zębatki zdawczej, a w tym deklu jest wysprzęglik). Zmieniłem napęd, potem zabrałem się za regulację sprzęgła. Wydawało mi się, że ustawiłem dobrze wyjechałem w trasę i dopiero tam zauważyłem, że sprzęgło się ślizga. Zauważyłem ten objaw w momencie kiedy na 6 biegu przy nie dużej prędkości dawałem gazu (obroty wzrastały a prędkość nie). Ujechałem tak z 50km na ślizgającym się sprzęgle. Po powrocie do domu ustawiłem jeszcze raz sprzęgło i jak wyjechałem przejechać się motocykl już jechał jak dziki z każdego biegu i nawet przy niskiej prędkości z dużego biegu wkręcał się obrotami odpowiedni do prędkości.
Jednak coś mi te sprzęgło nie dawało spokoju. Zabrałem się za rozkręcanie moto. Tarcze i przekładki wyciągnąłem idealnie jak były zamontowane oryginalnie. Usiadłem do stolika i zacząłem mierzyć.
1.Grubość tarczy 3,0mm wg serwisówki minimum 2.62mm (grubość mierzona z elementem ciernym wg serwisówki tak trzeba mierzyć).
Patrzyłem na allegro nowa tarcza ma grubość 3.0mm.
2. Szerokość tego zęba u góry tarczy sprzęgłowej 13,9mm (wg serwisówki minimum 12.9mm)
3. Grubość przekładki 2.5mm (wg serwisówki 1 tarcza ma mieć grubość 2.3mm a pozostałe 2.6mm
Patrzyłem na tarcze dedykowane na allegro mają grubość 2.5mm
4. Szerokość sprężyny 52.3mm (wg serwisówki minimum 52.4mm).
I teraz mam pytanie?
Sprężyny kupie nowe EBC, jednak zastanawia mnie czy przekładki też kupować? Zrobiłem zdjęcie i niektóre wyglądają tak:
Dodam tyle że przed rozkręceniem sprzęgła mimo że wcześniej mi się trochę źle wyregulowało i ślizgało to potem jak poprawiłem wszystko było ok.
Ogólnie zastanawiam się czy dobrze robie zmieniając tylko np przekładki, czy trzeba wymieniać całe sprzęgło?
Dzięki za odp.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin