Autor |
Wiadomość |
KristofSX |
Wysłany: Śro 10:30, 30 Paź 2013 Temat postu: |
|
szaman108 napisał: | podgrzałem nieco piastę do temperatury 100 stopni znacznie ułatwia to demontaż łożyska jak i montaż. |
tak właśnie się to robi
od wybijania na zimno wyrabia się gniazdo łożyska w piaście i po kilku latach łożysko wpada do piasty na luźno |
|
|
szaman108 |
Wysłany: Wto 23:49, 29 Paź 2013 Temat postu: |
|
Witam dziś wymieniałem łożyska w tylnym kole kosz 12 euro 2 łożysk i 2 uszczelniacze roboty na godzinę podgrzałem nieco piastę do temperatury 100 stopni znacznie ułatwia to demontaż łożyska jak i montaż.Jak to bywa łożysko od strony napędu walnięte jeszcze trochę i byłby problem mogło by rozwalić piastę.Przy następnej wymianie tulejki do wymiany nieco zmęczone są.Ale tak to jest Irole nie dbają o sprzęt dwa tygodnie temu wymieniałem wałek rozrządu leciał płyn przez otwór kontrolny czop od strony pompy totalnie skorodowany. |
|
|
szakul123 |
Wysłany: Wto 21:17, 29 Paź 2013 Temat postu: |
|
allballs mafajne tulejki ze stalowymi wstawkami |
|
|
KozioŁ |
Wysłany: Wto 17:32, 29 Paź 2013 Temat postu: |
|
rowki były więc do wymiany. |
|
|
barek253 |
Wysłany: Wto 14:23, 29 Paź 2013 Temat postu: |
|
ktm zaleca.
ale jeśli nie ma rowków to można co kilka wymian łożysk. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Wto 13:26, 29 Paź 2013 Temat postu: |
|
hehe to ja bym musiał juz z 15 kompletów wymienaic chyba moim zdaniem bez sensu wymieniac tuleje, lepiej ją naprawić a raczej stuningować żeby była pancerniejsza i odporna na zuzycie w przeciwieństwie do oryginalnej |
|
|
KozioŁ |
Wysłany: Pon 15:29, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
w sumie to zamówiłem już nowe tuleje na wszelki wypadek zresztą czytałem że powinno wymieniać się je razem z łożyskami |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 9:47, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
weź bij czyms miekkim, miekkim aluminium itp to nie poniszczysz tak tuleji |
|
|
szakul123 |
Wysłany: Nie 9:15, 27 Paź 2013 Temat postu: |
|
wybij całość z łożyskiem i potem oddzielisz tuleję od łożyska, lub załatw sobie ściągacz do tulei i łożysk wewnętrznych(http://narzedzia-merkury.pl/product/image/7520/4521n.jpg) świetna rzecz, albo ostatnia deska ratunku to cienki blotek i rozciąć tulejkę |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Sob 23:50, 26 Paź 2013 Temat postu: |
|
Walczyłem kilka dni temu z tym samym problemem ale w tylnym amortyzatorze.
Tulejka niestety nie przeżyła. |
|
|
KozioŁ |
Wysłany: Sob 23:38, 26 Paź 2013 Temat postu: |
|
aluminium czuli nr 7. Jutro spryskam WD, zobaczę czy pójdzie. Jak na razie za cholerę nawet nie drgnie. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Sob 23:32, 26 Paź 2013 Temat postu: |
|
chodzi Ci o nr 7? czy 3?
jak 7 - jak alu się zapiecze no to jest problem, polej płynem hamulcowym, wd-40, poczekaj niech się przeżre no i staraj się wybijać, |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Sob 22:31, 26 Paź 2013 Temat postu: |
|
Chodzi Ci o tuleję między łożyskami?
Wsadzasz wpierw jakiś wkrętak do środka i odginasz tuleję w którąś stronę.
Tak by zeszła z "światła" otworu.
Następnie wybijasz łożysko jakimś wybijakiem zapierając je o odsłoniętą część łożyska. |
|
|
KozioŁ |
Wysłany: Sob 22:27, 26 Paź 2013 Temat postu: wymiana tulei w kole |
|
Witajcie
Mam problem z wyjęciem tulei z tylnego koła, to normalne że one tak ścisło siedzą? Jak je wydobyć? Próbowałem tak jak się wybija łożysko, czyli prętem od drugiej strony ale nawet nie drgnie. A to z aluminium jest więc zaraz zniszczę |
|
|