Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Serwis
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Ordon
Wysłany: Czw 14:43, 14 Lis 2013
Temat postu:
Ja nie wiem czy tylko w KTM się szybko zużywają ?. U mnie firmowy Opel Astra był zalewany olejem mineralnym , gdzieś jak miał ze 100tyś ludzie mówili że nie ma żadnego przyspieszenia. Teraz jak ma 166 tyś mechanik zdiagnozował "cała góra do roboty" cena 4 tyś. Ciekawe czy jak by był lany full syntetyk silnik też by wytrzymał tylko 150 tyś ???. Mój prywatny samochód ma więcej i jest lux a oba nowe były brane.
Jeśli pytasz mnie - ja wiem co to jest pompowalność oleju, i zgadzam się że nie można przesadzać , ja leje w50 bo jeżdżę emerycko , ale jak bym pałował po żwirowniach to myśle że lałbym i 60.
Skoro ty się mnie pytasz , to ja się pytam ciebie - od czego zużywają się pierścienie ? czy to zjawisko nazywa się tarciem ? , czy za tarcie odpowiada olej?.
xD pozdrawiam.
EDIT: 11.05.2014
1.5.2. Porównanie zakresów pracy olejów mineralnych i syntetycznych (istotna tabelka)
jest to praca ze strony
http://www.proauto.pl/index.php?id=57
Majster128
Wysłany: Czw 10:39, 14 Lis 2013
Temat postu:
Ordon to dlaczego pierścienie zużywają się w tak drastyczny sposób tylko w KTM ?
Im większa lepkość tym większe opory. Większe zużycie paliwa i mniejsza moc.
KozioŁ
Wysłany: Śro 12:46, 13 Lis 2013
Temat postu:
Zaleca estrowego Motorexa ale dopiero od 2007 roku w silnikach XC4, w RFS zalecany to Shell zwykły syntetyk. Poniżej link do dyskusji, warto poczytać:
http://www.forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=99&t=22591&view=print
Ordon
Wysłany: Śro 10:50, 13 Lis 2013
Temat postu:
jeśli chodzi o mnie to drąże z czystej ciekawości żeby wiedzieć.
KTM zaleca motorex to jest olej estrowy.
Chyba różnica jest taka że molekuły estrów przylegają do metalu jak przyklejone tworząc warstwę smarującą - te molekuły nie spływają , taki film olejowy powoduje że silnik się mniej zużywa.
Film olejowy z innych olejów wynika z jego lepkości samej w sobie i taki film spływa z elementów silnika , jest łatwiejszy do zerwania.
Jak są tematy o wymianach nikasilu no tuleje , bo nikasil się skończył , albo że na tłoku gdzieś są ślady obtarcia, albo o wymianach pierścieni bo dymi itd, słabej kompresji, zużytych łożyskach - To wynika ze słabego oleju , np. pierścienie nie zużywają się od niczego tylko od tarcia a nad tym czuwa olej a mówią że najlepszy jest estrowy pewnie dlatego że daje najmniejsze tarcie.
Ja przynajmniej tak to rozumiem, dla mnie to ważne bo jeżdżę sporo i nie planuję wymieniać sprzęta w najbliższej przyszłości .
Pozdrawiam.
KozioŁ
Wysłany: Wto 22:18, 12 Lis 2013
Temat postu:
ja sie tak z ciekawości zapytuję czemu tak za tym estrem wszyscy szaleją, nawet KTM nie stosuje tych olejów? po co płacić za litr oleju 50zł jak można 25zł? Jak Ordon napisał 105zł za 4L.
Jeśli chodzi o sprzęgło to faktycznie czasami ciężko luz znaleźć, ale na 300V miałem to samo. Jak skończę sezon zajrzę do sprzęgła. Ale to na pewno nie wina oleju.
hacker33
Wysłany: Sob 18:47, 09 Lis 2013
Temat postu:
Tylko widzę że Valvoline to nie jest ester.
Estrowego nie znajdziesz taniej niż 50zł za litr i 150zł za 4litry
Ordon
Wysłany: Sob 15:29, 09 Lis 2013
Temat postu:
Valvoline SynPower 4T 10w50 = 105zł za 4 litry.
ma niezłe - API = SM , = jaso = ma2
hacker33
Wysłany: Sob 9:39, 09 Lis 2013
Temat postu:
A jaka jest cena tego Valvoleina?
Ja w tej chwili kupiłem Bel Ray Thumper 10W50 ester.
Zapłaciłem u kumpla 45zł za litr.
Bardzo dobry olej w bardzo dobrej cenie przeznaczony do jednocylindrowych silników.
Sądzę że za 50zł znajdziesz taki olej.
Ordon
Wysłany: Sob 9:27, 09 Lis 2013
Temat postu:
dzięki KozioŁ - właśnie ciężko to znaleźć nie wiadomo czemu?
gdzieś na forum africatwin user LukaSS pisze że:
Panolin STREET 4T RACE 10W/50 - synt IV+V =
PAO+estry nasycone
cenowo są podobne więc może być, pisałem do przedstawiciela szwajcarów ale nie odpisują.
Zna ktoś jakiś ester w cenie tego valvoleina?
Nixdo
Wysłany: Sob 8:46, 09 Lis 2013
Temat postu:
a jak sprzeglo sie zachowuje na tym oleju nie ma problemu ze znalezieniem luzu ??
KozioŁ
Wysłany: Pią 20:13, 08 Lis 2013
Temat postu:
Używam Valvolina. Jak zbieralem o nim info to wyczytałem że to IV grupa(POA). Klasyfikacja jakościowa SM, czyli wyżej jak przewiduje KTM. O Panolin nic nie wiem
Ordon
Wysłany: Pią 12:12, 08 Lis 2013
Temat postu: olej ester, POA, HC ?
Witam.
Poza tym że są syntetyczne, to do której grupy należą te dwa oleje - ester, POA, HC ?.
1. Valvoline SynPower 4T 10w50
2. Panolin STREET 4T RACE 10W/50
EDIT 27.05.2014r
Valvoline Polska odpisuje :
Witam,
na wstępie dziękuję za zainteresowanie produktami Valvoline i jestem przekonany, że spełnią Pańskie wszystkie oczekiwania.
W naszej ofercie głównie znajdują sie oleje bazowe PAO. Wszystkie nasze SynPowery mają bazę polialfaolefinową (IV grupa olejów bazowych - full syntetyk), praktycznie nie oferujemy olejów estrowych.
With Kind Regards / Serdecznie pozdrawiamy
Team Valvoline Polska | Valvoline Europe, Middle East & Africa
Ashland Poland Sp. z o.o. | ul. Szturmowa 2A | 02-678 Warszawa | Poland
(Tel : +48 22 39 55 335 | 7 Fax : +48 22 39 55 343
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin