Autor |
Wiadomość |
DjLeonn |
Wysłany: Nie 15:28, 26 Lut 2017 Temat postu: |
|
Świetny temat !! Szacun |
|
|
grzegorzszw |
Wysłany: Czw 21:27, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
Gdyby nie moje zamiłowanie do exteme to na pewno jezdzilbym małym 4t, pewnie Sherco SEF-R 300.
O plusach i minusach masz pełno informacji, wybór to kwestia indywidualna. |
|
|
poker |
Wysłany: Czw 20:58, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
To chociaż te + i - zamierzam zmienić moto z 4T exc 450 na 2 T i się waham czy nie zamienię siekierki na kijek myślę o 250 lub 300 |
|
|
TheGreat |
Wysłany: Czw 19:51, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
poker napisał: | Super grzegorzszw że chciałeś się podzielić swoimi doświadczeniami, zapałem i wytrwałością oraz pomocą dla innych wielki szacun dla Ciebie! Szczerze podziwiam Cię Widzę że upalasz ostro Enduro powiedz mi który motor według ciebie jest lepszy 4T czy 2T do Enduro ? |
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na twoje pytanie. |
|
|
poker |
Wysłany: Czw 19:38, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
Super grzegorzszw że chciałeś się podzielić swoimi doświadczeniami, zapałem i wytrwałością oraz pomocą dla innych wielki szacun dla Ciebie! Szczerze podziwiam Cię Widzę że upalasz ostro Enduro powiedz mi który motor według ciebie jest lepszy 4T czy 2T do Enduro ? |
|
|
Fourier |
Wysłany: Śro 21:19, 09 Gru 2015 Temat postu: |
|
Skąd ten wniosek? |
|
|
MatiEXC |
Wysłany: Śro 18:36, 09 Gru 2015 Temat postu: |
|
wójo napisał: |
klego przeczytaj temat ze zrozumieniem bo co chwila pojawia się zdanie zeby zachowac taką samą pojemnosc komory spalania a co za tym idzie taki sam stopien sprężania.
|
Sx ma większy stopień niż exc |
|
|
wójo |
Wysłany: Wto 22:24, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
MatiEXC napisał: | Nie radze aż tak drastycznie zmiejszac squishu i pomniejszać komory spalania, bo widze że chyba nikt tu nie wspomniał że taka operacja zwiększa stopien sprężania |
klego przeczytaj temat ze zrozumieniem bo co chwila pojawia się zdanie zeby zachowac taką samą pojemnosc komory spalania a co za tym idzie taki sam stopien sprężania.
Co do wymiaru X to jest on wazny i nie tylko ze wzgledu zeby zachowac odpowiedni stopien sprezania czy zapobiec kolizji tłoka z głowica ale tez zapewnia otwieranie/przysłanianie okien w cylindrze wzgledem połozenia katowego wału. To cos w rodzaju faz rozrzadu jak w silniku 4t.
Najpierw ustawcie wymiar X, potem wyregulujcie połozenie zaworu wydechowego bo w przypadku 250-300 połozenie zaworu jest zalezne od wymiaru x. Na koncu mozna sie bawic w modyfikacje głowicy. |
|
|
barek253 |
Wysłany: Wto 22:07, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
samo planowanie glowicy delikatnie tez pomoze
jak juz tak nie chcesz tego squisha do konca robic |
|
|
MatiEXC |
Wysłany: Wto 21:23, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
wójo napisał: | to zdjecie nie ma nic wspulnego ze squishem i to napewno nie on był przyczyna tego uszkodzenia. |
Czytaj ze zrozumieniem |
|
|
grzegorzszw |
Wysłany: Wto 21:04, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
Kiełek napisał: | Mój GG to 250. Co będę robił? Standardowe oględziny po sezonie, wymiana tłoka stan korby.
Na czym najbardziej mi zależy? Moc jest wystarczająca, ale jeśli by się dół poprawił to bardzo chętnie. Spalanie też jest Ok. Najbardziej zależy mi na poprawie kultury pracy silnika przy niskich obrotach, przy zachowaniu obecnej wytrzymałości.
Poprzednio jak wymieniałem tłok, nie mierzyłem wartości x ani squish, dla "bezpieczeństwa" założyłem wszystkie uszczelki pod cyl. czyłi ok 0,95mm.
Teraz przy wymianie chce wszystko pomierzyć i ustawić według zaleceń.
Nie chcę za bardzo bawić się w planowanie głowicy i zwiększanie komory, gdyż w okolicy nie mam zaufanego zakładu, który by mógł to zrobić. |
No to polecałbym zrobić ten squish, dobrze zestroić gaźnik i może dołożyć masy zamachowej. Sporo ludzi je zakłada do GG. Żywotność przy tym nie spadnie. Jeśli chcesz to na PW mogę coś podpowiedzieć odnośnie głowicy. |
|
|
Kiełek |
Wysłany: Wto 20:30, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
Mój GG to 250. Co będę robił? Standardowe oględziny po sezonie, wymiana tłoka stan korby.
Na czym najbardziej mi zależy? Moc jest wystarczająca, ale jeśli by się dół poprawił to bardzo chętnie. Spalanie też jest Ok. Najbardziej zależy mi na poprawie kultury pracy silnika przy niskich obrotach, przy zachowaniu obecnej wytrzymałości.
Poprzednio jak wymieniałem tłok, nie mierzyłem wartości x ani squish, dla "bezpieczeństwa" założyłem wszystkie uszczelki pod cyl. czyłi ok 0,95mm.
Teraz przy wymianie chce wszystko pomierzyć i ustawić według zaleceń.
Nie chcę za bardzo bawić się w planowanie głowicy i zwiększanie komory, gdyż w okolicy nie mam zaufanego zakładu, który by mógł to zrobić. |
|
|
Kajtek DBL |
Wysłany: Wto 18:38, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
W simsonie trzeba sobie jakoś radzić |
|
|
wójo |
Wysłany: Wto 18:30, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
to zdjecie nie ma nic wspulnego ze squishem i to napewno nie on był przyczyna tego uszkodzenia. Najlepsza jest szpilka z pręta gwintowanego |
|
|
MatiEXC |
Wysłany: Wto 15:28, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
Tylko wspomniałem, bo już spotkalem sie z niejedną taką sytuacją u mnie w okolicy.
wybrać materiał... nie tylko przybrać sobie "na oko" tylko trzeba zaprojektować odpowiedni kształt i pojemność |
|
|