Autor |
Wiadomość |
majras |
Wysłany: Pią 20:12, 07 Sie 2015 Temat postu: |
|
oo dzieki |
|
|
szaman108 |
|
|
majras |
Wysłany: Pią 12:58, 07 Sie 2015 Temat postu: |
|
Jest opcja kupić gdzieś w polsce tanszego ?
Te 37$ jest do przełkniecia, ale kolejne 40$ trzeba dac na wysyłke :/ |
|
|
Wojtkuuu |
Wysłany: Sob 9:53, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Temat odświeżam, gdyż moje pytanie jest pośrednio związane z poruszonym problemem. Mam licznik motogodzin z obrotomierzem, wg instrukcji musze wybrać jedną z trzech opcji zapłonu: 2imp./obr., 1imp./obr. lub 1imp./ 2obr. Która z nich jest właściwa dla mojego SXF250 2013? |
|
|
szaman108 |
Wysłany: Nie 1:14, 09 Lut 2014 Temat postu: |
|
Ok przejrzałem dokumentacje serwisową i czy to serwisówka pobrana z forum czy książka,którą sobie kupiłem z modelami od 2000 do 2007 silniki czterotakty wszędzie jest podane aby mnożyć przez 0,15 i wartość marginesu to 50 omów.Więc muszę poprawić ustawienie na razie zostawię polatam na tym co mam,puzniej ustawię jak należy i zobaczę jaka będzie różnica czy odczuwalna |
|
|
szaman108 |
Wysłany: Sob 23:36, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
Ja zmierzyłem wartość multimetrem pomnożyłem przez 0,17 i ustawiłem wynik.Spotkałem się też z opinią że powinno się mnożyć przez 0,15 tak było podane w starszych dokumentacjach któryś z kolegów na forum to wykopał ja zastosowałem wartość nowszą.Co do ustawienia gażnika w serwisie to jestem sceptycznie nastawiony do serwisu mam jakieś 150 kilometrów a sprawa najważniejsza jestem w Irlandii i znam umiejętności tutejszych mechaników sam pracuje na serwisie ich wiedza moim zdaniem sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku:-) |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Sob 23:20, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
w serwisówce przynajmniej mojej jest podana że wartosc ma byc 750 plus minus 50 omów
no ale cos kicha że u ciebie palcami ruszysz za przewody i sie zmienia wartosc - nie powinno tak byc, moze srubuj unieruchomic przewody |
|
|
szaman108 |
Wysłany: Sob 23:17, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
To ja właśnie zamontowałem śrubkę,którą reguluję ustawienie ramienia popychającego pręcik membrany czyli skok.TPS ustawiłem ale dodasz gazu a on wraca na 790 a ma być 830 tak jak ustawiłem ruszysz palcami za przewody wali do 860 mnie osobiście to denerwuje ale jeśli np.margines błędu jest 100 omów no to spoko właśnie nie znam tej wartości błędu. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Sob 23:13, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
własnie wróciłem na forum żeby się poprawić - racja trzeba robic zeby był dłuzszy |
|
|
grzegorzszw |
Wysłany: Sob 23:10, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
Jest na odwrót, im dłuższy pręcik przy membranie tym wcześniej się on opiera o pokrywę membrany, a tym samym krótszy czas wtrysku. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Sob 23:02, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
no to normalne, regulacja jest niewielka, i opornosc szybko sie zmienia, ale ustawia sie dosyc łatwo i łatwo jest złozyc zeby było w granicy błędu
co do przyspieszacza - te sportowe to fakt mają powiekszane komory które sie reguluje, ale z tego co czytałem to powiekszana z regulacją, czyli jak zmniejszysz na maxa to i tak bedzie przynajmniej tyle co oryginał. jest jeszcze jedna opcja mozna spiłować na membranie ten wystający pręcik, wtedy będzie mniejszy skok membrany = mniejsza dawka
ja u siebie załozyłem tjuningowy boyesena bo za friko mi wpadło ;D no i ogólnei mtoo zaczełi sie dławic i tak czy siak musiałem oringa załozyc. i hula jak trzeba |
|
|
szaman108 |
Wysłany: Sob 22:58, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
Z gaznikiem to nie mam problemu tylko to co było to w maszynach 525 jest ten nowszy a u mnie w 520 starsza wersja i tam nie ma opcji zamontowania śrubki tylko doginanie ewentualnie odginanie widełek,które popychają ramie plastikowe,który z kolei jest połączony z trzpieniem pompki przyśpieszacza.Ja to opanowałem zakładając śrubkę po swojemu i to działa,oring to założyłem jako pierwszą opcję ale nie pomogło.Multimetr mam ale bez opcji mierzenia obrotów.Korzystając z tematu widziałem w sieci pompki przyśpieszacza ze śrubką regulacyjną wystającą z boku czy ktoś stosował coś takiego jak się domyślam owa regulacja ma za zadanie zmniejszenia lub zwiększenia komory paliwowej poprawcie jeśli się mylę.Co do obrotów jak ustawiłem gażnik to czasami się przydławił po ustawieniu wolnych obrotów a dokładnie podniesieniu jest zarąbiście ale nie wiem czy obroty nie są za wysokie do tego potrzebuję to ustrojstwo.A co do ustawienia TPS to wystarczy palcami ruszyć przewody wychodzące z czujnika i wartość potrafi się zmienić o 30-40 omów i teraz pytanie czy czujnik mam uwalony czy może nie i jeśli to jest normalne to jaki ma to wpływ na prawidłowe działanie układu zapłonowego.Marudny jestem co:-) |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Sob 17:43, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
tematy o gaźnikach były super ogarnięte, ja czytając kilka sporo przeserwisowałem gaxnik bo tez miałem ten proiblem. zadbne obroty nie miały znaczenia, nawet regulacja srubką od spodu gaźnika nie miała znaczenia. jedynie co to musiałem zmniejszyc dotrysk paliwa z przyspieszacza
oring mod, plus pokręcenie regulacją i gotowe. jak ty nie masz regulacji. to zacznij od oringmoda jak to nic nie da to wtedy trzeba kombinować, podobno serwisanci KTMa mają magiczne metody na ustawianie tego. kiedyś z jednym gadałem i mówił mi, że mają metody na ustawianie nawet jak nie ma srubkowej regulacji oczywiscie patentu nie zdradził bo to dla nich niezła kasa, za serwis gaźnika biorą kilka stówek ( mycie plus regulacja ) |
|
|
wójo |
Wysłany: Sob 15:56, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
fcr i cr to to samo, wersja mx tez rózni sie w zasadzie tylko dodatkowym ciepłym ssaniem wiec wszelkiego rodzaju porady dotyczace fcr-a sa uniwersalne.
Najwieksza róznica jest w rocznikach gazników, najczesciej porady dotycza nowszych modeli a u ciebie pewnie jest starszy i inaczej rozwiazany mechanizm pompki przyspieszacza.
co do obrotów to troszke lepsze multimery maja funkcje wyswietlania obrotów. |
|
|
szaman108 |
Wysłany: Sob 0:25, 08 Lut 2014 Temat postu: |
|
Myślałem nad czymś w postaci jako narzędzia warsztatowego ale podoba mi się ten licznik właśnie do ustawienia gażnika chcę to wykorzystać.Miałem problem z dławieniem się po odkręceni dynamicznym manety gaznik to CR39 zapodałem temat na forum no ale stwierdzono że na ten temat jest tyle informacji że nie potrzeba otwierać nowego tematu.Poszukałem nieco w internecie i poczytałem i na moje to na temat gaznika FCR-MX 39 jest bardzo dużo ale na temat CR39 nie bardzo.Pewien kolega zamieścił ciekawy artykuł oczywiście cały po angielsku jest tam podana jedna z metod ale na moje to trochę druciarstwo i mało dokładna więc postanowiłem to nieco udoskonalić.Maszyna się nie dławi,na rozgrzanym silniku mogę dodawać gazu bez obawy zdławienia lecz nie wiem czy wolne obroty trzymają parametr jak należy,dopiero po ich prawidłowym ustawieniu mogę dopracować TPS i zobaczyć jak będzie reagował na manete |
|
|