Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Ogólnie
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
electro
Wysłany: Pią 15:05, 28 Mar 2014
Temat postu:
Jak stoisz na palcach, to łatwiej też złapać balans na motocyklu, bo mniej lecisz do tyłu przy przyspieszaniu. Tylko co z tego..
Brak kontroli tylnego hamulca może nie przeszkadza zawodnikom, jak jadą pełną pytą po torze MX, ale w przelotach enduro lepiej mieć możliwość szybkiego wciśnięcia hamulca - ja zawsze jeżdżę z palcami nad dźwignią, więc śródstopie wypada na podnóżku.
umiar
Wysłany: Nie 20:41, 09 Lut 2014
Temat postu:
dzięki za wszystkie rady, o takie praktyczne podejście mi chodziło.
Zawsze lepiej poznać doświadczenia innych, żeby samemu już na początku złych nawyków nie nabrać lub, co gorsze, krzywdy sobie nie zrobić.
KozioŁ
Wysłany: Nie 18:25, 09 Lut 2014
Temat postu:
według mnie wszystko zależy od tego w jakom terenie aktualnie jedziesz. jeśli jest to szybka prosta gdzie nie potrzebujesz redukować ani dohamowywać lepiej jest jechać na palcach (lepsza kontrola nad moto i dodatkowa amortyzacja) jeśli teren techniczny to stopy na środku (lepsza kontrola nad hamulcem oraz biegami plus stabilna pozycja co przekłada się na bezpieczeństwo)
Bostorn
Wysłany: Nie 17:48, 09 Lut 2014
Temat postu:
zapoznaj się z tym
http://www.mxwojcik.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=100:pierwsza-lekcja-i-podstawy-motocrossu&catid=11:szkoa-mx&Itemid=13
a tutaj coś z dźwiękiem
http://www.scigacz.pl/Offroadowa,szkolka,Scigacz,pl,pozycje,na,motocyklu,12648.html
kurak dobrze gada
i coś od Lonki
http://www.youtube.com/watch?v=K8i3-tur_u0
coś lepszego, robione przez last fap.pl
http://www.youtube.com/watch?v=KCQ-CvGltsg
KristofSX
Wysłany: Nie 16:54, 09 Lut 2014
Temat postu:
henio12323 napisał:
słyszałem o gosciu co jeździł na palcach i skoczył na niewielkiej hopce, przeleciał i wylądował na płaskim i obie stopy po prostu mu pękły
gdyby miał cięzar rozłozony na srodku pewnie by sie nic nie stało )
moich dwóch ziomków: , jeden połamał dwie nogi , drugi jedną (pęknięcie pięty) - akurat to widziałem :/
właśnie przez złe trzymanie na hopie
henio12323
Wysłany: Nie 16:52, 09 Lut 2014
Temat postu:
powiem Ci tak - ja tam za bardzo nie skupiam sie na radach innych zawodników - bo kazdy woli co innego. ważne aby tobie było wygodnie, bezpiecznie i efektywnie. zawodnicy czasami mają wymuszone jakies pozycje - tylko po to żeby zyskać ułamki sekund. jak smigasz amatorsko ja bym sie skupił na wygodzie. ja akurat nawet nie wiem jak dokładnie trzymam buta, ale wiem że najbezpieczniej jest trzymać na srodku ewentualnie lekko przesunąc buta do tyłu, czyli blizej palców - taka pozycja jest bezpieczna bo przy skoku, stopa jeszcze sie nie połamie, ale też nie ma na jak na pięcie że całe impet idzie w noge ( swoją drogą kiedys słyszałem o gosciu co jeździł na palcach i skoczył na niewielkiej hopce, przeleciał i wylądował na płaskim i obie stopy po prostu mu pękły
gdyby miał cięzar rozłozony na srodku pewnie by sie nic nie stało )
KristofSX
Wysłany: Nie 16:51, 09 Lut 2014
Temat postu:
polecam video Gary Semicsa o pozycji na moto, wszystko fajnie opisane, pozycja na palcach jest o tyle lepsza że lepiej amortyzujemy moto(większy zakres ruchu w kostce) na środku jest stabilniej z mniejszym ruchem,
ja bardziej preferuję środek- nie muszę odrywać buta od podnóżka żeby dohamować
pamiętaj żeby w koleinie palce mieć zawsze do środka i w gorę żeby nie zerwało nogi
barek253
Wysłany: Nie 15:55, 09 Lut 2014
Temat postu:
skoro sam mówisz że łatwiej na środku to tak jeździj
ile zawodników tyle sposobów
umiar
Wysłany: Nie 14:48, 09 Lut 2014
Temat postu: But na podnóżku - jak?
Witam, zadałem podobne pytanie na forym mx, ale bez większego odzewu więc:
Co jakiś czas przewijają się opinie na temat ustawienia stopy na podnóżku.
I tak: na ścigacz.pl film instruktażowy "mówi" o jeżdżeniu na śródstopiu z końcówkami buta gotowymi do użycia hamulca i zmiany biegów. Natomiast jak oglądam zagraniczne filmy, to większość mówi o jeździe na przedniej części stopy, że daje to nam większą możliwość kontroli i balansu ciałem - i mimo, iż jestem bardzo początkującym motocyklistą "ofrołdowym", to ten sposób mnie bardziej przekonuje - łatwiej jest mi wpływać na zachowanie motocykla, nawet na tak niskim poziomie umiejętności.
Problem w tym, że gdy trzeba szybko dohamować tyłem, trzeba na chwilę oderwać but i przenieść bliżej na podnóżku - guma podeszwy buta i ostre podnóżki skutecznie blokują płynny ruch. To samo tyczy się zmiany biegów. A jak to wszystko dzieje się w pozycji stojącej, to dla początkującego jest spory problem.
Jakie są wasze doświadczenia? Czy zaczynać od śródstopia a potem, z czasem przechodzić "na palce"?
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin