Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw |
Wysłany: Śro 21:35, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
Teoretycznie znajdujesz się już poza granicą zakresu sprężyn, więc mógłbyś zmienić je na 4,6 N/mm i aby zachować wyważenie motocykla z tyłu założyć 76 - 250. |
|
|
kris500 |
Wysłany: Śro 18:30, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
jest to zawieszenie jedno obiegowe, jak podkrecałem naprężenie wstępne i comp to zawias dalej nurkował w górnym zakresie ale nie pracował w pełnej skali, opaska była gdzieś 10cm przed końcem |
|
|
grzegorzszw |
Wysłany: Śro 18:25, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
A jakie masz przednie zawieszenie? Open cartridge? Może wystarczy zmniejszyć długość poduszki powietrznej albo zwiększyć kompresję? Seryjne sprężyny powinny być w miarę dobre pod twoją masę. |
|
|
kris500 |
Wysłany: Śro 18:15, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
czyli posiadam przednie sprężyny 4,4N/mm, przód mi dość mocno nurku przy hamowaniu oraz większe skoki można uznać za tragedię. Może zapodać sprężyny od SX? najmiększa w SX to jak najtwardsza w EXC
nie zaprzeczam lubię twardo:) |
|
|
grzegorzszw |
Wysłany: Śro 15:29, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
To jeszcze mogę podać ciekawy sposób ustawiania SAG-u. Przykładowo ustawiamy SAG statyczny, pierwszy pomiar na stojaku, drugi pomiar na ziemi pod ciężarem motocykla, ale tu uwaga, podnosimy tył moto ok. 25 mm do góry i pozwalamy mu opaść, dokonujemy pomiaru. Teraz naciskamy tył moto ok. 25 mm i pozwalamy mu się podnieść, dokonujemy pomiaru. Teraz obliczamy średnia z dwóch ostatnich pomiarów i odejmujemy rezultat od pierwszego pomiaru.
Metoda ta uwzględnia opory tarcia w zawieszeniu i jeśli różnice w pomiarach są duże tzn., że coś jest nie tak (np. zapieczone łożyska). Dzięki tej metodzie można ustawić również SAG z przodu. |
|
|
KristofSX |
|
|
grzegorzszw |
Wysłany: Śro 15:06, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
Oj, chyba dobrze nie przejrzeliśmy instrukcji obsługi? Lub bardziej dosadnie - "read your fucking manual!" Rozdział "Dane Techniczne - Widelec", masz tam podane twardości sprężyn.
Co do ustawiania to polecam lekturę:
http://www.dirt-bike-secrets.com/dirt-bike-racing.html |
|
|
kris500 |
Wysłany: Śro 12:25, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
jeśli chodzi o tabelkę twardości tylnej sprężyny to jest podana w serwisówce, o przednich sprężynach nie ma żadnej informacji |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Śro 9:04, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
dokładnie obczaj serwisówke tam na 100% jest mała tabelka z wagami... ale też to że dopasujesz pod wage z serwisówki nie znaczy że moze byc dla ciebie idealnie. niektórzy sobie dobierają specjalnie inne spręzyny jedni bardziej miekkie inni bardziej twarde to po 1
po 2 regulacje - juz to nie raz pisałem najlepiej pojechac w teren i sobie kręcic od ogranicznika do ogranicznika i poznać zasade działania a nie szukac suchych danych i ustawiać sobie "serwisowo" bo cos takiego nie istnieje, duzo jest zmiennych chociazby stan zawieszenia czy pogoda. a jak pojedziesz i zaczniesz rozkręcac zawias i skręcac na regulacjach z przerwami na przejażdżkę zrozumiesz co za co odpowiada i w jakim stopniu i potem bedziesz mógł sam sie domysleć czy dać na 1 klik czy na 20 klików. no i na przyszłosc jak bys zmienił teren do jazdy to szybko bedziesz wiedział czym podregulować. bo niestety na jednych nastawach wszędzie nie da rady pojeździc |
|
|
barek253 |
Wysłany: Śro 8:42, 12 Lut 2014 Temat postu: |
|
serwisówka podaje jaka sprężyna pod jaką wagę...
ustawienie"klików"to sprawa indywidualna, możesz zacząć od podstawowych nastawów, które również podaje serwisówka i od tych wartości ustawiać sobie pod siebie. |
|
|
kris500 |
Wysłany: Śro 1:49, 12 Lut 2014 Temat postu: Ustawienie zawieszenia, sprężyny |
|
Witam, mam zamiar na poważnie ustawić zawias w moim exc 500.
Czy ktoś posiada jakiś wykres, tabelę z twardościami sprężyn szczególnie przód pod daną wagę kierowcy?
Moja waga bez ciuchów to 82kg, więc z kompletnym ubraniem około 90kg. Może ktoś z forum też jest podobnej wagi i podzieli się ustawieniami zawiasu oraz dobranymi sprężynami.
pozdrawiam |
|
|