Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
EXC
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
janjjj
Wysłany: Nie 19:13, 09 Mar 2014
Temat postu:
Odkryłem co powodowało opisane wcześniej grzanie.
Może komuś sie jeszcze przyda.
Były właściciel załadował złą świecę zapłonową. To znaczy jakąś od samochodu o ciepłocie 5 a powinna być 8. I to powodowało przegrzewania, samozapłon i spalanie stukowe.
Załadowałem świecę jaka powinna być i wygląda, ze teraz jest ok.
Dzieki za pomoc.
pozdr
hacker33
Wysłany: Pon 21:33, 17 Lut 2014
Temat postu:
'
http://youtu.be/_qAVXneKAkU?t=5m25s
grzegorzszw
Wysłany: Pon 20:20, 17 Lut 2014
Temat postu:
Tutaj masz co i kiedy ma największy wpływ na skład mieszanki:
Hacker co do metody regulacji poziomu paliwa. Poziom ma byc równy z linią komory pływakowej, ale w jakiej pozycji mamy gaźnik? Domyślam się, że w pionie. Wtedy poziom jest ustawiony jak manual nakazuje, czy około 1-2 mm niższy jak niby ma być lepiej czy jeszcze inaczej?
Wystarczy mi link do źródła.
janjjj
Wysłany: Pon 19:57, 17 Lut 2014
Temat postu:
Dzięki chłopaki za porady, do motoru będę miał dostęp w weekend to sprawdzę świece, jakie mam dysze i zobaczymy co dalej.
Moto kupiłem dopiero co więc więc jeszcze nie wiem co ma w środku.
Gdyby jeszcze komuś coś przyszło do głowy co może być przyczyną tego przegrzewania i co zrobić, aby było lepiej, to będę wdzięczny.
Przy okazji, jak się sprawdza poziom paliwa w gaźniku? Bo nigdy tego nie robiłem. Co to jest ten wężyk?
hacker33
Wysłany: Pon 17:03, 17 Lut 2014
Temat postu:
Jeżeli masz śrubę wykręconą o 0,5 obrotu i wtedy jest dobrze to powinieneś wymienić dyszę od wolnych na większą o jeden rozmiar.
Jeżeli musisz wymienić dyszę od wolnych to często uznaje się, że należy wzbogacić mieszankę w całym zakresie.
Ja bym wymienił dyszę od wolnych i przy okazji kupił również dyszę główną również większą o jeden rozmiar.
Jednak zacznij od sprawdzenia poziomu paliwa w gaźniku ponieważ Keihiny w 2T szybko się rozregulowują i poziom paliwa może znacznie odbiegać od tego prawidłowego.
Poziom paliwa sprawdzaj wężykiem - ma być równy z linią łączenia komory pływakowej z resztą gaźnika.
żółf
Wysłany: Pon 16:53, 17 Lut 2014
Temat postu:
janjjj napisał:
Bo powiedzmy teraz jak wzbogaciłem mieszankę to jest trochę lepiej (da się żyć), bo podobno bardziej uboga mieszanka też grzeje silnik bardziej.
Tylko, że śrubą regulacji składu mieszanki biegu jałowego niewiele ten skład zmieniłeś
Weź zerknij na tą świecę i dowiedz się jak ustawia się gaźnik, albo oddaj do kogoś kto ma pojęcie
hacker33
Wysłany: Pon 16:52, 17 Lut 2014
Temat postu:
Ja w Bergu wyregulowałem gaźnik i to tak prawidłowo a nie śrubką.
I jeżeli jadę gdzieś technicznie później pod górkę to sprzęt się przegrzewa.
I też u mnie płynu nie wywala czy coś ale już rosną obroty i czuć że silnik jest przegrzany.
Później muszę się przejechać dłuższy kawałek po prostej aby silnik powrócił do prawidłowej temp.
janjjj
Wysłany: Pon 15:51, 17 Lut 2014
Temat postu:
Czytałem właśnie, że tuleja bardziej się grzeje.
Ale da się coś z tym zrobić w tym modelu?
Bo powiedzmy teraz jak wzbogaciłem mieszankę to jest trochę lepiej (da się żyć), bo podobno bardziej uboga mieszanka też grzeje silnik bardziej.
Ale już się boję co to będzie w lutnie upały, to obawiam się, że prawie jeździć się nie będzie dało...
A przecież dużo ludzi jeździ na tuleji i nie ma takich problemów. Np. brat też ma tuleje w GasGas ec 300, jeździmy razem i u niego nie ma żadnych problemów.
Przy okazji dodam, że przegrzewa się, ale płyn w chłodnicy się nie gotuje.
henio12323
Wysłany: Pon 15:45, 17 Lut 2014
Temat postu:
dokładnie, większe tarcie = większa temp, plus duzo gorsze przewodzenie ciepła
hacker33
Wysłany: Pon 15:17, 17 Lut 2014
Temat postu:
Tuleja ma to do siebie, że grzeje lekko silnik.
Kupiłem Berga. Podczas jazdy zauważyłem, że się grzeje. Teraz otwieram silnik, patrzę a tam tuleja żeliwna. Więc już wiem w czym problem.
Problem jest w tym że tuleja bardziej się grzeje od aluminium i gorzej oddaje ciepło.
janjjj
Wysłany: Pon 14:31, 17 Lut 2014
Temat postu:
Też mi się wydaje, że regulacją gaźnika nie wiele pomogę. Ale tak jak pisałem jak przykręciłem powietrze, to trudniej go doprowadzić to stanu przegrzania (chyba, że to co innego).
Przez kolanko co masz na myśli? Nie widziałem aby coś było czerwone...
(świecę sprawdzę)
Pytanie tylko co może być przyczyna, że tak się przegrzewa?
Tłok za ciasno spasowany do tej nowej tuleji? czy jeszcze nie dotarty? coś zapchane? czy może jednak zła mieszanka (wychodzi, że za uboga) może tak wpływać?
żółf
Wysłany: Pon 11:52, 17 Lut 2014
Temat postu:
Śrubą regulacji składu mieszanki wolnych obrotów niewiele tu zdziałasz. Czy kolanko robi się czerwone? Jaki kolor ma świeca? Jeżeli uważasz, że jest za ubogo to podnieś iglicę.
janjjj
Wysłany: Pon 11:11, 17 Lut 2014
Temat postu: EXC 250 przegrzewa się, czy źle wyregulowany gaźnik?
Witam,
Mam problem z moim KTM exc 250 '98.
Jak trochę mocniej pocisnę (ale bez przesady, manetka max do połowy) i tak chwile dłużej, np podjazd dłuższy, nawet leśną droga - ale tak ok kilometra, to motor mi przegrzewa - to znaczy nierówno chodzi - ma jakby dodatkowe przepalania (pewnie samozapłon) i jak dam mu w palnik, to słyszę niepokojącą metaliczną pracę silnika. To nie jest moje pierwsze moto i nie jeżdze sam i na pewno przy czymś takim nie powinien sie przegrzewać (w innych motorach nigdy sie nie przegrzewało).
Układ chłodzenia ma sprawny, kupiłem nawet nowy korek do chłodnicy i wlałem świeży płyn.
Pomyślałem, że może coś gaźnik źle ustawiony (bo motor dopiero co kupiłem) i pobawiłem się regulacją i co się okazało, że jak śrubę mieszanki wykręcę tylko na 0.5 obrotu to już tak łatwo motorka nie zagrzeję.
Wcześniej była wykręcona na 1.5 obrotu (jak w serwisówce karzą).
Dodam jeszcze, że moto jest na tuleji po szlifie cylindra i nowy tłok. Przejeżdżone na tym już przynajmniej 8-10 godzin więc powinien być chyba dotarty?
Tym bardziej, ze na początku spokojnie moto dobrze rozgrzewam i jeżdżę spokojnie, aby się docierało.
I teraz pytanie czy to jakiś problem z przegrzewaniem? I co może być przyczyną?
Czy gaźnik musi być jakoś dziwnie wyregulowany? Poza tym wydaje mi się, że nawet przy nie najlepiej wyregulowanym gaźniku nie powinien się przegrzewać (tym bardziej, że na zewnątrz ciepło teraz nie jest).
Z góry dzięki za pomoc
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin