Autor |
Wiadomość |
ktm250sx 2t |
Wysłany: Wto 22:48, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
wlasnie rozebralem przeczyscilem sprzeglo i zlozylem i dalej to samo kleji sie odkad kupilem to takie lepkie sprzeglo jest chodzilo mi o to bardziej ze na sprzegle powinno sie odpalic a u mnie sie nie da tak zrobic odpowietrznik to podstawa masz racje |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Wto 22:15, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
Skoro masz sklejone sprzęgło to jak chcesz odpalić moto na biegu?
Zrób odpowietrznik, zalej nowym płynem, odpowietrz i działaj dalej. |
|
|
ktm250sx 2t |
Wysłany: Wto 21:47, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
z kumplem robilem to sprzeglo i dawalem oleju swiezego miedzy przekladki a tarcze jak skladalem takze nie wiem bo jestem swiezy ze tak powiem w tym temacie |
|
|
ktm250sx 2t |
Wysłany: Wto 21:36, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
wiem jak sie odpala moto bez przesady tylko mowie zena sprzegle sie nie da odpalic czy na zimnym czy cieplym silniku jesli chodzi o sklejanie to znowu musze rozbierac sprzeglo czy sie rozkleja same? zrobie odpowitrznik i zam znac panowie dzieki za odp pzdr |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Wto 16:42, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
Zrób ten odpowietrznik w wysprzęgliku i wtedy będzie można myśleć dalej. Od góry nie da się odpowietrzyć ani napełnić sprzęgła. Tylko strzykawką od dołu.
Moto się odpala na luzie a nie na biegu i wciśniętym sprzęgle.
Jeszcze jedna uwaga.
Jak się składa sprzęgło to tarcze mają być naoliwione. Jak są nowe to się wpierw je wsadza do miski z olejem.
Jak wsadzisz suche tarcze to się skleją. |
|
|
ktm250sx 2t |
Wysłany: Wto 15:08, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
kupilem z rok temu motor i wydaje mi sie ze bylo lepiej poprzedni wlasciciel zerwal gwint na wysprzegliku i wkrecil zwykla srube i odpowietrzal to od "gory" chcialem ostatnio odpowietrzyc i sie zdziwilem bo takie odpowietrzanie przez srube to lipa ale jakos gosc musial to odpowietrzyc bo bylo lepiej bede przegwintowywal o dopasuje sobie odpowietrznik przekladki nie sa krzywe sa mozna powiedziec gladziutkie a na nowych widzialem takie kropki ale nie wiem czy to ma cos do rzeczy na roznych jezdzilem olejach watpie ze to zly olej zabki na koszu zalezy co masz na mysli mowiac zabki nie jest idealnie rowny ten kosz czuc pod palcem nierownosci ale nie sa one az tak duze chyba zemusza byc rowniejsze . widac przez korek odsuwa sie ale nie wiem ile mm a czy moj moto powinien dac sie odpalic na sprzegle wcisnietym bo u mnie sie nie da odpalic w taKI SPOSOB moto probuje sie toczyc do przodu jak ja proboje odpalac moze te zabki ale u mnie sa raczej za male zeby blokowac tarcze |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Wto 14:34, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
ktm250sx 2t napisał: | To nie od oleju zawsze rozgrzewam moto przed jazda jak pojezdze z pol godz i jest juz rozgrzana dobrze to jest troche lepiej ale to nie jest to zauwazylm jeszcze ze jak jade i wcisne klamke sprzegla to nie do konca mi rozlacza naped w snsie ze nie schodzi z obrotow dopiro jak go podgazuje na sprzegle to rozsprzegli albo wysprzegli nie wiedzialem jak to nazwac |
Czyli kiedyś było ok?
Napisz całą historie bo tak to możemy strzelać.
- zapowietrzone sprzęgło
- nieszczelny wysprzęglik
- nieszczelna pompa
- krzywe przekładki sprzęgła
- zły olej w skrzyni
- ząbki na koszu sprzęgła
U mnie np. była to wina oleju.
Sprzęgło miałem tak sklejone, że w chwili wrzucenia jedynki gasł mi silnik.
Motocykla nawet w dwójkę nie przepchałeś - koło zblokowane.
Zmieniłem Motula na Silikolene i malina.
Jeżeli wciśniesz sprzęgło i docisk sprzęgła odsuwa się więcej niż te 4mm od sklejonych przekładek i tarcz to jest zapewne wina oleju lub ząbków na koszu.
Nie wiem który masz rok ale po odkręceniu wlewu oleju powinno być widać jak pracuje kosz. |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Wto 14:27, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
amek721 napisał: | Nie wiem co wy macie z tym castrolem.Jezdzilem na suzuki, yamasze, ktm'ie. Zima czy lato, żadnych problemów nie mialem. Kolega zmienil z castrola na motorexa to w zimie skrzynia nie działała jak powinna. To nie wina oleju! |
Różne motocykle różne oleje.
Każdy chwali Motula do skrzyni. A u mnie niestety kleił sprzęgło jak klej.
Więc może u kolegi Castrol klei.
Troszkę poczytasz na forum to zrozumiesz. |
|
|
amek721 |
Wysłany: Wto 13:48, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
Nie wiem co wy macie z tym castrolem.Jezdzilem na suzuki, yamasze, ktm'ie. Zima czy lato, żadnych problemów nie mialem. Kolega zmienil z castrola na motorexa to w zimie skrzynia nie działała jak powinna. To nie wina oleju! |
|
|
ktm250sx 2t |
Wysłany: Wto 13:34, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
To nie od oleju zawsze rozgrzewam moto przed jazda jak pojezdze z pol godz i jest juz rozgrzana dobrze to jest troche lepiej ale to nie jest to zauwazylm jeszcze ze jak jade i wcisne klamke sprzegla to nie do konca mi rozlacza naped w snsie ze nie schodzi z obrotow dopiro jak go podgazuje na sprzegle to rozsprzegli albo wysprzegli nie wiedzialem jak to nazwac |
|
|
ktm250sx 2t |
Wysłany: Wto 13:25, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
Panowie nie chce nic zepsuc dlatego pytam dlaczegomi skleja Post powyzej tez nalezy do mnie |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Wto 13:24, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
Jeżeli kiedyś tego nie było to sprawdź wysprzęglik i pompę.
Pamiętaj też, że na zimny oleju często tak się dzieje.
Jeżeli przy rozgrzanym silniku się to pojawia, i powstało to po zmianie oleju w skrzyni na owego Castrola to zmień ten olej na inny. |
|
|
Gość |
Wysłany: Wto 13:11, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
Dalej mi. Sie tarcze kleja i mam problem z wrzucaniem jedynki w sensie ze szarpie jak chce ruszyc w momencie wbicia biegu nie wiem jak to ugryzc zeby bylo ok |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Pon 23:48, 10 Mar 2014 Temat postu: |
|
Wszystko się rozklei jak zalejesz płynem i uruchomisz motocykl.
Samo z siebie się nie rozklei - bo niby jak? Musi zadziałać siła odśrodkowa kręcącego się kosza. |
|
|
ktm250sx 2t |
Wysłany: Pon 22:42, 10 Mar 2014 Temat postu: sprzeglo |
|
witam zrobilem wiekszy przeglad ktma i rozebralem sprzeglo bo nie chodzi jak powinno jak ruszam i wrzuce jedynke to szarpie nie wchodzi plynnie bieg chodzi mi o to jaka grubosc powinny miec tarcze sprzegla i czy przekladki powinny miec takie kropki jakby bo u mnie nie ma a widzialem na aukcji ze byly takie wlasnie olej zmieniam czesto castrol 4t 10w-40 a jak rozbieralem to tarcze z przekladkami sklejone jak sprzeglo zostalo zlozone i otwieralem korek oleju do sprzegla wciskalem klamke to tak jakby na koszu tarcze sie nie odklejaly po wyczyszczeniu tarcz i przekladek nic nie pomoglo wydaje mi sie ze to przez przekladki mi sie skleja |
|
|