Autor |
Wiadomość |
bully |
Wysłany: Pon 10:00, 06 Maj 2019 Temat postu: |
|
rams napisał: | Fabryczny setting z Husaberga TE 250/300. U siebie zmodyfikowałem go pod swoje preferencje. Fabryczny setting w zupełności wystarcza dla amatora.
Wymiary podane średnica wew. x średnica zew.
COMPRESSION VALVE
6x24.1 x 3 szt.
6x16.1
6x24.1
6x22.1
6x20.1
6x18.1
6x17.1
6x16.1
6x14.1
6x12.1
6x9.3
6x16.25
MIDLLE VALVE
6x12.1
6x20.1 x 3 szt.
6x18.1
6x16.1
6x10.2
6x11.1
Float 0.7mm
REBOUND VALVE
8x20.1 Delta x 3 szt.
8x12.1
8x16.1
8x14.1
8x13.1
8x12.1
8x10.3
8x14.25
Taka pompka w zupełności wystarczy. Igłę można zrobić za grosze niż kupować za ponad 100zł. Do zrobienia igły wystarczy igła z apteki wentyl z samochodu i poxipol. |
Uwaga odkopuje temat>
Jestes pewny że największa płytka w drugim stopniu compresji na base valve jest tylko jedna?
po co jest ta mała płytka 12mm na compresji na mid valve, przez nią nie będzie pełnego zamknięcia zaworu. |
|
|
iwald |
Wysłany: Pią 17:40, 04 Sty 2019 Temat postu: |
|
Przerabiamy ten temat z kolegą już jakiś czas bo u mnie cały czas zawias nie pracował w pełnym zakresie i łapy urywało przy szybszej jeździe.Zmieniłem setting blaszek na ten z husaberga ale dalej rewelacji nie było, zmieniłem ustawienia odbicia i dobicia na hard enduro i dalej dużo brakowało do ideału. W końcu zaczęliśmy przeglądać zagraniczne fora i znaleźliśmy rozwiązanie. Ilość oleju jaka jest podana w serwisówce 365ml(nie wiem dlaczego nie ma podanej odległości od lustra) jest zdecydowanie za duża do jazdy hard enduro. Ustawiłem poziom oleju na 300ml i zawias w końcu zaczął pracować w pełnym zakresie. Oczywiście pojawił się też minus bo przy bardzo szybkiej jeździe zaczyna strasznie szarpać kierownicą ale to teraz tylko kwestia settingu, niestety warunki na razie nie sprzyjają testowaniu. Jeżeli macie problem z twardością tego zawieszenia to proponuję zaczynać właśnie od poziomu oleju. Problemem może też być samo pompowanie się kartridża poprzez wadliwy uszczelniacz, wtedy zawieszenie po krótkiej jeździe robi się twarde dlatego warto też kontrolować ciśnienie w kartridżu jeżeli mamy problem z twardością. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pią 19:14, 31 Sie 2018 Temat postu: |
|
chyba smar niewiele zmieni, bo nie ma taka sztyca duzo obrotu - ledwie jakis kąt
ale niektórzy sobie zakręcaja za mocno i sie robi " amor skrętu" dla ubogich chyba qrak sobie tak skręca troszke mocniej w crossówakch na tor, pewnie na dziurawe tory nie trzeba tak mocno trzymac kierownicy |
|
|
Fourier |
Wysłany: Pią 9:22, 31 Sie 2018 Temat postu: |
|
Na łapanie shimmy duży wpływ ma także łożysko główki ramy - jeżeli jest źle dociągnięte. Niektórzy dają także do główki ramy duże ilości gęstego smaru tak żeby sztyca w nim pracowała (nie wiem czy to coś daje) |
|
|
Tomokat |
Wysłany: Czw 21:16, 30 Sie 2018 Temat postu: |
|
Dzisiaj wrocilem od nowa do standardowych ustawień jakie miałem po serwisie i wziąłem się za regulację. W końcu jest konkretny efekt. Teraz w końcu nie talepie tak bardzo kierownicą przy większych prędkościach i ładnie wybiera. Nie jest może pluszowy ale już nie bije po łapach. W końcu jestem zadowolony. Myślę że kluczem było odjęcie w ustawieniach więcej odbicia niż kompresji. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Śro 19:36, 29 Sie 2018 Temat postu: |
|
a odpowiednio skręcasz lagi ? nie zmieniłes ich wysuniecia w półce ? moje moto tez łapie shimme - jak sobie jade na luzaka i odkręce gazu, co innego jak wiem ze chce jechac szybko mam odpowiednią pozycje na moto - wtedy nie ma szans o czyms takim |
|
|
Tomokat |
Wysłany: Śro 15:29, 29 Sie 2018 Temat postu: |
|
Lagi świeżo po serwisie. Najpierw miałem robić sam ale pomyślałem że jak dam do kogoś kto się tym zajmuje to będzie porządnie zrobione. Ale teraz już sam zgłupiałem jaka jest tego przyczyna. |
|
|
PiterBaja |
Wysłany: Wto 7:44, 28 Sie 2018 Temat postu: |
|
Tomokat napisał: | Niestety tak też właśnie podejrzewalem. Czy twardość sprężyny ma również wpływ na łapanie shimmy? |
twardosc raczej nie ma nic w spolnego. ja miałem podobny problem z dwukomorówka u siebie PRZED settingiem. Amor chodził kiepsko. i przodem miotało na lewo i prawo. Wysyłałem so settingu i okazało sie ze z jednego catriga uciekło całkiem cisnienie bo jeden "bider" nie trzymał bo uszczelka sparciała. Moze u ciebie jest ten sam problem |
|
|
Tomokat |
Wysłany: Czw 16:56, 23 Sie 2018 Temat postu: |
|
Niestety tak też właśnie podejrzewalem. Czy twardość sprężyny ma również wpływ na łapanie shimmy? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Czw 16:31, 23 Sie 2018 Temat postu: |
|
hej
w dwukomorowym 4.6 jest do 80kg dla jazdy MX,
lub do 80-90kg dla wersji XC
tak że tutaj masz przyczynę , 4.2 - 4.4 to powinno zrobić różnicę
|
|
|
Tomokat |
Wysłany: Czw 15:52, 23 Sie 2018 Temat postu: |
|
Mam taki problem. Zawias z sx-a z 2006roku (pierwsze czarne dwukomorowe) niedawno wróciły z serwisu. Został zrobiony setting enduro. Niestety nadal bije po łapach, zdecydowanie jest za twardy. Łapie również shimmy przy większej prędkości. Nie wiem gdzie szukać przyczyny czy w settingu czy w twardości sprężyny. Ważę 73kg plus pełny strój to będzie pewnie nie więcej niż 80kg. Sprężyny z tego co się orientuję są 4.6N/mm. Ta gumka co jest na ladze ma jeszcze minimum z 10cm do konca. Oczywiście regulację już sprawdzałem na wiele sposobów. Dodam tylko że jednokomorowka kumpla z exc 400 2006r. jest dużo mieksza.
Jakieś pomysły? |
|
|
rams |
Wysłany: Sob 21:51, 10 Lut 2018 Temat postu: |
|
Da się tylko trzeba wytoczyć nowy rowek. Sam robiłem taki zabieg w kumpla amorze.
PiterBaja napisał: | NIE da sie zastosowac sprezyn zamiennie. Jedyny wyjatek to sprezyny od 2005 sx (dwukorowki) miały takie same sprezyny potem juz wrzucano do CC sprezyny krótsze, lzejsze.
Ja mam obecnie zawieszenie dwutorowe z SXa z 06 roku z settingiem pod enduro Drogosz suspension) i zawieszenie bajeczka. MOje porownanie jak siadłem z mojego moto na 525 z jednokomorowka. Zawieszeznie jednokorowe wybiera fajnie jak sie jedzie 20 h max. Jak chcesz lecieć ogniem lub poprostu nieco szybciej i wymagasz czegoś wiecej od zawiechy niz tylko zeby była to dwukomorówka z dobrym sprawdzonym settingiem jak najbardziej jest dla ciebie. |
|
|
|
PiterBaja |
Wysłany: Sob 21:14, 10 Lut 2018 Temat postu: |
|
NIE da sie zastosowac sprezyn zamiennie. Jedyny wyjatek to sprezyny od 2005 sx (dwukorowki) miały takie same sprezyny potem juz wrzucano do CC sprezyny krótsze, lzejsze.
Ja mam obecnie zawieszenie dwutorowe z SXa z 06 roku z settingiem pod enduro Drogosz suspension) i zawieszenie bajeczka. MOje porownanie jak siadłem z mojego moto na 525 z jednokomorowka. Zawieszeznie jednokorowe wybiera fajnie jak sie jedzie 20 h max. Jak chcesz lecieć ogniem lub poprostu nieco szybciej i wymagasz czegoś wiecej od zawiechy niz tylko zeby była to dwukomorówka z dobrym sprawdzonym settingiem jak najbardziej jest dla ciebie. |
|
|
rams |
Wysłany: Sob 18:41, 10 Lut 2018 Temat postu: |
|
Do dwukomorówki spokojnie można zastosować sprężyny z jednokomorówki. Tylko trzeba wytoczyć w kartridżu rowek na wysokości sprężyny z jednokomorówki. Sprawdzony i przetestowany patent w kumpla zawieszeniu. |
|
|
donPedro |
Wysłany: Pią 19:41, 24 Lis 2017 Temat postu: |
|
Zima przyjdzie to biore sie za lagi, pompka rowerowa i zawor z igla czeka.
|
|
|