Autor |
Wiadomość |
szaman108 |
Wysłany: Sob 0:15, 26 Lip 2014 Temat postu: |
|
Witam
Jeśli masz dostęp to może podmień na próbę cewkę zapłonową ewentualnie moduł,fajka przewód WN.Będzie szybciej jak prucie silnika a z tego co piszesz to takie objawy wywołuje bardzo często elektronika. |
|
|
janjjj |
Wysłany: Pią 22:30, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
Zdjąłem cylinder i jedna rzecz mnie zastanawia. Cały wał jest w oleju (świeżym czyli ze skrzyni). Wymieniłem pare dni temu simering na wale, więc tam raczej nie puszcza, jakie są jeszcze możliwości? Gdzie jeszcze może przeciekać olej ze skrzyni do wnętrza wału?
Jedyne co mi przychodzi do głowy to na uszczelce między głównymi karterami silnika... Są jeszcze jakieś możliwości? |
|
|
janjjj |
Wysłany: Pią 19:45, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
Problem w tym, że do modelu z mojego roku 98 nie mam serwisówki. mam do modelu z 99 roku.
I tam jak patrzę to w suemi to co mam jest bardziej na cieplejszy klimat i nieco większe wysokości. Tylko nie wiem czy się tym sugerować czy nie bo to inny rocznik... |
|
|
barek253 |
Wysłany: Pią 19:34, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
ale masz tam tabelę
na odpowiednią wysokość i temperaturę |
|
|
janjjj |
Wysłany: Pią 19:16, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
W serwisówce jaką mam (może słaba) jak ma ktoś lepszą to poproszę. Jest podanych po kilkanaście. Wśród tych kilkunastu są też te co są u mnie. |
|
|
barek253 |
Wysłany: Pią 18:46, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
prędzej główna to u Ciebie 172
teraz porównaj sobie to co masz z serwisem |
|
|
janjjj |
Wysłany: Pią 18:03, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
Aha zapomniałem napisac , że główna dysza ma numerek 42.... |
|
|
janjjj |
Wysłany: Pią 17:57, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
OK wyjąłem membrany i wyglądają ok. To znaczy całe są i wyglądają OK. PO czym poznać, że coś z nimi nie tak?
Gaźnik też jest chyba ok.
Jesli chodzi o dysze to mam N 85 D i tam pina mam na drugim rowku od dołu
oraz dysza ta na dole 172.
To nie wiem ale coś mi się wydaje, że to nie wina gaźnika, czy membran (tak jak pisze major000), bo na zimnym chodzi dobrze a probelmy są jak złapie temperaturę.
Biorę się za ściąganie cylindra i mierzenie wszystkiego. Tylko prosze powiedzcie co i jak mierzyć i jakie powinny być wartości?
Cytat: |
Ja stawiam na problem tuleja-tłok. Albo tuleja źle wykonana albo źle spasowany tłok do tulei, albo to o czym wcześniej pisałem za mała komora sprężania.
|
No pewnie masz rację, tylko co jest nie tak i dlaczego tak się motor zachowuję, bo narazie tego nie rozumiem i przez to trudno mi coś diagnozować.
Co to znaczy za mała komora sprężania? |
|
|
janjjj |
Wysłany: Pią 10:23, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
OK pomierzę wszystko.
Tylko nigdy się nie bawiłem w takie rzeczy. Macie może jakiś opis jak to mierzyć i jakie powinny być gdzie odległości? (model KTM exc 250 '9 |
|
|
major000 |
Wysłany: Pią 7:38, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
Ja stawiam na problem tuleja-tłok. Albo tuleja źle wykonana albo źle spasowany tłok do tulei, albo to o czym wcześniej pisałem za mała komora sprężania. A tego dowiesz się ściągając cylinder i dokonując pomiary. |
|
|
janjjj |
Wysłany: Czw 23:12, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
Mam tuleje. Tłok był zmieniany w zimie wiec całkiem świeży.
Kompresje ma dobrą (może nawet za dobrą) bo trudno się go przekopuje, a jak czasem "na pych" go z dwójki odpalam to często koło blokuje i nie puszcza jak tylko trochę ślisko jest.
Membrana nie wiem w jakim stanie (sprawdze i dam znać).
A co to znaczy że tłok puchnie? Czym to może być spowodowane i jak to sprawdzić?
Dzięki za wszystkie rady i sugestie:) |
|
|
Piteros1 |
Wysłany: Czw 21:53, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
moze tłok puchnie? |
|
|
major000 |
Wysłany: Czw 18:09, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
Mówiłem ci już wcześńiej że nagar nie ma nic do rzeczy. Zamiast zrobić porządny przegląd silnika to się cackasz...Przy zdjętej głowicy powinieneś zmierzyć odległość tłoka od krawędzi cylindra w jego najwyższym położeniu, to by mogło wykluczyć jedną z przyczyn samozapłonu. Druga sprawa kiedy tłok był zmieniany? W jakim stanie jest membrana? Jak jest ustawiony gaźnik?
Sprawdzisz to w jedno popołudnie więc do roboty.
Ty masz tuleję czy nicasil? |
|
|
barek253 |
Wysłany: Czw 18:03, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
rozmiar dysz, iglica(rodzaj i położenie), wysokość pływaka |
|
|
janjjj |
Wysłany: Czw 16:19, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
Nie wiem jeszcze. Będę go dziś wykręcał i rozbierał.
Tylko dziwne, że że jak chwile ostygnie to przez pare minut chodzi dobrze a jak złapie temperature to takie jaja robi.
A co może być nie tak w gaźniku (na co zwrócić uwagę) o sie słabo znam. |
|
|