Autor |
Wiadomość |
chemic |
Wysłany: Czw 8:13, 18 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Wentylator jest w najbliższych planach, w przyszłym roku góra będzie rozebrana na pewno i liczę się z wymianą tłoka, zawory do obejrzenia przy okazji. |
|
|
hus300 |
Wysłany: Śro 17:21, 17 Wrz 2014 Temat postu: |
|
moim zdaniem słuszna decyzja, doradzam wentylator szczególnie do ciężkiego terenu, co do tłoka to bym się nie spieszył, znajomy ostatnio przy 220 mth w 450 exc musiał pierwszy raz zrzucić górę bo mu trochę błotka zassał a tu wielka niespodzianka - zawory jak nowe, cylinder bez najmniejszego zużycia, tłok również w normie - wszystko mierzone w serwisie. Zmienił tylko pierścienie i dalej w błoto.
Tak na przyszłość jeśli kupujecie motocykl w którym rzekomo nie był robiony remont warto się przyjrzeć śrubom/nakrętkom od głowicy- nie powinny mieć śladów po kluczach. W 4t nawet w nowych sprzętach może przytrafić jakiś "wybuch" który da się "naprawić na sztukę" a taki motor to niezła mina. |
|
|
chemic |
Wysłany: Pon 14:32, 15 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Moto kupione, nie mam niestety porównania z innymi KTM'ami ale dla mnie mega frajda z jazdy.
Moc nie do opisania (opanowania). Mam nadzieję, że posłuży długo..
Dziękuje wszystkim za pomoc!
Zamykam temat. |
|
|
major000 |
Wysłany: Czw 15:37, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Z tym ssaniem to normalne, jak silnik jest zimny to zaciągasz ssanie i wtedy odpalasz. Z tego co opisujesz to wszystko wydaje się być wporządku, o ile masz jakiekolwiek pojęcie o rzeczy. Zakładając że rzeczywiście moto ma 90godz przebiegu i wygląda tak jak mówisz to można brać. Ja osobiście jednak nie wierzę w takie przebiegi przy motocyklu z 2011 roku. Bo wychodzi to tak: 2011 rok produkcji, w tym samym roku ktoś go kupił, nawet zakładając że kupił go pod koniec roku 2011 to moto jeździło 2012,2013 i 2014 do teraz. 90godz przez 3 lata to wychodzi 30godz rocznie. Typowy amator jeżdżąc raz w tygodniu robi około 10-15godz w miesiącu, średnio 100godz rocznie. Więc sam widzisz że przebieg tego moto to śmiech.
Wiem że zdarzają się takie motocykle z takimi przebiegami ale niezwykle rzadko. W Ktm-ie bardzo łatwo oszukać na przebiegu, odpinając licznik lub zerując go.
I ostatnia rzecz, jeśli on ma rzeczywiście 90godz i używał go amator to ten motocykl dalej powinien wyglądać jak nowy. Dekle boczne powinny mieć dalej czerwone napisy, podnóżki i nóżka biegów nie powinna być nadmiernie wytarte i co najważniejsze przy amatorce napęd powinien być jeszcze oryginalny. |
|
|
chemic |
Wysłany: Czw 13:41, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Właśnie zauważyłem, że dodało mój ostatni komentaż bez logowania.. |
|
|
Gość |
Wysłany: Czw 8:50, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Wnioski z oględzin:
Moto rocznik 11 model 12, zgodnie z sugestią kolegi major000, nabite 91 mth. W związku z czym z ceny trochę urwałem.
Najważniejsze - motor nie odpalił od razu, sprzedający pociągnął 2 razy rozrusznikiem i później zanurkował do silnika żeby włączyć ssanie?? Nie wiedziałem że we wtrysku też jest coś takiego, ale uczymy się całe życie
Macie może jakieś sugestie czy to norma, czy bardzo źle? Podobno stał przez tydzień wcześniej nie odpalany..
Na ssaniu odpalił po sekundzie i po chwili chodził normalnie, zimny i ciepły wkręcał się dobrze, brak jakiegokolwiek koloru spalin z rury, dźwięk, no cóź, dziewczyna podskoczyła ze strachu a u mnie zagościł banan na twarzy...
Plastiki w stanie dobrym, pęknięta lekko pokrywa filtra, lekkie otarcia, ryśięty tłumik.
Oberwana jest lampa na zaczepie, działa ale wisi na trytytce w środku trochę zaschniętego błota, ponoć część za 200 zł, obiecał, że za tyle mi sprowadzi, zobaczymy.
Amortyzator czyściutki suchutki tak jak i lagi (z odpowietrznikiem) koła raczej ok, brak luzów, klocki ze 2-3 mm tarcze leciutko zjechane (o tak 0,5 mm może), napęd wydaje się być ok, ale ekspertem nie jestem, DTtka nie żre łańcucha jak KTM .
W zestawie dostaję: oryginał tłumik, błotnik na tablice, płyta pod silnik, na 70 % lusterka (jak znajdzie), no i to co na foto, czyli całkiem sporo.
Płyn w chłodnicy jest ponoć o podwyższonej o 20 stopni temperaturze wrzenia i działa od -40 (ponoć drogi).
Namawiał mnie też na wiatrak chłodnicy (+ ~400 zł) Faktycznie tak się szybko przegrzewają?
Odnośnie sprzedawcy i jego serwisu to mam mieszane uczucia, bo zakręcony jest jak bąk w tulipanie, nie wie co gdzie ma ani czy ma. Jednocześnie, co uważam za plus, panuje tam atmosfera jakbym przyszedł do kumpla a nie do serwisu. Otwarta forma, chcesz patzyć co i jak robią prosze bardzo. Jak nie mają w tym momencie dla Ciebie czasu a coś tam pierdołowatego chciałeś dłubnąć to bierzesz narzędzie i gmerasz sam. Dziwne ale działa.
Finanse:
Wiem, że za odrobinę więcej pieniędzy było by lepiej, ale tak jest zawsze, a ja po prostu więcej nie mam.
Te 25 000 zaplanowałem sobie na motocykl używany w którym w tej kasie zrobię tłok, rozrząd i zawory (w razie konieczności) tak żebym miał pewność, że moge na nim pośmigać pare sezonów.
Kondycji wystarcza mi na 2 x 1,5 h jazdy w weekend, czasu w tygodniu nie za wiele, czasem urwę 45 minut z popołudnia. Dlatego jak go zrobie dla siebie i pod siebie to mi trochę posłuży (mam nadzieję)
Do piątku wieczorem czekam na wszelkie sugestie, wtedy finalizuję zakup. |
|
|
KozioŁ |
Wysłany: Śro 15:23, 10 Wrz 2014 Temat postu: |
|
kolega kris500 z Mrągowa sprzedaje swojego exc500, może to byłaby lepsza opcja? |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Śro 14:53, 10 Wrz 2014 Temat postu: |
|
za 25tys są duże świeższe sprzęty na sprzedaż
a jakbyś dołożył jeszcze kilka zł to byś mógł szukać nowego, pewnie bez dodatków ale zawsze nówka |
|
|
chemic |
Wysłany: Śro 13:45, 10 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Dziękuję za szybką reakcję.
Co do tłoka to zdaje sobie sprawę, że jest do wymiany, nie chce stracić selekcji albo silnika... Pobawie się jeszcze z 10 -15 h (będę się uczył motocykla więc maneta raczej na pół gwizdka) a na nowy sezon góra będzie robiona.
Na zrobioną regulacje zaworów i wymianę płynów dostanę kwit.
Jedynie ta cena z tym wyposarzeniem mi nie współgra, obejrzę i ocenie.
Może macie jakieś wskazówki w jaki sposób i co sprawdzić w pierwszej kolejności, przynajmniej pobieżnie, (jeżeli wogóle to możliwe) ?
Co do oklein, to jest serwis, więc może coś mieli na stanie i zakleili na handel bo nowe lepiej wygląda? Wypytam ich, zobacze czy zaczną kręcić, dzięki za zwrócenie na to uwagi. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Śro 13:22, 10 Wrz 2014 Temat postu: |
|
z tytanowymi też nie ma problemu, jak regulowne/serwisonwane na czas,
moto wydaje sie ok,faktycznie wyglądan na te 80mth, jak na ten sprzęt z tyloma dodatkami to cena jest bardzo dobra |
|
|
major000 |
Wysłany: Śro 13:03, 10 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Plastiki i okleina jest z modelu 2012 a nie 2013. Więc albo ściema że to 2013 albo ktoś założył starszą okleine. Po drugie tam są zawory stalowe(wydechy) i tytany(ssące). Po trzecie jeśli nie było jeszcze wymiany tłoka to masz 90% szans że trzeba będzie go zmienić.
A tak na koniec to gadki o za mocnym sprzęcie są śmieszne.
Nie twierdzę że to mina ale przyjżyj się mu dokładnie. |
|
|
KozioŁ |
Wysłany: Śro 12:27, 10 Wrz 2014 Temat postu: |
|
co tu dużo pisać - motocykl wygląda jak nowy, zajebiście wyposażony, brakuje jedynie płyty pod silnik. 80mth to bardzo mało, długo jeszcze pojeździ do remontu |
|
|
chemic |
Wysłany: Śro 10:27, 10 Wrz 2014 Temat postu: EXC 450 co sądzicie o tym ogłoszeniu, pilne.. |
|
Witam wszystkich kolegów z forum!
Mam nadzieję niedługo dołączyć do rodziny posiadaczy KTMów.
Budżet to około 25 000, na las, piach, błoto, stare wyrobiska i może jak umiejętności pozwolą też tor. Nie chcę wdepnąć na minę, bo po zakupie przez pierwszy sezon nie będzie pieniędzy na generalkę.
znalazłem takie oto ogłoszenie (dziś wieczorem jadę obejrzeć, ponoć na jutro jest inny chętny):
allegro.pl/ktm-exc-450-exc450-stan-idealny-warszawa-i4590002042.html
Przyznam, że troche się obawiam, bo cena jest niezła, jeździł tym ponoć ktoś kto na pierwsze moto kupił tą 450 i go przerosła moc. Ponoć ma też polatać bez konieczności serwisu do 140mh. Również (wg sprzedawcy) zawory są wyregulowane i skoro stalowe to nie będzie z nimi problemu..
Moto jest sprzedawane przez PolePosition w Warszawie, a krąży o nich ilka negatywnych opinii w sieci więc proszę o pomoc.
Mam też pomysł żeby wysłać moto do innego serwisu na oględziny, parę stówek to nie majątek, ale nie znam Warszawy i nie wiem jaki serwis jest godny zaufania.
Dodam, że myślałem początkowo o 350 excf ale koszty serwisu mnie odstraszyły (sam komplet tytanowych zaworów około 2100 zł...) |
|
|