Autor Wiadomość
KristofSX
PostWysłany: Nie 10:07, 16 Lis 2014    Temat postu:

pawciak12 napisał:
no bo ma mniejszy stopien sprezania i wiekszy skok tłoka, co za tym idzie sa mniej wyzyłowane od torówek, katy po 2008 juz sa te same jesli chodzi o silnik sx i exc to to samo, a rfs exc dlatego słynie z tego ze jest mniej wysilony od krosówek co za tym idzie wytrzymalszy...


po 2008 silniki w 450 sa całkiem inne, RF4 w SXFach (2007-2012) RC4 w EXC (2008-2011)
pawciak12
PostWysłany: Nie 9:32, 16 Lis 2014    Temat postu:

no bo ma mniejszy stopien sprezania i wiekszy skok tłoka, co za tym idzie sa mniej wyzyłowane od torówek, katy po 2008 juz sa te same jesli chodzi o silnik sx i exc to to samo, a rfs exc dlatego słynie z tego ze jest mniej wysilony od krosówek co za tym idzie wytrzymalszy...
maciekktm
PostWysłany: Sob 23:58, 15 Lis 2014    Temat postu:

spoko, fajnie usłyszec Twoje zdanie... zastanawia mnie tylko dlaczego EXC uwazane są za żywotniejsze (pomijajac warunki ich uzytkowania)
hacker33
PostWysłany: Wto 21:44, 04 Lis 2014    Temat postu:

w 2004 roku sx i exc miały ten sam wałek rozrządu "55"
w 2003 roku faktycznie 450 xs miał inny wałek rozrządu


Według mnie ta zmiana nie wydłuży diametralni żywotności silnika.
Tak jak KriatofSX napisał exc na torze będzie otrzymywał większa cięgi niż w enduro i serwis wyjdzie tak samo.
Jedynie co będzie taniej to wymiana rozrządu bo stalowe zawory są dużo tańsze.
Reszta części będzie zużywać się tak samo.
Mając ten sam gaźnik, zapłon i koło zamahowe silnik nadal będzie szybszy od exc.
Zmiana wału spowoduje tylko, że zmienisz troszkę jego charakterystykę.
Będzie troszkę dłużej wkręcał się na obroty, wolniej z nich schodził, polepszy się delikatnie moment obrotowy na dole.

Jeżeli wymienisz wał musisz też wymienić balanser na ten od exc.
Według mnie przerost treści nad formą.
maciekktm
PostWysłany: Wto 18:53, 04 Lis 2014    Temat postu:

ale wał i wałek rozrządu do wymiany, czy zostawili byście?
szaman108
PostWysłany: Pon 0:31, 03 Lis 2014    Temat postu:

Tak camshaft to wałek rozrządu a wał to crankshaft.W SX mogą być ostrzejsze krzywki.Leprze napełnianie komory spalania mieszanką i opróżnianie z gazów.Krótka korba czy krótsze wykorbienie na wale umożliwia uzyskanie większych obrotów silnika z tond bierze się ta agresja(co prawda składa się na to jeszcze kilka czynników)
maciekktm
PostWysłany: Pon 0:04, 03 Lis 2014    Temat postu:

zastanawiam sie czy byle wałek rozrządu na 100% jest ten sam ... bo z tabeli zamieszconej przez KristofSX wynika ze numery są różne... o ile camshaft to "walek rozrządu"
maciekktm
PostWysłany: Nie 23:58, 02 Lis 2014    Temat postu:

zawory zmienilem razem ze sprężynami na stalowe wiec nie ma problemu... chyba raczej zdecyduje sie na taka zmiane bo mocy nie brakuje nawet EXC na tor a zawsze troszke w kieszeni zostanie na serwis.

250mth wyjeżdżam na jednym tłoku bez problemu, korba 500 mth
KozioŁ
PostWysłany: Nie 23:13, 02 Lis 2014    Temat postu:

wał korbowy inny, ale wałek rozrządu jest ten sam
KristofSX
PostWysłany: Nie 22:30, 02 Lis 2014    Temat postu:


inne wałki rozrządu, skok tłoka krótszy
robertaz
PostWysłany: Nie 21:26, 02 Lis 2014    Temat postu:

SX 450 ma krótszy skok tłoka od EXC 450, więc prócz wymiany cylindra, tłoka i korbowodu dochodzi wymiana wału korbowego. Zawory mają te same rozmiary, przy czym w SX szły już tytany a w EXC stalówki. Na które się zdecydujesz to już twój wybór.
4tSTUNT
PostWysłany: Nie 20:56, 02 Lis 2014    Temat postu:

Cylinder w sx jest chyba lekko niższy niż w exc lub na odwrót Very Happy
KozioŁ
PostWysłany: Nie 20:48, 02 Lis 2014    Temat postu:

według serwisówki głowica i wałek taki sam, ale mogłem nr popierdolić Wink
KristofSX
PostWysłany: Nie 20:29, 02 Lis 2014    Temat postu:

250mth na torze no trochę jest, czyli 2 tłoki i jedna korba w sezon,
w exc wyszło by 1,5 tłoka i korba (zmiana na ok 150mth i reszta)

nie wiem czy to taka duża różnica, tym bardziej że exc na torze i tak będzie dostawał bardziej niż terenie

ale jeśli juz byś się decydował to cylinder - korba-tłok-rozrząd napewno, nie wiem jak z głowicą bo w sx krzywki są inne niż w exc , i nie wiadomo jak zawory zachowywały by się na dłuższym skoku tłoka
maciekktm
PostWysłany: Nie 18:09, 02 Lis 2014    Temat postu: cylinder i tłok z EXC do SX 450

witajcie, jako że to moj pierwszy post na poczatku chcialbym sie przywitac i zachęcić do odpowiedzi na frapujace mnie od dłuższego czasu pytanie.

Przymierzam się do kolejnego remontu swojego SX 450 z 2004 roku, jeżdżę tylko po torze i to sporo motogodzin rocznie. Rocznie robie około 250mth po torze i czas na wymianę cylindra.

Moje pytanie brzmi: Czy mogę założyć cylinder od EXC 450 do silnika SX 450 ? Oczywiście korbowód i tłok + łańcuszek też trzeba od EXC wtedy założyć.

Celem tego zabiegu było by wydłużenie żywotności mojego RFS'a. Czy to ma sens? Cylinder, tłok, korbę, łańcuszek i tak muszę kupić więc nie chodzi o koszta tylko o wydłużenie żywotosci jednostki przez zastosowanie innej gory silnika.

Czy coś jeszcze musiał bym zmieniać? Czy korbowód zostaje ten sam czy musze kupować od EXC ??? 4 biegowa skrzynia SX nie stanowi problemu bo i tak po torze jeżdżę. Głowica + wałek te same w EXC co SX?

Reasumująć: Czy muszę wymienić tylko: Cylinder + tłok + korba, łańcuszek rozrządu czy coś jeszcze ???


Pozdrawiam

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group