Autor Wiadomość
DiiLZone
PostWysłany: Pon 18:17, 24 Lis 2014    Temat postu:

Czyli taki sens 6cio stopniowej skrzyni :> Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi także już postanowiłem kupić EXC z 2012r jeśli tylko nadarzy się okazja i troszkę dozbieram bo pewnie mi może braknąć Smile
Lam3r
PostWysłany: Pon 16:18, 24 Lis 2014    Temat postu:

Cytat:
Odpowie jeszcze ktoś na mój ostatni post ? Odnośnie tego iż czy w moim terenie bardziej sprawdzi się 6cio stopniowa skrzynia biegów w EXC czy 5cio stopniowa ? Zawsze jeździłem z 5cio stopniową i nie wiem czy w "szóstce" nie będą za krótkie biegi jak dla mnie. W moich terenach nie ma też co przesadzać, że same bagna i topienia w błotach bo jest też dużo polnych fajnych dróg by polatać

Mi w moim 2010 właśnie czasem tej 6-tki brakowało na przelotach tak więc nie zastanawiaj się i bierz model z 6-cioma biegami jeśli masz kase. Zresztą nie tylko o biegi tu chodzi, w 2012 masz już sporo zmian w silniku, min. wyższy cylinder, lepsza membrana co sporo poprawia dolny zakres obrotów i ogólną charakterystyke oddawania mocy względem modelu z lat 08-11. Dodatkowo nowa rama więc i lepsze właściwości jezdne.

Generalnie możesz też się zastanowić właśnie nad husabergami. TE300 2011 ma jeszcze starszą ramę jak exc 08-11 ale za to ma już ten nowszy silnik z 6-biegową skrzynią, który w exc szedł od 2012. TE 300 2012 jest już tak jak exc, w nowszej budzie.

PS. Żebyś się tutaj nie pomylił bo może być wypust exc 2011 modelowo 2012 ale generalnie 2011 jeszcze robili te starsze. Ale to juz poznasz po samym wyglądzie.
hacker33
PostWysłany: Pon 16:09, 24 Lis 2014    Temat postu:

Im więcej biegów tym lepiej.
Zawsze możesz po prostu tej 6 nie wbijaćSmile
A na dojazdach itd. docenisz 6.

Jak miałem motocykle z 5 to zawsze gdzieś tam chciałem wrzucić tą 6 a tu du*a.
Teraz mam 6 biegów i jest idealnie.
major000
PostWysłany: Pon 16:08, 24 Lis 2014    Temat postu:

DiiLZone napisał:
Odpowie jeszcze ktoś na mój ostatni post ? Odnośnie tego iż czy w moim terenie bardziej sprawdzi się 6cio stopniowa skrzynia biegów w EXC czy 5cio stopniowa ? Zawsze jeździłem z 5cio stopniową i nie wiem czy w "szóstce" nie będą za krótkie biegi jak dla mnie. W moich terenach nie ma też co przesadzać, że same bagna i topienia w błotach bo jest też dużo polnych fajnych dróg by polatać Smile
Skrzynia 6 biegowa jest lepsza od starej piątki bo: motocykl jest szybszy, biegi są lepiej zestopniowane i napewno nie są zbyt krótkie.
DiiLZone
PostWysłany: Pon 15:42, 24 Lis 2014    Temat postu:

Odpowie jeszcze ktoś na mój ostatni post ? Odnośnie tego iż czy w moim terenie bardziej sprawdzi się 6cio stopniowa skrzynia biegów w EXC czy 5cio stopniowa ? Zawsze jeździłem z 5cio stopniową i nie wiem czy w "szóstce" nie będą za krótkie biegi jak dla mnie. W moich terenach nie ma też co przesadzać, że same bagna i topienia w błotach bo jest też dużo polnych fajnych dróg by polatać Smile
DiiLZone
PostWysłany: Nie 21:55, 23 Lis 2014    Temat postu:

Wielkie dzięki za odpowiedź Smile major000 - Twoja wypowiedź najbardziej przekonała mnie do zakupu ktm'a Wink Dobra będę celował w rocznik 2011+ najwyżej troche więcej zapłacę jeżeli będzie naprawdę wart moto kasy :> Jeszcze jedno pytanie. Moja yz ma 5 biegow i bardzo fajnie sie sprawdza w tym terenie w ktorym mieszkam. Więc czy nie lepiej brać poniej 2011 z 5cio stopniową skrzynią biegów ? 6cio ma na pewno bardzo krotkie biego a do tego przyzwyczajony to nie jestem Smile
major000
PostWysłany: Nie 21:30, 23 Lis 2014    Temat postu:

Silnik KTM-a 300 jest wkłądany do Husaberga 300 te i Husqvarny 300 te. Konie niech cię nie interesują tylko moment obrotowy, który w tym silniku jest dostępny od samego dołu obrotów i jest go pod dostatkiem. Nie ma co porównywać tego silnika do yamahy 450yzf bo to jest zupełnie inna bajka, inne odczucia z jazdy. To jest motocykl przeznaczony w teren enduro, im ciężej tym lepiej. Zjada takie crossóweczki jak yzf na śniadanie. A jeśli chodzi ci o to czy prostuje łapy to tak, jak odwiniesz niekontrolowanie manetkę to ochoczo kładzie cię na plecy.
Celuj w roczniki od 2011 w górę, bo model 2010 exc ma jeszczę skrzynie 5 biegową. Od modelu 2011(ktm) jest 6 biegów. Każdy husaberg 300 te i Husqvarna 300 te ma 6 biegów.
250 sx odpuść, miałem i nie polecam w teren enduro. Odrazu trzeba zakładać większy zbiornik paliwa. Całkiem inna charakterystyka silnika i zawieszeń. Sx jest poprostu na tor crossowy.
rams
PostWysłany: Nie 20:21, 23 Lis 2014    Temat postu:

Jak nie będziesz jeździł extreme to nie ma sensu 2T.
skalim1
PostWysłany: Nie 20:12, 23 Lis 2014    Temat postu:

2t na pewno lepiej się sprawdzi w ekstremalnych warunkach. Przesiadłem się z 450 4t na 300 2t i jestem zadowolony. Mniejsza waga dała się odczuć nawet przestawiając sprzęt w garażu a co dopiero w terenie Smile Przyjemny serwis. Są pewne modyfikacje które pozwalają zminimalizować straty paliwa.
DiiLZone
PostWysłany: Nie 19:59, 23 Lis 2014    Temat postu:

Husaberegi też rozważałem ale z tych wszystkich najlepiej dostępne chyba są EXC-ki Smile Czyli o moc mam się nie obawiać bo pewnie słabiej to nie będzie szło od obecnej YZ450f prawda ?

Tak w ogóle to słuszny wybór co do motocykla w ten teren ? Wiadome pewnie znajdzie się kilku którzy napiszą, że EXC 500 bądź coś innego 4t byłoby lepszym rozwiązaniem lecz mnie nachodzi jedynie na 2t i wiem, że opróżnić bak w takiej bestii to moment lecz nie przypuszczam, że moje wyprawy będą dłuższe niż 100km jednorazowo a do plecaka też parę liter wleje Razz

P.S. skalim - z czasem przecież można dokupić większy zbiornik z katalogu powerparts Smile Albo i dopaść używany bo różnie to bywa.
barek253
PostWysłany: Nie 19:27, 23 Lis 2014    Temat postu:

moce są te w sumei te same przeż to te same silniki
tylko że huska jest od 14 roku dopiero ktmowa
wiec na taką nie masz
starej huski bym nie brał
także raczej najlepiej excka
skalim1
PostWysłany: Nie 19:08, 23 Lis 2014    Temat postu:

Pomyśl też nad Husabergiem TE. W porównaniu do EXC na plus większy zbiornik. Przy całym dniu hasania nie musisz się zastanawiać czy starczy paliwa. Mocowo myślę że wszystko na jednym poziomie aczkolwiek nawet jakaś różnica nie była by do odczucia. KTM nie podaje mocy silnika w katalogach, na dyno wychodzi ok 46-50hp, w takich samych warunkach Husqvarnie wyszło by pewnie podobnie.
DiiLZone
PostWysłany: Nie 18:42, 23 Lis 2014    Temat postu: Wybór 2t do mojego terenu :) + Pytanie o moc EXC 300

Witam. Czy ktoś doradzi mi jaki sprzęt kupić w moje tereny ? Mieszkam na podkarpaciu na trasie Rzeszów -> Sanok. Głównie moto do lasów, pól, może czasem na tor ale raczej bardzo bardzo rzadko Smile Głównie myślałem nad KTM EXC 300 2t bądź Husqvarna TE300 2t lecz nie jestem pewien czy exc ma podobnie mocy jak TE300 Smile Bo z tego co pisze na stronie husqvarny (po ang) wynika, że TE300 ma 56KM bynajmniej ten rocznik co tam jest na głównej więc pewnie 2014. Tak więc moje pytanie brzmi czy EXC ma też tyle mocy ? Na moto mam przeznaczone około 20tys więc pewnie coś powyżej 2010 roku będę myślał kupić Smile Jeszcze w grę wchodzi SX 250 2t lecz to bardziej torowy sprzęt o mniejszym zasięgu :> Nie interesuje mnie żadne 4t ponieważ mam sentyment do 2t i od zawsze marzyłem o jakimś konkrecie ;p obecnie jeżdżę Yamahą YZ450f z 2011r. lecz to nie jest to o czym marzyłem ;d Kiedyś miałem starego yz250 z 99r i jak dla mnie frajda z 2t jest nieporównywalna... Myślę nad EXC 300 ze względu na prawie równą moc z SX 250 lecz dobry dół ma 3setka a to duży plus.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group