Autor |
Wiadomość |
punk891 |
Wysłany: Wto 11:46, 23 Gru 2014 Temat postu: |
|
Przy kupowaniu 2t zostaw sobie z 1,5-2k na ewentualny remont, bo nie ma się co oszukiwać, ale z 90% dwupaków jest do remontu i w większości przypadków nawet nie będziesz w stanie usłyszeć, że coś jest nie tak, w przeciwieństwie do 4t. |
|
|
aerox80 |
Wysłany: Pon 21:01, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
Wielkie dzięki za info. będę polował na jakiegoś exc 125 w okolicy.Mam do wydania na komplet do 18k. więc z tego co mówicie dam radę.A jak już coś to po moto. na pewno pojadę z jakimś mechanikiem,żeby nie wtopić się w dodatkowe koszta. |
|
|
Lam3r |
Wysłany: Pon 20:20, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
Mówisz o EXC 250 2T czy EXC 250F czyli 4t? 250 2T to już petarda, stanowczo odradzam na początek. Kup 125 i ciesz się jazdą, masz kase więc zawsze możesz zmienić na większy jak Ci się "znudzi".
EXC-F 250 czyli 4T ma podobną moc co 125. Jest za to dużo cięzszy ale też bardziej elastyczny jeżeli chodzi o oddawanie tej mocy, więc to już Twój wybór. Na 125 2T najwięcej się nauczysz więc jednak proponowałbym 125.
Nie kupuj SX, no chyba że zamierzasz jezdzić tylko po torze. SX to crossówka na tor, w terenie będziesz się męczył i ty i ona. Oczywiście da się tym jezdzic i miec fun ale jak Ty jestes w stanie wydać te 15-20k to kup exc.
Za 4.5k spokojnie skompletujesz nowe ciuchy dobrej jakości. Kask za 2k na początek jest zbędny. Jakiś fox czy airoh za 500-600 zł zapewni Ci wystarczające bezpieczeństwo. Ja w zbroi za 250 zł latałem 2 lata i spełniała swoją rolę. Warto zainwestować w dobrej jakości buty, żeby nie przeciekały, były wygodne itp np sidi crossfire 2
Tłok Wossner/Vertex. Vertexy są chyba nawet seryjnie montowane przez KTM w dwusuwach. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 17:22, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
maly 2T ma podobna moc a jest latwiejszy do ogarniecia, lzejszy itp 4t kondycyjnie mozesz miec problem ogarnac |
|
|
aerox80 |
Wysłany: Pon 17:00, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
A tak już zmieniając nieco temat co byście powiedzieli o exc 250 lub sx-f 250 dałbym radę ogarnąć,mam tylko 15 lat-w pierwszym poście się pomyliłem. |
|
|
punk891 |
Wysłany: Pon 15:51, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
Do usunięcia. Pomyliłem użytkowników |
|
|
aerox80 |
Wysłany: Pon 15:25, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
OOOO 100 mth to super wynik byłem przygotowany na jakieś 30mth.A ten strój gdzieś do maks. 5 tyś się da kupić,lepiej brać nowy czy używany?Co powiecie o np. kaskach airoh terminator?Jakiej firmy buty,lepiej nakolanniki czy może ortezy?itd. Błagam o pomoc w crossach jestem zielony.Jakiej firmy polecacie tłoki? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 14:42, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
cylinder jest pokryty wastwa nicasilu cienka - bardzo cienka. i tlok ma byc o np 0.04 mm mniejszej srednicy niz srednica cylindra. cylinder sie wyciera, i tlok oryginalny nie bedzie juz na 0.04 tylko na przyklad na 0.05, wiec sie kupuje tlok drugiej selekcji na przyklad B ktory ma o 0.01 wieksza srednice niz tlok selekcji A. i zakladasz go i znowu masz spasowny tlok z cylindrem na 0.04. i tak az sie ten nicasil wytrze w cylindrze.
co ile remont jakies 100 mth amatorskiej jazdy powinien wytrzymac mowa o exc oczywscie |
|
|
aerox80 |
Wysłany: Pon 14:39, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
Ok.Dzięki za info. Będę
szukał w okolicy exc w jakimś sensnym stanie a powiedzcie mi jeszcze o co chodzi z tą selekcją tłoka itd. no i mniej więcej co ile te remonty? |
|
|
Lam3r |
Wysłany: Pon 14:21, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
Jak masz taki budżet to przede wszystkim szukaj motocykla z papierami. EXC to model z fabryczną homologacją i każdy powinien mieć papiery, jeżeli ktoś sprzedaje taki motor bez kwitów to jest duże prawdopodobieństwo że motocykl był kradziony, może niekoniecznie przez aktualnego właściciela ale kiedyś w przeszłości.
Poza tym bardzo trudno będzie w przyszłości sprzedać exc bez papierów, wiec po prostu nie warto płacić mniej za moto bez kwitów.
Ten 2012 to nowy model, który praktycznie idzie do dzisiaj (nie licząc kosmetycznych zmian). Płynniej oddaje moc, jest na pewno ciut lżejszy w prowadzeniu, chociaż jako amator raczej nie poczujesz różnicy.
Masz spory budżet więc możesz wybierać w czym Ci się żywnie podoba, ale z drugiej strony masz racje. Bez sensu chyba wydawać 20k na pierwsze moto, kup sobie EXC 125 z rocznika 2008-2011 z papierami (czyli żaden z tych, które podałeś). Bedziesz zadowolony a w razie wtopy będziesz miał kasę na ewentualny remont. |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Pon 9:14, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
najważniejsze pytanie
czy cylinder na oryginalnym nikasilu i która selekcja tłoka
z tego co widzę co inni kupują to i w takim za 4000zł i takim za 24000zł może być pod cylindrem kupa.
ładna okleina i kolorowe dodatki potrafią ładnie namieszać i spowodować, że po przyjeździe do domu będzie wielki zonk.
kup taki co na 120% wiesz co jest w silniku
a jak nie kup tak aby te 2000zł zostało ci na ewentualne naprawy |
|
|
aerox80 |
|
|
aerox80 |
Wysłany: Pon 8:36, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
A powiedzcie mi co ile przy takim użytkowaniu jak moje będę musiał wymieniać tłok,olej itp.
Powiedzcie mi czy około 4500zł wystarczy na strój? |
|
|
babel |
Wysłany: Pon 8:00, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
punk891 napisał: | Jeśli nie jeździłeś wcześniej niczym większym i exc 125 " mocą nie powala ", to powiedz kumplowi, żeby silnik na stół wyciągał, bo trup konkretny już musi być |
Na co dzień mam EXC 400 a i trafia się pojeździć rożnymi sprzętami - exc200/525/crf450/yz450 - może dlatego exc125 nie powala mocą.
Za to prowadzenie super
Nie znam się za bardzo na dwupakach - długo nie jeździłem ale kilka razy gaz opór. |
|
|
Spidi |
Wysłany: Nie 22:12, 21 Gru 2014 Temat postu: |
|
hacker33 napisał: | punk891 napisał: | Jeśli nie jeździłeś wcześniej niczym większym i exc 125 " mocą nie powala ", to powiedz kumplowi, żeby silnik na stół wyciągał, bo trup konkretny już musi być |
to samo pomyślałem, że chyba to jakaś padaka była |
Jest też opcja, że ktoś tu gazu nie trzymał... |
|
|