Autor Wiadomość
tomek123
PostWysłany: Wto 15:31, 20 Sty 2015    Temat postu:

Teraz ja się dołącze się ze swoim problemem.
Otóż chcę kupic sxf 250 z 2011r.
Problem jest podobny bo dokręcając sprzedający zerwał gwint od spustu oleju.
Teraz pytanie brzmi czy żeby to dobrze zrobić nie przydało by się rozebrać silnika ?
W moto nie tak dawno był zrobiony remont więc wolałbym uniknąć rozbierania.
A przecież naprawiając ten gwint trochę opiłków się nazbiera ?
Mariusz sx
PostWysłany: Sob 17:41, 10 Sty 2015    Temat postu:

Pokrywa ładnie pospawana wczoraj złożyłem sprzęt dzisiaj zalałem płynami i rura .... Very Happy

tylko tarczki jak nowe przekładki i sprężynki ok a przy włączaniu biegu na postoju słychać takie uderzenie ! Jak na sprzęgle ruszę moto do przodu i wtedy włączę bieg to tego nie ma czy to normalne ?
no i jak puszczam sprzęgło to dopiero w połowie zaczyna ciągnąć mam wrażenie ze ciągnie trochę na sprzęgle ale nie jestem pewien znacie może jakiś sposób by to sprawdzić ?




.
hacker33
PostWysłany: Pią 20:47, 02 Sty 2015    Temat postu:

rams napisał:
Układ chłodniczy odpowietrza się za pomocą śrubki na klucz 8. Śrubka znajduje się na samej górze głowicy obok świecy. Zalej układ płynem chłodniczym i powoli odkręcaj śrubkę, aż do momentu kiedy płyn zacznie się wylewać.


Następnie przechyl motocykl i znów odkręć a znowu poleci powietrze
rams
PostWysłany: Pią 20:36, 02 Sty 2015    Temat postu:

Układ chłodniczy odpowietrza się za pomocą śrubki na klucz 8. Śrubka znajduje się na samej górze głowicy obok świecy. Zalej układ płynem chłodniczym i powoli odkręcaj śrubkę, aż do momentu kiedy płyn zacznie się wylewać.
henio12323
PostWysłany: Pią 20:18, 02 Sty 2015    Temat postu:

kazdy bedzie dobry. nawet woda ;P tylko ze woda szybciej paruje.

ja leje prestone bo ma fajny kolor i jak sie dobrze kupi to jest tani. własciwosci wszystkich sa podobne. niby są nieco inne temp wrzenia ale jak ma wywalic to i tak wywali.

co do odpowietrzania, zalej, zakręc odpal, odkrec i dolej ewentualnie i gotowe
Gość
PostWysłany: Pią 19:29, 02 Sty 2015    Temat postu:

Decyzja podjęta rozebrałem wszystko i zaworze do spawania
tutaj niedaleko jest ponoć gościu co się tylko tym zajmuje.

Jeszcze mam takie pytanko jak się wleje nowy płyn chłodniczy w sx 125 trzeba jakoś odpowietrzyć czy wystarczy nalać i jaki będzie dobry do KTMa ?
Spidi
PostWysłany: Pią 15:26, 02 Sty 2015    Temat postu:

Testawałem kiedyś - zestaw naprawczy do gwintów ma sens tylko w miejscach gdzie śruby nie muszą wytrzymywać dużych obciążeń i gdzie nie są często odkręcane. Jesli chcesz tylko reanimowac ten gwint, wkręcić śrubę a pózniej juz nie odkręcać jej tak czesto jak zwykle możesz spróbować.

Inaczej poprostu z czasem ulegają zniszczeniu a są z bardzo twardego stopu stali więc kiedy fragment takiego gwintu dostanie się do silnika to kaplica...
Praktycznie w każdym lepszym warsztacie maja takie zestawy jak na filmiku.
yogi1991
PostWysłany: Pią 15:13, 02 Sty 2015    Temat postu:

są jeszcze specjalne sprężynki do naprawy gwintów ale żeby to zrobić musiałbyś rozebrać silnik.
Tu masz przykładowy filmik jak ta cała operacja wygląda. Testowałem to kiedyś to się śruba ukręciła a gwint nie puścił.
https://www.youtube.com/watch?v=aSFFgfj5mmM
rams
PostWysłany: Pią 15:02, 02 Sty 2015    Temat postu:

Tak, jest w dużej ale to jest robota na 40 minut. Jakbyś tam chciał zastosować sprężynki helicoli to też musiałbyś tą pokrywę wyciągnąć. Też możesz zastosować taki patent jak ja robiłem w tym miejscu. Dobrze wszystko odtłuść daj pakuły na śrubkę i klej do gwintów. Później to wkręć. W wcześniejszym motorze jeździłem z takim patentem i wytrzymało dwa sezony.
Mariusz sx
PostWysłany: Pią 11:44, 02 Sty 2015    Temat postu:

Też myślałem o helicoil ale tam jest tak wszystko cienkie że szok ,
zakleję to a jak będę kiedyś rozbierał silnik to poszukam nowej pokrywy
bo tam trzeba wodę spuścić i dosyć dużo rozebrać bo ten gwint jest e dużej pokrywie




.
rams
PostWysłany: Pią 10:13, 02 Sty 2015    Temat postu:

Wykręć tą pokrywę, dobrze odtłuść i wklej śrubę na jakimś kleju do aluminium.
krzysiek919
PostWysłany: Czw 23:08, 01 Sty 2015    Temat postu:

http://allegro.pl/klej-do-aluminium-super-metal-pasta-aluminiowa-i4891995274.html
ten jest mega mocny i sprawdzony trochę długo schnie a później jak metal
kzq
PostWysłany: Czw 23:05, 01 Sty 2015    Temat postu:

helicoil byłby najlepszym rozwiązaniem, ale ze zdjęcia widać że tam nie ma co rozwiercać.
PiterBaja
PostWysłany: Czw 22:41, 01 Sty 2015    Temat postu:

Swoja droga mozesz.
henio12323
PostWysłany: Czw 22:32, 01 Sty 2015    Temat postu:

jakie to moto ?

najlepsza opcja to helicoil, najlepsza opcja, kleje sie nie sprawdzają chyba że chcesz to zaciapać na stałe

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group