Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Czw 22:49, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
ja dolewam dodatek o nazwie STP. w sumie wielkich róznic nie czuje. ale po zalaniu wydaje mi sie że v max nieco wzrasta. tzn wieksza ogłade ma silnik na najwyzszych obrotach i moze to stąd te odczucie |
|
|
batsopot |
Wysłany: Czw 16:55, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
taki czarny nazwa Xeramic ---dodatek do benzyny prod holandia |
|
|
mentor |
Wysłany: Czw 15:58, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
batsopot - a możesz podać nazwę tego dodatku? Może i ja zacznę to dolewać do paliwa.
henio12323 - dzięki za info |
|
|
batsopot |
Wysłany: Czw 8:15, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
ja leje 95 i czesto dodatek dodaje czyszcacy do siln benz gaznikowych i poprawia sie kultura jazdy "silnika" |
|
|
henio12323 |
|
|
mentor |
Wysłany: Pią 20:10, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
KristofSX - hehe powiem ci że raczej nie odczujesz różnicy w mocy. Ewentualnie na hamowni można by to sprawdzić. A co się dzieje w silniku odnośnie reakcji to bym musiał wrócić na polibudę i chyba przewód doktorski zacząć pisać pt: "Co pomarańczowe potwory lubią pić najbardziej" |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pią 19:29, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
okay final word:
wyciąg z manuala:
Fuel unleaded premium gasoline with at least RON 95 czyli conajmniej PB98 (RON 91-93)
heh trzeba będzie sprawdzic |
|
|
mentor |
Wysłany: Pią 19:26, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
Temat dałem specjalnie taki bo chciałem zobaczyć kto jakie ma pojęcie. Czekałem własnie na wypowiedź na temat kaloryczności. Ja latam na 98 od początku. Motocykl cyka dobrze na tym. |
|
|
wójo |
Wysłany: Pią 19:14, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
wypalanie gniazd zaworów - zapłon może byc zbyt wczesny i jeżeli będzie następował na niedomkniętych zaworach - będzie je wypalał
odwrotnie, predzej 95 dostanie zamozaplonu niz 98. kazdy sie podnieca ta liczba oktanowa a ona wcale nie jest taka wazna, wazniejsza jest kalorycznosc paliwa.
do tematu: lej 98, na 95 silnika 520 tez nie uszkodzisz chyba ze za uboga mieszanke dostanie. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pią 14:22, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
wypalanie gniazd zaworów - zapłon może byc zbyt wczesny i jeżeli będzie następował na niedomkniętych zaworach - będzie je wypalał |
|
|
mentor |
Wysłany: Pią 13:36, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
Ok a co może powodować lanie 98 do motocykla a technikal nakazuje 95. Jakieś uszkodzenia itd? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pią 13:19, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
hehe nie chodzi o to że paliwo jes to bani, po prostu do pomiaów używana jest taka metoda pomiarowa a nie inna (RON) wszystko jest zgodnie z normą europejską,
dla ciekawskich: na każdej stacji mają obowiązek udostępnić dokument z ostatniej dostawy paliwa - można zobaczyć ile oktanów ma benzynka, albo w jakiej temp zamarznie nam diesel |
|
|
mentor |
Wysłany: Pią 11:50, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
Ale nie pytałem czy jest do bani czy nie. Po prostu chciałem się dowiedzieć co lejecie i z jakich względów. |
|
|
batsopot |
Wysłany: Pią 7:00, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
prawda jest taka ze polskie paliwo jest do bani
niema zadne tyle oktan co podaja
pracuje na ter.rafinerii gda. i wiem od kolegi z labolatorium |
|
|
mentor |
Wysłany: Pią 6:45, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
Zapytałem bo myślałem ze dowiem się czegoś na temat bardziej technicznie. Moim zdaniem z tego co mnie uczyli na studiach to paliwo 98 jest przeznaczone dla silników więcej zaworowych, których moc jest uzyskiwana dzięki ostrzejszym nastwom parametrów pracy, tzn. wykorzystuje się ich prace w wyższych zakresach prędkości obrotowych, gdzie następują krótsze czasy otwarcia zaworów i potrzebny jest krótszy czas zainicjowania spalania przez iskrę świecy i szybsze spalenie mieszanki, by zdarzyć ja wypchnąć z cylindra, bo kolejna porcja czeka na swoja kolejkę.
Tekst ksiązkowy i sam sie zastanawiam co lać. |
|
|