Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Czw 22:49, 17 Mar 2011    Temat postu:

ja dolewam dodatek o nazwie STP. w sumie wielkich róznic nie czuje. ale po zalaniu wydaje mi sie że v max nieco wzrasta. tzn wieksza ogłade ma silnik na najwyzszych obrotach i moze to stąd te odczucie
batsopot
PostWysłany: Czw 16:55, 17 Mar 2011    Temat postu:

taki czarny nazwa Xeramic ---dodatek do benzyny prod holandia
mentor
PostWysłany: Czw 15:58, 17 Mar 2011    Temat postu:

batsopot - a możesz podać nazwę tego dodatku? Może i ja zacznę to dolewać do paliwa.

henio12323 - dzięki za info Smile
batsopot
PostWysłany: Czw 8:15, 17 Mar 2011    Temat postu:

ja leje 95 i czesto dodatek dodaje czyszcacy do siln benz gaznikowych i poprawia sie kultura jazdy "silnika" Smile
henio12323
PostWysłany: Śro 21:06, 16 Mar 2011    Temat postu:

http://ktm.com/fileadmin/systemdata/downloads/kraftstoffempfehlung_01-2011_en_gh_08.pdf tak dla wyjasnienia Very Happy
mentor
PostWysłany: Pią 20:10, 11 Mar 2011    Temat postu:

KristofSX - hehe powiem ci że raczej nie odczujesz różnicy w mocy. Ewentualnie na hamowni można by to sprawdzić. A co się dzieje w silniku odnośnie reakcji to bym musiał wrócić na polibudę i chyba przewód doktorski zacząć pisać pt: "Co pomarańczowe potwory lubią pić najbardziej" Smile
KristofSX
PostWysłany: Pią 19:29, 11 Mar 2011    Temat postu:

okay final word:

wyciąg z manuala:
Fuel unleaded premium gasoline with at least RON 95 czyli conajmniej PB98 (RON 91-93)

heh trzeba będzie sprawdzic Razz
mentor
PostWysłany: Pią 19:26, 11 Mar 2011    Temat postu:

Temat dałem specjalnie taki bo chciałem zobaczyć kto jakie ma pojęcie. Czekałem własnie na wypowiedź na temat kaloryczności. Ja latam na 98 od początku. Motocykl cyka dobrze na tym.
wójo
PostWysłany: Pią 19:14, 11 Mar 2011    Temat postu:

wypalanie gniazd zaworów - zapłon może byc zbyt wczesny i jeżeli będzie następował na niedomkniętych zaworach - będzie je wypalał

odwrotnie, predzej 95 dostanie zamozaplonu niz 98. kazdy sie podnieca ta liczba oktanowa a ona wcale nie jest taka wazna, wazniejsza jest kalorycznosc paliwa.

do tematu: lej 98, na 95 silnika 520 tez nie uszkodzisz chyba ze za uboga mieszanke dostanie.
KristofSX
PostWysłany: Pią 14:22, 11 Mar 2011    Temat postu:

wypalanie gniazd zaworów - zapłon może byc zbyt wczesny i jeżeli będzie następował na niedomkniętych zaworach - będzie je wypalał
mentor
PostWysłany: Pią 13:36, 11 Mar 2011    Temat postu:

Ok a co może powodować lanie 98 do motocykla a technikal nakazuje 95. Jakieś uszkodzenia itd?
KristofSX
PostWysłany: Pią 13:19, 11 Mar 2011    Temat postu:

hehe nie chodzi o to że paliwo jes to bani, po prostu do pomiaów używana jest taka metoda pomiarowa a nie inna (RON) wszystko jest zgodnie z normą europejską,

dla ciekawskich: na każdej stacji mają obowiązek udostępnić dokument z ostatniej dostawy paliwa - można zobaczyć ile oktanów ma benzynka, albo w jakiej temp zamarznie nam diesel Smile
mentor
PostWysłany: Pią 11:50, 11 Mar 2011    Temat postu:

Ale nie pytałem czy jest do bani czy nie. Po prostu chciałem się dowiedzieć co lejecie i z jakich względów.
batsopot
PostWysłany: Pią 7:00, 11 Mar 2011    Temat postu:

prawda jest taka ze polskie paliwo jest do bani
niema zadne tyle oktan co podaja
pracuje na ter.rafinerii gda. i wiem od kolegi z labolatorium Smile
mentor
PostWysłany: Pią 6:45, 11 Mar 2011    Temat postu:

Zapytałem bo myślałem ze dowiem się czegoś na temat bardziej technicznie. Moim zdaniem z tego co mnie uczyli na studiach to paliwo 98 jest przeznaczone dla silników więcej zaworowych, których moc jest uzyskiwana dzięki ostrzejszym nastwom parametrów pracy, tzn. wykorzystuje się ich prace w wyższych zakresach prędkości obrotowych, gdzie następują krótsze czasy otwarcia zaworów i potrzebny jest krótszy czas zainicjowania spalania przez iskrę świecy i szybsze spalenie mieszanki, by zdarzyć ja wypchnąć z cylindra, bo kolejna porcja czeka na swoja kolejkę.
Tekst ksiązkowy i sam sie zastanawiam co lać.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group