Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Wto 15:18, 07 Lip 2015    Temat postu:

no i w rowkach osadza sie olej - im "Agresywniejsze" rowki tym wiecej oleju pozostaje na cylindrze i trudniej go przytrzeć w razie czego
major000
PostWysłany: Wto 13:42, 07 Lip 2015    Temat postu:

przemes napisał:
Czy dajecie do honowania przy zmianie tłoka na tą samą selekcje?
Zgodnie ze sztuką jeśli cylinder ma odchyły powinno się go przehonować.
przemes
PostWysłany: Wto 13:39, 07 Lip 2015    Temat postu:

Czy dajecie do honowania przy zmianie tłoka na tą samą selekcje?
major000
PostWysłany: Wto 13:33, 07 Lip 2015    Temat postu:

przemes napisał:
Pewnie było ale zapytam:
1.rozumiem ze przy zmianie tłoka należy wymienić tez ta uszczelkę pod cylindrem
2.czy można stwierdzić grubość tej uszczelki bez rozbierania
3.oring pod głowicą tez zmienić
???
Jeśli głowicy nie ściągasz to oringów nie ruszaj, chyba że moto ma grubo ponad 300godz to profilaktycznie można wymienić. Cylinder schodzi razem z głowicą bez problemu. Pomiar cylindra również spokojnie da się wykonać bez ściągania głowicy.
Uszczelkę pod cylindrem dobierasz według zasad podanych w serwisuwce(odległość tłoka od krawędzi cylindra). Jeśli nie chcesz się w to bawić to załóż najgrubszą. Uszczelka pod cylindrem nie zawsze jest do wymiany ale dla świętego spokoju załóż nową.
Przy okazji wymień świecę i dostroj gaźnik do nowego tłoka.
henio12323
PostWysłany: Wto 13:15, 07 Lip 2015    Temat postu:

nie musisz oringów zmieniać jak nie odkręcasz głowicy, tylko że czasami do pomiarów czy honowania itp itd warto głowice zrzucić. inaczej czasami sie tego zrobic nie da.

co do uszczelek to najlepiej oryginalne kupować taniej wychodiz niz TOP END zamiennika praktycznie w którym dostaje sie pare oringów i dupereli których sie praktycznie nie wymienia
przemes
PostWysłany: Wto 12:12, 07 Lip 2015    Temat postu:

Pytałem o grubość tej uszczelki bo jest kilka dostępnych a chciałem zakupić możliwie dużo części przed rozpoczęciem remontu. Jest sens ściągać głowice skoro wyjdzie razem z cylindrem?
piasektt
PostWysłany: Wto 10:48, 07 Lip 2015    Temat postu:

przemes napisał:
Pewnie było ale zapytam:
1.rozumiem ze przy zmianie tłoka należy wymienić tez ta uszczelkę pod cylindrem
2.czy można stwierdzić grubość tej uszczelki bez rozbierania
3.oring pod głowicą tez zmienić
???


1. Jeżeli ruszysz cylinder - TAK
2. NIE (PO co ?)
3 TAK (góra, cała nowa musi wjechać)
amek721
PostWysłany: Wto 10:41, 07 Lip 2015    Temat postu:

1. tak - w przeciwnym razie ryzykujesz sporo, koszt żaden
2. raczej ciężko, ewentualnie przez otwór na świecę zmierzysz odległość tłoka od głowicy, ale musisz znać inne wymiary
3. obowiązkowo
Przy wymianie tłoka kupujesz uszczelki na tzw. top end, czyli na górę silnika
przemes
PostWysłany: Wto 9:49, 07 Lip 2015    Temat postu:

Pewnie było ale zapytam:
1.rozumiem ze przy zmianie tłoka należy wymienić tez ta uszczelkę pod cylindrem
2.czy można stwierdzić grubość tej uszczelki bez rozbierania
3.oring pod głowicą tez zmienić
???
te300
PostWysłany: Śro 21:27, 11 Lut 2015    Temat postu:

ok. dzięki, chyba jednak zrobię jak radzisz czyli 0,06
major000
PostWysłany: Śro 21:21, 11 Lut 2015    Temat postu:

Możesz. Ja osobiście się trzymam pasowania na 0,06. Jak jest ciaśńiej to w ekstremalnych sytuacjach mogłoby(ale nie musi) dojść do lekkiego przytarcia.
Przepraszam popełniłem błąd, KTM przewiduję pasowanie w przedziale od 0,06 do 0,1.
Co nie zmienia faktu że ludzie zakładają na nominał sel B( czyli robi się pasowanie rzędu 0,05) i jeżdżą.
te300
PostWysłany: Śro 21:18, 11 Lut 2015    Temat postu:

czyli jak cylinder trzyma wymiar 72 to z zamiennika równie dobrze mogę wrzucić B (71,95)?
major000
PostWysłany: Śro 21:12, 11 Lut 2015    Temat postu:

Na pierwszy montaż nie patrz bo tak są pasowane tłoki w 300exc na pierwszym montażu, luźno. Spasuj według zaleceń producenta tłoka czyli np. Vertex na 0,06.
KTM pozwala spasowywać tłok w 300 exc w przedziale 0,04 do 0,1.
te300
PostWysłany: Śro 21:02, 11 Lut 2015    Temat postu: 300 exc dobór tłoka

witam!
Pytanie jak dobieracie tłoki do swoich 2t?, wg. serwisu optymalnie jest 0,05 luzu z kolei KTM na pierwszy montaż robi 0,075 (cylinder 72 tłok 71,925)

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group