Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Sob 14:29, 11 Lip 2015    Temat postu:

znów to samo zatkany kugenventil mogłem rozpołowić silnik wtenczas i go wymienić
jadwtr
PostWysłany: Nie 12:44, 20 Paź 2013    Temat postu:

EUREKA Sprawdziłem kugelventil bez rozbierania silnika.
(mam tylko jedną pompę r.95)
Tak jak myślałem :
Wkręciłem rurkę olejową tą koło dźwigni sprzęgła.
W otwór bliżej głowicy wkręciłem gumową rurkę a do niej podłączyłem dużą strzykawkę 100ml z apteki.
Jak wtłaczam powietrze nie idzie, ale jak zasysam wciąga olej i powietrze z korby więc działa.
Dodatkowo: sprawdziłem tak zamiast świecy wkręciłem gumową rurkę , zatkałem szczelnie wejście do głowicy i wyjścia wydechu z głowicy.
Gdy dmucham zwiększając ciśnienie , to tym otworem co była wcześniej strzykawka po pokonaniu oporu sprężyny (kugelventil) - idzie powietrze !!! , a gdy zasysam w komorze korby robi się podciśnienie. Czyli zawór zwrotny działa.
jadwtr
PostWysłany: Czw 12:22, 17 Paź 2013    Temat postu:

LC4 95 400 ER Strasznie sie grzał i kopcił na czarno.
Rozwaliło mi silnik bo wyczyściłem tylko bypas myślac że to to i tak jeździłem -efekt :
- tłok przypiepszył w swiece i teraz nie dochodzi do GMP i nie schodzi do końca w dół.
Pewnie uszkodzony zawór w głowicy a w skrzyni korbowej pełno oleju ?
Porażka -wał też napewno spierdzielony i tłok ?
jak sprawdzi ten kugelventil (zawór zwrotny)bez rozpoławiania silnika i go rozruszac - mże przez tą rurkę olejową do skrzyni biegów koło dźwigni sprzęgła (pierdyknąc ciśnieniem lub podciśnieniem - może ruszy zawór)
Wymyslcie cos bo niemam kasy a sam się bję rozbierac silnik.
Karambol
PostWysłany: Nie 19:28, 01 Maj 2011    Temat postu:

sztamgres napisał:
Więc jak trzeba rozpoławiac silnik czy nie trzeba, mam 400 z 95 roku i mam to samo:((


Pisałeś chyba do mnie dzisiaj na GG, właśnie wróciłem z rajdu i nie miałem czasu odpisać, ale tak - trzeba rozebrać silnik:/
Kabat
PostWysłany: Nie 16:41, 01 Maj 2011    Temat postu:

sztamgres napisał:
Więc jak trzeba rozpoławiac silnik czy nie trzeba, mam 400 z 95 roku i mam to samo:((


Trzeba.
sztamgres
PostWysłany: Sob 14:33, 30 Kwi 2011    Temat postu:

Więc jak trzeba rozpoławiac silnik czy nie trzeba, mam 400 z 95 roku i mam to samo:((
Kabat
PostWysłany: Sob 9:05, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Silnik już zrobiony. Stary zaworek był tak zapieczony, ze nie moglem ruszyć tej kulki śrubokrętem. Zawiesiła się w pozycji zamkniętej, tak jak myślałem. Założyłem nowy zaworek i wszytko śmiga jak trzeba:)
lukasz_vip
PostWysłany: Śro 22:27, 30 Mar 2011    Temat postu:

U mnie też sprzęgło słychać. Jest to objaw użycia łożyska kulkowego czyli masz jeszcze oryginał jak ja. Po wymianie na rolkowe podobno problem znika. Była też akcja serwisowa w którymś roku wymiany tego łożyska.

Co do przebiegów:
Na niemieckim forum jest kolo co ma nalatane 130tys na jednym tłoku w LC4 600. Na advriderze jest kilka tematów o 640 z przebiegami około lub ponad 100tys bez wymiany tłoka. Ja mam aktualnie 24tys na oryginalnym tłoku i wszystko przy 19tys km było w jak najlepszym porządku w silniku.
Rysiek24
PostWysłany: Śro 21:39, 30 Mar 2011    Temat postu:

czyli ciagle maja problemy ze smarowaniem ...ciekawe ile taka 620 pociagnie bez wymiany korby i tloka ? 30 tys km ? ja mam niby 15 , ale malo mozliwe , nawet jak na niemca , aczkolwiek tarcze w idealnym stanie , oleju nie lyka , silnik pracuje nie za cicho ( szczegolnie sprzeglo slychac na luzie)
fxrider
PostWysłany: Śro 20:08, 30 Mar 2011    Temat postu:

A od 2004 są 2 pompy o innych przełożeniach - wydajniejsze (kosz sprzęgła też ma inną koronę w związku z tym) i zdaje się, że dodatkowy przewód i dysza smarująca doszła (od przodu silnika w lewym karterze).
bully
PostWysłany: Śro 20:02, 30 Mar 2011    Temat postu:

A ja nie mam wałka, drugiej pompy, ani zaworka, nie ma nawet miejsca żeby go gdzieś wkręcić, wiem bo miałem silnik rozłożony do zera, nie mam tego kanału olejowego w prawym karterze który wychodzi do góry i łączy sie metalową rurką z skrzynią biegów, mam tylko węża, który leci z dolnej części skrzyni korbowej do skrzyni biegów od góry.

LC4 600 rok 1993 przejściówka czyli cały silnik i rama jak w 620 a cylinder i glowica 600.
http://img171.imageshack.us/f/smaro.gif/
lukasz_vip
PostWysłany: Śro 19:45, 30 Mar 2011    Temat postu:

Rysiek24 napisał:
jesli masz silnik z walkiem , to i 2 pompy masz , wiec zaworka niema , bo zamiast niego druga pompa wyciaga olej. Jaka wersje LC4 masz ?


Błąd. Dwie pompy są dopiero od 97r. Wcześniejsze silniki mają i wałek i ten zaworek.
Kabat
PostWysłany: Śro 19:33, 30 Mar 2011    Temat postu:

Nie ma co jzu kombinowac mam jedna pompe , ten zaworek i tyle. Jestem na 100% pewny ze to zawor sie zawiesil i nie pozwala olejowi przedostac sie do skrzyni biegow, dlatego komora korbowodu jest pelna oleju, a obok w skrzyni jest sucho. Kat jest z 95 roku wiec wszytko sie zgadza
Rysiek24
PostWysłany: Śro 18:33, 30 Mar 2011    Temat postu:

jesli masz silnik z walkiem , to i 2 pompy masz , wiec zaworka niema , bo zamiast niego druga pompa wyciaga olej. Jaka wersje LC4 masz ?
Kabat
PostWysłany: Śro 14:03, 30 Mar 2011    Temat postu:

niestety, u mnie nie ma tej śrubki

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group