Autor Wiadomość
Fourier
PostWysłany: Wto 17:47, 14 Kwi 2015    Temat postu:

Kolor bierze się z zastosowania innego metalu przy/przed hartowaniem.
amek721
PostWysłany: Wto 12:10, 14 Kwi 2015    Temat postu:

http://1drv.ms/1CEs5Oj
korba OEM czy kolejna ściema?
i skąd ten kolor w porównaniu do wossnera? (prox też taki ma)
amek721
PostWysłany: Pon 19:46, 13 Kwi 2015    Temat postu:

No serio... Żeby koleś jeszcze robił to nieświadomie, a już znalazłem malutki kawałeczek uszczelki(wszystkiego nie zdjął po zrobieniu zdjęcia). Będzie problem, bo koleś kantuje. I próbuje mnie naciągnąć na nową głowicę.
Jutro ma mieć tą, która ma pasować, ale wiadomo że jakaś pasuje, bo ktoś nie dla jaj planował.Za taką dziękuję, mam swoją całe 550zł taniej...
A co chyba najgorsze mówi, że sam zdejmował ten cylinder z działającego motocykla...
punk891
PostWysłany: Pon 18:43, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Ku*wa aż się włos na głowie jeży, jak się czyta o takich patentach ... Ścinać cylinder - brak mi komentarza na takie coś. Serdecznie współczuję Ci, amek i życzę powodzenia w sporze ze sprzedawcą.
amek721
PostWysłany: Pon 18:33, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Nie musisz mi pokazywać jak wygląda cylinder o tych numerach bo sam mam taki.
Właśnie skończyłem z nim gadać i weź mu ku*wa udowodnij że mam rację.
Przedstawiam mu kilka mocnych argumentów, ale jutro mam nadzieje rozwiąże sprawę.
Na tej aukcji jest na 95% ten egzemplarz http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5223548943
Pytam czy to ten sam, powiedzial ze tak.
Mówię, że widać ślady uszczelki nie oringi to on nagle zmienia zdanie, zdjęcie poglądowe.
Co do aukcji: Cylinder ten był na uszczelce. Potwierdził. Teraz zapytam z którego jest roku. Powinien odpowiedzieć przed 2001. Przed 2001 miały skok 54, na aukcji wyraźnie widac 54.5mm.
Co do rys, powiedzial ze o niczym nie świadczy, cylinder pewnie wędrował po świecie w celu regeneracji.
Jak Panowie jeszcze zobaczycie jakaś różnice -będę wdzięczny.
Tak, rowek ma 2mm, tyle ile brakuje.
Na moim na górze widać napis elko, tam nie ma.
Dzieki hacker za otwory na sruby-nie zauważyłem
Ogólnie to gdyby nie to, że moja glowica jest z '99 to koleś nie miałby argumentów, sam mi przyznał racje, ze różnic sie może np tylko kształtem komory spalania od prawidłowej.
hacker33
PostWysłany: Pon 17:53, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Na 100% był planowany.
Masz wyraźne ślady na płaszczyźnie po jakiejś obróbce mechaniczne.
Masz 2mm różnicy wysokości - pewnie tyle ile ma głębokość rowka.
Zauważ, że otwory na śruby mają kołnierz w dobrym cylindrze, tutaj go nie ma.
Ogólnie cylinder wygląda dość paskudnie - straszne wżery po jakiejś ostrej chemii.
Może już był kilka razy w regeneracji.

Na zdjęciu 10 i 11 widać nawet okrąg/kreskę/ślad po starym rowku na oring zew.

Tutaj masz fotkę oryginalnego nowego cylindra o tym kodzie:
amek721
PostWysłany: Pon 17:12, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Różnica wysokości wewnątrz cylindra (tam gdzie wchodzi głowica) zgadza się z różnicą wysokości ogólnej cylindra w porównaniu ze starym cylindrem.
Jak możecie to zerknijcie na zdjęcia, czy na pewno cylinder był podcinany
http://1drv.ms/1Eukp5R
hacker33
PostWysłany: Pon 16:34, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Nie mam w rękach więc 100% nie mam.
Masz to pomierz i sprawdź wysokości obu cylindrów.

Na pewno są od rocznika 2002-2005.
I na pewno ten drugi był planowany pytanie tylko o ile?

Starsze cylindry mają większą średnicę tłoka i mniejszy skok czyli zapewne są o 5mm niższe.
Obstawiam, że ktoś zdjął materiału i cylinder do starego rocznika gotowy. Niższy i bez rowków.
amek721
PostWysłany: Pon 16:27, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Hacker 100% pewności?
Szykuje się do porządnego opierd*lenia sprzedawcy
hacker33
PostWysłany: Pon 16:23, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Cylindry są oba takie same.
Według kodu dla KTM 125 SX 2002-2005.
Ten drugi bez rowków na pewno był planowany bo widać ślady obróbki.
Możliwe, że ktoś go skrócił o te kilka mm aby dopasować do starszego rocznika o mniejszym skoku.
amek721
PostWysłany: Pon 15:14, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Chce wiedzieć to, co napisałem w pierwszym poście; dlaczego mimo tych samych numerów cylindry różnią się wręcz diametralnie?
hacker33
PostWysłany: Pon 13:23, 13 Kwi 2015    Temat postu:

amek721 napisał:
Żadnych sugestii/spekulacji/podejrzeń?


A co chcesz wiedzieć?
Według manuala były trzy cylindry. Do 99 roku później w 2000 roku i 2001 roku.
Różnią się średnicą, wysokością, ustawieniem wymiaru "X", ustawieniem wysokości zaworu wydechowego.
Inny jest również tłok do obu cylindrów.
Inny jest również wał - skok 54 vs 54,5
I inna jest również głowica. Których były 3.
Inna była między sx a exc/egs do roku 99.
Ta z 99 roku z wersji sx była w 2000 roku w sx/exc
W 2001 roku weszła nowa głowica ta sama dla wersji SX/EXC.


Wszystko opisane jest w engine manual oraz w katalogu części zamiennych.
amek721
PostWysłany: Pon 12:54, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Żadnych sugestii/spekulacji/podejrzeń?
amek721
PostWysłany: Sob 18:55, 11 Kwi 2015    Temat postu:

Jesteś pewien? To jak wyjaśnić numery identyczne ze starym cylindrem?
Może w głowicy jest większy rowek?
W następnym tygodniu będę miał głowicę, ktora rzekomo na 100% ma pasować

kolejna "poszlaka" w tej sprawie.
Cylindry starsze, na uszczelce miały średnicę 54,25 mm, a mój ma 54 mm
wójo
PostWysłany: Sob 18:47, 11 Kwi 2015    Temat postu:

wyklucza bo wysokosc głowicy jest pewnie inna.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group