Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Śro 21:49, 29 Kwi 2015    Temat postu:

na tym filmiku słabo widać bo pasek jest mały. chodzi o 4 mm czystej felgi po jeździe od krawędzi felgi do środka.

na filmiku gosc ma w miare czyste felgi i tak Very Happy
grzegorzszw
PostWysłany: Śro 21:42, 29 Kwi 2015    Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=uwfc6MYDSt0
punk891
PostWysłany: Śro 15:51, 29 Kwi 2015    Temat postu:

Nie bardzo czaję, o jaki " czysty pasek " chodzi. Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie z zaznaczoną ową częścią?
grzegorzszw
PostWysłany: Śro 14:16, 29 Kwi 2015    Temat postu:

barek253 napisał:
ten bajer moze i sprawdzi sie w extreme ale na szybka jazde jakies cc itp raczej nie bo przy takim cisnieniu od razu bedzie dobijac do rawki i ciac detke oczywiscie jesli ktos taka ma



Ciśnienie dobierasz do twardości opon, dętek, w jakim terenie jeździsz, jak szybko, itd. Ale niby zawsze ma być czysty pasek na feldze 4 mm.

Czyli jeśli jeździsz bardzo szybko to pompujesz trochę mocniej (tak aby mieć ten pasek 4 mm), a przyczepność masz lepszą i twoja dętka jest bezpieczna.
henio12323
PostWysłany: Pon 21:49, 27 Kwi 2015    Temat postu:

ja mam michelina starcrossa i wkurza mnie że jak opuszcze cisnienie że sie fajnie "trialowo" klei to prawie moge wsadzic palca między opone a rant ;D ciekawe cyz na duzo grubszej dętce było by lepiej
barek253
PostWysłany: Pon 19:24, 27 Kwi 2015    Temat postu:

ten bajer moze i sprawdzi sie w extreme ale na szybka jazde jakies cc itp raczej nie bo przy takim cisnieniu od razu bedzie dobijac do rawki i ciac detke oczywiscie jesli ktos taka ma
KristofSX
PostWysłany: Pon 13:59, 27 Kwi 2015    Temat postu:

ja też nie patrzę na ciśnienie tylko na ugięcie opony i warunki w jakich będę jeździł,
henio12323
PostWysłany: Pon 10:42, 27 Kwi 2015    Temat postu:

czyli do konca nie czaje - musi byc do 4 mm ten pasek nad felgą ? w mojej oponie czy mam małe cisnienie cyz znacznie większe pasek jest na tej samej wysokosci..
grzegorzszw
PostWysłany: Pon 10:14, 27 Kwi 2015    Temat postu:

Tak, testowałem. Z tym, że ja jeżdżę na Tubliss-ie. Dla przykładu w Metzelerze Six Days Extreme (sztywna opona) pompuję około 0,3 bar, a w Mitasie EF-07 Super Light (bardzo miękka opona) musiałem pompować 0,5 - 0,6 bar aby osiągnąć podobne efekty. Większe obniżenie ciśnienia w Mitasie skutkowało dobijaniem do felgi, w Metzelerze nie było tego problemu.

W tym momencie nie patrzę w ogóle na ciśnienie, a patrzę tylko jak opona pracuje i ugina się Wink
amek721
PostWysłany: Pon 8:53, 27 Kwi 2015    Temat postu:

grzegorzszw testowałeś może?
grzegorzszw
PostWysłany: Nie 20:04, 26 Kwi 2015    Temat postu:

To jest ciekawa teoria:

"90% of riders do not set their tire pressures properly! The majority of riders just set their pressures somewhere between 12-15 psi, and never really give it much thought. The majority of riders have absolutely no idea what tire pressure they should run, so they usually ask their buddy, who probably has even less of a clue as to the reasons why he runs what pressure! Especially if he's stubborn and says he's run 38psi for 50 years, and it always worked good...
  There is only ONE METHOD to deciding the proper tire pressure. Its called RIM CLEAN... There must be up to, a max of 4mm of a clean strip to the outside of the rim where it contacts the tire. The tire rolls over the rim somewhat, keeping this part of the rim clean! ALL off-road motorcycle tires are DESIGNED to work this way! Front and rear. "D" shaped rims will require less rim clean for obvious reasons.
  The tire pressure is adjusted so that the proper amount of rim clean is visable. The tire pressure will differ DRAMATICALLY from tire to tire, tube to tube, bike to bike, track to track!
  A soft carcass tire with a stock tube may require 16 psi in order to have the proper rim clean. A hard carcass tire with a heavy duty tube, may only require 6psi! So if you have a stiff tire, with a stiff tube, and you have say, 15psi in it, it is almost the equivalent to running 25psi!
  It is very easy to run the wrong pressure, but most people don't know how to calibrate it. If you have the proper amout of rim clean, and your buddy has the exact same bike/tires/tubes but he has no rim clean, you theoretically have say 10% MORE TRACTION! Now thats a big deal!
  Tire pressure (psi) is only a number, and that number is used to calibrate the rim clean..."



http://www.suspensiontuninghelp.moonfruit.com/#/setup-tips/4511681574
wieo
PostWysłany: Nie 16:57, 26 Kwi 2015    Temat postu:

Witam
Dziękuje za porady na dzisiejszy wyjazd dałem przód 1 tył 1 na zmniejszę jeszcze te wartości.
Pozdrawiam
Wiechu
szaman108
PostWysłany: Nie 14:17, 26 Kwi 2015    Temat postu:

Ja latam na 0,5 i przód i tył Smile
KristofSX
PostWysłany: Nie 13:47, 26 Kwi 2015    Temat postu:

tył na błoto + podjazdy można dać jeszcze mniej
barek253
PostWysłany: Nie 13:24, 26 Kwi 2015    Temat postu:

przod 0,9-1,0
tyl 0,7-0,9

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group