Autor Wiadomość
lukasz_vip
PostWysłany: Wto 18:45, 01 Lis 2011    Temat postu:

Rama silnika z wałkiem wyrównoważającym różni się od ramy z silnikiem bez wałka i nie da rady zamienić silników. Nie wiem jakie są dokładnie różnice, ale niemcy, którzy mają ogromną wiedzę na ten temat tak twierdzą. Mogę sprawdzić dokładnie czym różnią się te ramy.
muniek90
PostWysłany: Wto 9:52, 01 Lis 2011    Temat postu:

Napisałem od 93r a to już były 600 w ramie 620. Gdzieś widziałem budowę repliki i w ramie z 94r siedział nowy siwy silnik. Z ciekawości przymierz ten karter do 600.
fxrider
PostWysłany: Nie 20:05, 30 Paź 2011    Temat postu:

Rama w 600 to zupełnie co innego niż w późniejszych modelach - tzn. geometria pi*drzwi ta sama, ale wszystkie mocowania są inne.
Co do samego silnika to nie powiem. Lukasz_vip podawał, że silnik z wałkiem nie mieści się w takiej ramie. W razie czego mogę nawet sprawdzić bo mam luzem taką ramę (600, z papierem jakby kto chciał) i blok silnika 640.

Co do pojemności: żeby z 600 zrobić 350 samą średnicą tłoka to trzeba by zrobić z tego silnik długoskokowy. A zresztą wiadomo, że już w 400 jest mniejszy skok tłoka.
Nawet 620 od 640 różnią się tylko skokiem, tłok i cylinder zostały bez zmian.
muniek90
PostWysłany: Nie 14:17, 30 Paź 2011    Temat postu:

Napisałem 400/600 sugerując ten od 400 i poprosiłem to by podesłał kilka wymiarów, bo mam możliwość porównania.

Jesteś pewien że pojemność jest zawsze zmieniana skokiem tłoka, a nie średnicą tłoka? Chyba że chodzi Ci o lata produkcji 350.. że wtedy produkowano już 620..idąc dalej do 600 nie było korbowodów więc to napewno nie ten wał. Tak czy inaczej nie napisałem że tak na 100% jest. Do tego jest właśnie dyskusja.

A co do ramy to podaj mi różnice? Filtro oleju... Tak. A samo mocowanie silnika?
fxrider
PostWysłany: Sob 21:18, 29 Paź 2011    Temat postu:

Z tą ramą to poważnie pytasz ? Jeśli tak to tym bardziej nie powinieneś brać się do dawania rad. Takich n.p. jak sugerowanie, że wał od 600 może pasować do 350 (w sąsiednim wątku).
muniek90
PostWysłany: Sob 18:39, 29 Paź 2011    Temat postu:

Gdzieś..ktoś napisał...
Ciężko mi znaleźć różnicę w montażu silnika 640 a 600.

Tylko ze zmianą silnika wiąże się zmiana zapłonu, czyli i elektryki. Kolektory wydechowe są inne, sprzęgło hydrauliczne. DKilka szczegółów które kosztują. Reasumując to nie opłacalne... Koszt silnika z zapłonem to przy szczęściu 3tys zł. Czyli pewnie 2x tyle ile dałeś za KTM

Z resztą...rama KTM zmieniła się coś od 1993r??Very Happy Jedyną wątpliwość budzi montaż 3 śruby, ta od strony koła tylnego. Czy Tylny wahacz i silnik są montowane jedną przetyczką czy nie?
fxrider
PostWysłany: Sob 17:07, 29 Paź 2011    Temat postu:

No łożyska na wale na pewno przy takiej okazji trzeba wymienić - choćby po to, żeby go dobrze wydystansować.
Co do pytania: można na pewno zrobić rzeźbę, ale diabli wiedzą ile to wtedy pojeździ. Dlatego właśnie stare moto są takie tanie - bo nie opłaca się ich remontować.
Pomyśl ew. nad podmianą silnika, może to będzie tańsza opcja, choć wybór masz ograniczony trochę - silnik z wałkiem wyrównoważającym (620, 625, 640, 660, niektóre 400) z tego co wiem nie mieści się w takiej ramie - zostają 600, 350 (egzotyk), 540, niektóre 400.
Ew, szukaj wału na ebay.de - może z czasem jakiś wypłynie. No ale reszta kosztów raczej bez zmian. Ew. powertuj katalogi i szukaj, czy nie da się wału od 400 wrzucić - łatwiej o dawcę będzie.
Adamstb
PostWysłany: Sob 15:45, 29 Paź 2011    Temat postu: KTM 350 LC4

Wycenili mnie w serwisie KTM tak, że kompletny korbowód kosztuje 1570zł bo do tego modelu nie ma zamienników ;( może ktoś z was ma dostęp albo wie gdzie dostać części do tego modelu, do tego mi powiedzieli jak już to robisz to wypadało by wymienić: komplet łożysk 300zł uszczelek 260zł przełożenie 150zł uszczelniacze 140zł tłok 600zł robocizna 600zł płyny itp i mnie wycenili na ok 4000zł nie najpiękniej ;/
Czy jest możliwość wymiany samego łożyska na KORBOWODZIE ? tylko że trzeba będzie rozpoławiać wał itp Smile proszę o pomoc.
Adamstb
PostWysłany: Pon 19:22, 24 Paź 2011    Temat postu:

Wielkie dzięki do tego jeszcze koszt robocizny i wszelkich płynów wchodzi. Ale nie ma tragedi Smile
szakul123
PostWysłany: Pon 18:55, 24 Paź 2011    Temat postu:

oszt części z allegro to uszczelki około 300 zł tłok 650 zł korba 700-800 zł
Adamstb
PostWysłany: Pon 18:15, 24 Paź 2011    Temat postu: KTM 350 LC4

Witam wszystkich. Więc tak mam wstępną diagnozę Katki więc tak uszkodzodzone jest łożysko na korbowodzie, do tego tłok trzeba wymienić cylinder ok no i komplet uszczelek. Moje pytanie brzmi: jaki to będzie mniej więcej koszt tych częsci bo nie mam pojęcia Smile do tego jeszcze mam pytanie jak odkręcić nakrętke na której osadzony jest łańcuszek rozrządu od strony sprzegła w tym karterze. Z góry dziękuję za odp. pozdrawiam.
Adamstb
PostWysłany: Pią 10:58, 21 Paź 2011    Temat postu: KTM 350 LC4

Bardzo dziękuję za odp. i rady napewno skorzystam. Jak coś masz moje gg. 7743423 odezwij się bo mam jeszcze dużo pytań Smile
krokodylktm
PostWysłany: Wto 10:35, 18 Paź 2011    Temat postu:

jaką on ma elektrykę SEM .. CDI 14-05 czy Japońska ??
muniek90
PostWysłany: Nie 8:16, 16 Paź 2011    Temat postu:

Jeżeli chcesz rozkręcać silnik to ściągnij manual od 620(łatwo znaleźć). Silniki bardzo podobne i mając jakiekolwiek pojęcie o mechanice dasz sobie rade.

Nie próbuj ściągać magneta domowymi sposobami bo się źle skończy. Musisz kupić, bądź dorobić ściągacz u tokarza. Jest nietypowy gwint, w dodatku odwrotny, więc nie szukaj nawet jakiś nakrętek by zrobić ściągacz samemu.

Model nie jest jakiś mało spotykany. Części też się znajdą, bo pasują od 600/620 w większości, więc spokojnie. Tłoki sa od wossnera, tuleje zawsze można wsadzić.
Adamstb
PostWysłany: Sob 11:04, 15 Paź 2011    Temat postu: KTM ER 350 LC4

Witam mam taki model niestety kupiłem go uszkodzonego. Czy może ktoś z was ma albo umiał by mi podać linka do manuala bo szukałem już wszędzie i nic Sad Podobno to bardzo mało spotykany model :/

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group