Autor |
Wiadomość |
jero11 |
Wysłany: Śro 20:32, 11 Lis 2015 Temat postu: |
|
Jak dobierać iglice w gaźniku? chodzi o 300 EXC 14r. Jak go kupiłem to silnik był przelany na biegu jałowym dysza była 38, dałem 35 i jest poprawa ale jeszcze jest przelany, z dołu i w średnich obrotach motor idzie dobrze, ale przy pełnym otwarciu przepustnicy mam wrażenie że robi tylko większe łuuuu i nie jedzie jak powinien, dysza główna 172. |
|
|
yahoo |
Wysłany: Śro 9:01, 04 Lis 2015 Temat postu: |
|
Jak rozumiem, chodzi o 250 EXC-F. On się lubi na gaźniku przydławiać, bo gaźnik ma duży przelot, sprzyjający dużej mocy na wysokich prędkościach obrotowych, ale niesprzyjający stabilnej pracy i prędkości reakcji na dole (mała prędkość przepływu w gardzieli). To jest po prostu silnik skrojony na pracę przy wysokich obrotach i na dużej prędkości.
Warto zajrzeć do instrukcji (Owners Manual)- tam są rozpisane rozmaite konfiguracje jettingu w zależności od wersji (EXCF, SXF, XCW itd) i rynku- już stamtąd można coś wywnioskować.
Ja w swoim zmieniłem tylko jedną rzecz, a mianowicie tzw Leak Jet (KTM nazywa to Power Jet), który odpowiada za ilość paliwa wtryśniętego do gardzieli przez pompkę przyspieszającą. Z fabrycznych 70 na 50, co zwiększa dawkę paliwa. I uważam, że jest dużo lepiej. Reakcja nadal nie jest taka jak w dużych silnikach, ale spokojnie da się jeździć powoli techniczne przeszkody bez gaśnięcia silnika co otwarcie gazu. Zwłaszcza w połączeniu z krótkim przełożeniem (13/52).
pozdrówki
yahoo |
|
|
daniel250exc-f |
Wysłany: Pon 23:04, 02 Lis 2015 Temat postu: |
|
Dzięki |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 17:28, 02 Lis 2015 Temat postu: |
|
nie do konca - ja czy zima czy lato nie robiłem nic
ale ogólna regulacja musi byc robiona pod konkretny setup, potem robi sie ewentualne korekty żeby miec 100% mocy...
jak ktos zmienia wydech i rózne pierdoły to dostrojenie gaźnika da sporo,
najlepiej pytaj w serwisie KTMa - tam są po szkolenaich i znaja rózne patenty żeby wykrzesać 110% mozliwosci moto |
|
|
amek721 |
Wysłany: Pon 15:26, 02 Lis 2015 Temat postu: |
|
Regulacje gaźnika powinno wykonywać się przy każdej zmianie pogody.
Bez sensu byłoby gdybyś za każdym razem oddawał motor do regulacji.
Chybal że wynajmiesz swojego prywatnego mechanika |
|
|
daniel250exc-f |
Wysłany: Pon 11:41, 02 Lis 2015 Temat postu: Tuning gaznika |
|
Witam wie może kto robi zmiany dysz itd w gaznikach chodzi o ktm 250 exc f jakaś firma kto zna temat? |
|
|