Autor Wiadomość
amek721
PostWysłany: Wto 18:59, 10 Wrz 2019    Temat postu:

Jeszcze raz zapytam, mimo że już było powiedziane, może ktoś ma inne doświadczenia. Czy w rocznikach powyżej 2008 jest możliwość obcierania tej klapy o tłok/pierścienie?
bully napisał:

Wysokości te często KTM zmieniał, zależy od pojemności rocznika. dlatego sprawdz w serwisówce. to że jest niżej niż oryginalnie , to bezdziesz miał jedynie wiecej dołu. Na tą regulacje trzeba uważać w rocznikach poniżej 2008, bo można opuścić za nisko i może tłok przytrzeć. powyżej 2008 już jest to nie możliwe bo zmienili kształt blaszek z zębatką.

Oczywiście ten wymiar to zawór maksymalnie zamknięty na dole do górnej płaszczyzny cylindra. Raczej po wyregulowaniu ci sie za dużo nie zmieni. NIe wiem czy masz dobrze gaźnik wyregulowany, czy membrana cała, czy zapłon dobrze poskładany
henio12323
PostWysłany: Nie 18:25, 29 Paź 2017    Temat postu:

Czyli jaki masz problem ?
Gość
PostWysłany: Nie 16:29, 29 Paź 2017    Temat postu:

Wiem że odkop ale posiadam indentyczny problem z identycznym motorem.
Poradziłeś sobie ?
lukanio88
PostWysłany: Wto 10:49, 22 Mar 2016    Temat postu:

Ok. Właśnie to jedno słowo mi się nie zgadało. Teraz jest wszystko w 100% jasne.
U mnie zawór na pewno jest na samym dole i na pewno niżej niż podaje serwisówka. W przypadku sx 250 2002 r to 49,5 mm. Pamiętam, że jak składałem to patrzyłem właśnie czy tłok nie będzie ocierał o zawór. Muszę zwalić głowicę i ustawić poprawnie. Może da niewiele, ale będę miał pewność, że z zaworem wszystko ok.
Co do membrany to jeszcze ją sprawdzę. Gaźnik aktualnie czeka na nowe dysze. Zapłon chyba w porządku. Z tego co pamiętam Kokusan 2K 1 ustawia się znak na statorze do tego lewego (tzn po lewej stronie) znaku na karterze .
bully
PostWysłany: Wto 9:22, 22 Mar 2016    Temat postu:

zamien tylko w opisie słowo: otwiera, otwarty na zamyka, zamknięty, pomyliło mu się.
Wysokości te często KTM zmieniał, zależy od pojemności rocznika. dlatego sprawdz w serwisówce. to że jest niżej niż oryginalnie , to bezdziesz miał jedynie wiecej dołu. Na tą regulacje trzeba uważać w rocznikach poniżej 2008, bo można opuścić za nisko i może tłok przytrzeć. powyżej 2008 już jest to nie możliwe bo zmienili kształt blaszek z zębatką.

Oczywiście ten wymiar to zawór maksymalnie zamknięty na dole do górnej płaszczyzny cylindra. Raczej po wyregulowaniu ci sie za dużo nie zmieni. NIe wiem czy masz dobrze gaźnik wyregulowany, czy membrana cała, czy zapłon dobrze poskładany
lukanio88
PostWysłany: Pon 22:58, 21 Mar 2016    Temat postu:

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Serwisówka dla mojego modelu podaje ustawienie zaworu na 49,5 mm od dolnej krawędzi zaworu do górnej krawędzi cylindra, ale rozumiem, że przy zamkniętym zaworze, tak? I kiedy odległość jest właściwa to zabezpieczam ruch zaworu w dół właśnie tym ogranicznikiem - zagiętą blaszką, która opiera się o płytę zabezpieczającą wałki.
Pytam bo znalazłem temat na forum.supermoto.pl, gdzie "hacker33" opisywał ustawienie zaworu i z jego opisu wynika coś innego

cytat

"Ustawiasz zawór wydechowy tak by był 50,05mm od górnej krawędzi cylindra.
I to ma być jego pełne otwarcie.
Kiedy już ustawisz go tak blokujesz jego ewentualne większe otwarcie tą blaszką na zaworze po drugie stronie cylindra.
http://p1.bikepics.com/2011%5C11%5C26%5Cbikepics-2307780-800.jpg
poluźniasz obie śruby i przesuwasz tą blaszkę tak aby oparła się na blaszce blokującej oba wałki.
Czyli jeżeli zawór wydechowy się otwiera to zatrzymuje się na 50,05mm ponieważ jego dalszy ruch blokuje ta zgięta blaszka.

Dalej. Kiedy już masz ustawiony zawór wydechowy na podanym wymiarze wtedy podpinasz popychacz do zaworu.
Ma on być tak wyregulowany by idealnie pasował z zaworem na wymiarze 50,05.
Jeżeli popychacz jest wyżej lub niżej kulki wtedy go regulujesz luzując nakrętkę kontrującą"
lukanio88
PostWysłany: Pon 20:43, 21 Mar 2016    Temat postu:

Tak wiem, to oczywiste jest. Spróbuję jeszcze i z tym. Może coś się zmieni. Jak skończę z gaznikiem i uniose delikatnie zawór to napiszę czy coś się poprawiło.
Kajtek DBL
PostWysłany: Pon 20:13, 21 Mar 2016    Temat postu:

Nie musisz ściągać głowicy, zrób tylko doświadczenie i sprawdź czy to to. Przestawiać Dźwignie i zobacz jak to wpłynie na oddawanie mocy. Pamiętaj, opuszczając blokadę podnosisz zawór, a idąc w górę język zaworu idzie w dół.
lukanio88
PostWysłany: Pon 20:02, 21 Mar 2016    Temat postu:

Wiem, że można, ale nie pomyślałemo tym. Faktycznie, jak zmieniałem tłok to zwróciłem uwagę, że klapka - języczek zaworu jest na samym dole. Wiem, że według serwisowki zawór ustawia sie na odpowiednią wysokość i byłem ciekawy czy można wyżej - w sensie czy nie przeszkodzi w pracy zaworu w pełnym otwarciu. Zostawiłem jak było i nic nie zmieniłem.
Rozumiem, ze muszę zdjąć głowicę i boczne klapki. Zdjąć cięgło zaworu z jabłka. Ustawić zawór nieco wyżej, zmienić ustawienie blokady po lewej stronie tak, żeby blaszka opierała się blokując dalsze opuszczenie zaworu. Pozniej trzeba jeszcze trzeba wyregulowac długość cięgła zaworu i koniec. Pytanie czy oringi głowicy po kilku bakach będą sie nadawać do ponownego użycia.
Kajtek DBL
PostWysłany: Pon 17:24, 21 Mar 2016    Temat postu:

Wiesz że możesz też regulować ustawienie wstępne zaworu. Może być tak że zawór/okno wydechowe jest maksymalnie na dół ustawione. Ustawienie te reguluje się śruba po lewej stronie, do tego też najlepiej mieć ściągnięta głowice. Tak samo musisz poluzowac te jabłko po prawej stronie i całkowicie ściągnąć je z dźwigienki. Wszystko to opisane jest fajnie w manualu. Im wyżej ustawiony zawór/ okno wydechowe tym mocniejszy efekt rezonansu. Później regulujesz jeszcze sprężynami i można Zrobić takiego demona że będziesz zmieniał opony co wyjazd.
lukanio88
PostWysłany: Pon 8:47, 21 Mar 2016    Temat postu:

Jak ogarnę gaźnik to jeszcze raz sprawdzę zawór. Ale z tego co pamiętam to będzie chyba ok, bo zaczynał się otwierać właśnie mniej więcej w połowie zakresu obrotów.
bully
PostWysłany: Pon 6:36, 21 Mar 2016    Temat postu:

No otwierać sie powinno w połowie zakresu obrotów czyli ok 5500
lukanio88
PostWysłany: Sob 13:26, 19 Mar 2016    Temat postu:

Zawór się otwiera. Sprawdzałem dwa razy - raz jak zmieniłem tłok, a później jeszcze raz kontrolowałem jego pracę. Więc to raczej nie to, chyba że mechanizm sterujący zaworem otwiera go np. zbyt późno i motocykl nie ma już jak odjechać, ale nie mam jak sprawdzić na jakich obrotach zaczyna się otwierać. Próbowałem regulować napięcie sprężyny głównej, oraz zmieniłem tą małą z niebieskiej na czerwoną, ale różnicy raczej nie odczułem. Zastanawiam się czy nie sprawdzić otwarcia zaworu w jeździe, ale ciężko to będzie zrobić, bo trzeba patrzeć na drogę a nie na zawór.
Na obroty wchodzi płynnie, nie dusi się.
Sprzęgło też się nie ślizga. Sprawdzałem jego elementy. Wszystko w normie. Sprawdzałem też ewentualne ślizganie przez wrzucenie 5 biegu, 3/4 gazu i puszczenie sprzęgła. Przy tej operacji od razu gaśnie. Więc sprzęgło odpada.
Szkoda, że w okolicy nie znam nikogo, kto miały 250 2T żeby sprawdzić jak to faktycznie jedzie. Może jak zrobi się cieplej to da się spotkać kogoś na torze np. w strykowie, i ewentualnie porównać. Bo na razie kończą mi się pomysły. Spróbuję, jeszcze z tym gaźnikiem powalczyć, ale myślę, że to też nie to.
bully
PostWysłany: Pią 22:30, 18 Mar 2016    Temat postu:

otwiera ci sie zawór wydechowy wogole? na obroty wchodzi płynnie czy jest charakterystyczne "buuu" lub "trrrr" ala czterosuw.
Ten SX jest na prawdę wściekły. Miałem okazje osobiscie jeździc na takim.
lukanio88
PostWysłany: Śro 17:57, 16 Mar 2016    Temat postu:

Wiem, wiem. Manual ściągnąłem już w dniu zakupu motocykla.
Przestudiowałem już całą tabelę dotyczącą gaźnika i mniej więcej rozgryzłem temat. (tak mi się wydaje).
Szkoda, że jak miałem rozebrane sprzęgło - kiedy wymieniałem łożyska żyjąc nadzieją, że będzie ciszej pracować, to nie pomierzyłem wszystkich elementów (przez to, że na oko tarcze i przekładki wyglądały bardzo dobrze i to mnie zwiodło).

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group