Autor Wiadomość
Enduurowiec
PostWysłany: Nie 12:08, 24 Kwi 2016    Temat postu:

Ja od dosyć niedawno jeżdżę na 2T i Henio mogę Ci potwierdzić fakt ze po przesiadce z czterotakta przejazd przez belki,kamienie,opony stanowi dużo większy problem.Oddaje zupełnie inaczej moc i wyczucie gazu zajmuje zapewne trochę czasu.Tb ile to zajelo? Smile
henio12323
PostWysłany: Nie 7:01, 24 Kwi 2016    Temat postu:

stianexc - jak 1 raz siadłem tez czułem troche wibracje teraz bym nawet nie powiedział że to wada bo nic nie odczuwam ;P moze na długich prostych bez dziur czuć, ale kto takim moto tak jeździ ;D
Łodzianin
PostWysłany: Nie 0:33, 24 Kwi 2016    Temat postu:

Z mojego skromnego doświadczenia (miałem okazję ujeżdżać tylko 3 cztero-takty) to jeździło mi się nimi jak czołgami- ciężko, nie skręca, ale szedł do przodu równo stanowczo Smile
StianEXC
PostWysłany: Sob 22:57, 23 Kwi 2016    Temat postu:

amek721 napisał:
1. Nie wibruje tak bardzo.


Dokładnie podpisuję się pod tym Razz Przejechałem się EXC 250 04 kumpla i w porównianiu do mojego rfs 400 te wibracje są strasznie mocne. na pewno się to odbija w stronę komfortu i nie tylko, a może to tylko kwestia przyzwyczajenia. Momentami to buty drżały :p
amek721
PostWysłany: Sob 11:58, 23 Kwi 2016    Temat postu:

4t na przelotówkach i chyba ogólnie na wyższych prędkościach jest o niebo lepszy od 2t.
1. Nie wibruje tak bardzo.
2. Nie wymaga połączenia z cysterną.
3. Ma dłuższe biegi, przez co jedziemy na niższych obrotach ( w sumie konsekwencja 1 i 2)
Dodatkowo w swojej secie na ostatnim biegu tylko w niższych partiach obrotów mogę trzymać jednostajnie gaz. W pewnym momencie zaczyna szarpać, jest to moment otwarcia zaworu wydechowego.
Ogólnie rzecz biorąc ch.. sprawa Very Happy
Kajtek DBL
PostWysłany: Sob 11:57, 23 Kwi 2016    Temat postu:

W 2t nie jeździ się jednostajnym gazem Very Happy
henio12323
PostWysłany: Sob 11:22, 23 Kwi 2016    Temat postu:

hehe raczej nie bo miałem 525 które wydawało mi sie mocniejsze, a przynajmniej szło jak lokomotywa, jak juz myslałem że jade na odcinie miałem pod reką jeszcze trocge gazu ;P ale po prostu cisne jednostajnie gazem 50 km /h to jakby 2T mnie męczyło, a 4T nie ;D
kamiloz
PostWysłany: Sob 10:16, 23 Kwi 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
to ja jeszcze dodam co ostatnio zauwazyłem ;D

jak sie goni na przelotach na stojaka, to w 4T mogłem jechac i jechać w ogóle sie nie męczyłem, a w 2T cały czas musze nogami sciskać, i rękami mocn otrzymać kiere zeby nie zleciec Very Happy tak jakby moto bardziej chciało sciągnąc z motocykla ;D i to nawet jak sie jednostajnie goni gazem. nie miał ktos z was podobnego odczucia po przesiadce na 2T ? Very Happy


Nie jeździłem nigdy na 4t, ale czysto teoretycznie sprawę biorąć to chyba summa summarum wszystkich cech szczególnych 4t i 2t. No bo 4t nieco ciezsze, moc oddaje bardziej liniowo, wiecej czesci obr. w sil. co sprawia, ze moto wydaje się być cięższe vs. lekkość, charakterystyka 2t i uczucie, że lecisz doładowanym rowerem z silnikiem od piły mechanicznej. To tak jakby porównać jazdę na słoniu - stabilnie ale zapierd**a, a na jakimś guźcu Very Happy

Dobra, poniosło mnie z tą filozofią xd

Edit:
Wydaję mi się po prostu, że to stricte kwestia odczuć, zmysłów jak czuje się kierowca prowadząc dany sprzęt, niż faktyczne jakieś pomierzone dane co łatwiejsze/trudniejsze do jazdy. Nie kończący się temat 4t i 2t Very Happy
henio12323
PostWysłany: Sob 9:51, 23 Kwi 2016    Temat postu:

to ja jeszcze dodam co ostatnio zauwazyłem ;D

jak sie goni na przelotach na stojaka, to w 4T mogłem jechac i jechać w ogóle sie nie męczyłem, a w 2T cały czas musze nogami sciskać, i rękami mocn otrzymać kiere zeby nie zleciec Very Happy tak jakby moto bardziej chciało sciągnąc z motocykla ;D i to nawet jak sie jednostajnie goni gazem. nie miał ktos z was podobnego odczucia po przesiadce na 2T ? Very Happy
PreSS
PostWysłany: Sob 8:20, 23 Kwi 2016    Temat postu:

ja osobiście latam na exc 125 i rzeczywiscie na początku schodzi trochę czasu, zeby wyczuć moment w którym mamy taką moc jaką chcemy ( dokładnie tak jak wspomnial henio, belki i inne przeszkody na poczatku bardzo ciezko wyczuć, ale jak juz ogarnie sie ile manety odkręcić i na jakich obrotach moc jest najlepsza, to wszystko wychodzi pieknie). Moze dlatego wlasnie,duzo osob uwaza, ze na 2T jezdzi sie duzo ciężej, bo po prostu ciężej wyczuć moc.
Co do jazdy, lekkość jest ogromnym plusem, wszystkie techniczne odcinki, jakies skoki podjazdy, kamienie itp, pokonuje sie bez problemu, jedynie na przelotowkach jest troche ciężej, bo jednak trzeba caly czas wkrecac na obroty i po pewnym czasie staje sie to męczące. Smile
henio12323
PostWysłany: Sob 7:54, 23 Kwi 2016    Temat postu:

podobno ;D

nie no smigałem troche exc 125 - te moto ciągnie tylko z góry, fakt tez ze stary rocznik, nowsze też całkiem inaczej idą. i nie chodzi tu tylko o 300tke.

moją 300tką da sie cos z dołu powalczyć, "strzelić" mocą na koło ito. ale w 4T zwłaszcza 525 czuć było tą moc duzo lepiej i przewidywalniej.

np duzo widać jak uzywa sie 2T do superenduro, pierwsze moje jazdy po belkach to była tragedia Very Happy nie mogłem nic przeskoczyć, nie mogłem koła poderwać w ogóle, na 525 to mogłem uniesc koło praktycznie na dowolną zaplanowaną wysokosc ;P 2T mi zawsze zmuliło - po prostu złą miałem technike, troche ogarnałem jak oddaje moc 2T, i wiem że tak czy siak trzeba mu dac po obrotach jak chcesz poderwać koło - wiec teraz robie wszystko co chce, ale to nie jest charakterystyka jak w 4t Very Happy

no i z równoscią mocy no nie powiem zeby miała jakos dzikie naloty oddawania mocy, ale do 4T brakuje troche płynnosci Very Happy
Przym
PostWysłany: Pią 22:36, 22 Kwi 2016    Temat postu:

A nowe 300 2T mają podobną charakterystykę do 4T w sensie takim że równo oddają moc.
henio12323
PostWysłany: Pią 15:22, 22 Kwi 2016    Temat postu:

ja sie podepne do kristofa - kazdy wybiera to co woli.

4T ma sporo zalet, jest duzo bardziej przewidywalny, ja w swoim 525 wiedziałem ze dam tyle i tyle gazu to moto zrobi dokładnie to co chce, w 2T wystarczy ze sie odrobinke lepiej wkkręci albo gorzej i juz nie zrobi nic albo pozamiata tyłkiem ;D co nie znaczy że jest tylko dla dobrych kierowców. 2T ma tą zalete że jak ktos sie uczy jeździc to mozna sprawić że dół jest mocno słaby, i nie bedzie problemu jak ktos drgnie za mocno gazem, no i sama waga nizsza co tez jest na plus.

akurat błazusiak ( jarvis w sumie też ) smigaja zarówno na 2T i jak i 4T. zalezy wszystko od tego gdzie jadą i co im dadzą sponsorzy tak na prawde.

jedyne co moge powiedziec - 4T jeździło mi sie przyjemnie, bo po prostu był przyjemny 2T jest bardziej dziki, ale duzo fajniej lata mi sie mocno techniczne rzeczy - stad moze wrażenie że 2T jest dla kogos bardziej ogarnietego.
Fourier
PostWysłany: Pią 15:11, 22 Kwi 2016    Temat postu:

Mam nadzieję, że nikt mnie nie zlinczuje za to co napiszę Wink
Najbardziej wymagającym moto dla kierowcy aby szybko jechać na torze są małe 2t np. 125. Źle zredukujesz w winklu i już się traci czas, trzeba go trzymać na wysokich obrotach żeby w miarę jechał.

Najbardziej wymagającym moto od mechanika/sponsora są małe 4t np. SXF 250, KXF 250 (przynajmniej w miarę nowe roczniki gdzie interwały serwisowe zaczynają byc podobne do tych z 2t).
KristofSX
PostWysłany: Pią 14:22, 22 Kwi 2016    Temat postu:

zobacz na wyniki MS w Enduro, albo GNCC tam już takiej dominacji 2T nie ma jak w Extreme Enduro,
nie można powiedzieć że 2T jest dla pro a 4T dla leszczy, w niektórych rzeczach lepiej jest na 4T a w niektórych na 2T, a wybór moto to sprawa preferencji i wymogów terenu,

jak juz masz podstawy jazdy, i w miarę ogarniasz sprzęgło/gaz/hamulec to na 2t też sobie poradzisz, to nie jest jakiś kosmos którego nie da się opanować.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group