Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Pon 14:54, 22 Lut 2021    Temat postu:

znaleźć setting z modelu enduro i taki zastosować
zmniejszenie ilosci oleju niewiele zmieni, to bardziej czuć przy głębokim złozeniu
usuniecie podkładki strasznie duzo nie zmieni - nizej siadzie moto, troche zmieni sie geometeria - to bedzie bardziej odczualne.
korylcio
PostWysłany: Pon 13:44, 22 Lut 2021    Temat postu:

Dlatego pytanie było o podpowiedzi co mogę zmienić aby choć w małym stopniu to polepszyć?

Zmniejszenie ilości oleju, usunięcie podkładek plastikowych. Co więcej?
henio12323
PostWysłany: Pon 13:35, 22 Lut 2021    Temat postu:

a czemu w domowych warunkach masz nie przerobic Very Happy tak samo robi tuner jak i ty w domu ;P
jedynie co to wiedza - ale ona jest potrzebna tak samo do settingu jak i do podstawowego serwisu takich amortyzatorow.
jak chcesz moge ci ogarnąć tylko w tym momencie chwile to by potrwało
korylcio
PostWysłany: Pon 13:13, 22 Lut 2021    Temat postu:

Używamy uszczelniaczy OEM. Jeżdżę głównie po lesie.

Są podkładki 1x plastikowe biale.

Oczywiście wiem, że nie przerobię zawieszenia z cross na enduro w domowych warunkach, do tego potrzebny jest setting. Ale chciałbym choć trochę go zrobić enduro.
henio12323
PostWysłany: Pon 12:17, 22 Lut 2021    Temat postu:

polecam uzyc dobrych uszczelniaczy - drastycznie potrafią poprawic prace zawieszenia
drugi temat to skręcenie teleskopów w osi koła - jak je krzywo skrecisz to opory rosną drastycznie.
serwisówka podaje wyjsciowa wartośc - dokładna to ta w milimetrach, ale zakres jest pewnie z 80-130 wiec kilkanascie mililitrów płynu nie robi znacznej roznicy a na pewno nie w "pluszowości"
napisz gdzie jeździsz - jak po enduro to taki zawias nigdy nie bedzie dobry - chyba ze sie zrobi setting z modeli enduro.
podkładki są wrzucone pod spręzyne - moze ich juz nie masz bo juz ktos je wywalił
korylcio
PostWysłany: Pon 11:44, 22 Lut 2021    Temat postu:

Panowie pozwolę odświeżyć temat.

Posiadam KTM SXF 250 z 2011 roku i mam problem z przednim zawieszeniem - twarde, kompletnie nie jest pluszowe. Już raz było serwsiowane we własnym zakresie i za drugim razem chciałbym je przygotować aby było bardziej pod enduro.

Mogłby ktoś podpowiedzieć jak to zrobić w domowych warunkach?

Moja waga to 105kg, według serwisówki 380 ml SAE5 oleju.

" zmniejsz o 5mm napięcie wstępne (wymień podkładkę na cieńszą) " Mogłbyś kristof coś więcej na ten temat powiedzieć? Nie kojarzę podkładki napięcia wstępnego.
KristofSX
PostWysłany: Pon 21:42, 30 Maj 2016    Temat postu:

czyli z waga wychodzisz między 4.4 a 4.6 dla SXFa,
dla EXC pod wagę 75 jest albo 4.0 albo 4.2 (dla zawiasu jednokomorowego)
tendencja jest taka żeby dobierać bardziej miękkie bo zawsze możesz podciągnąć na napięciu wstępnym albo oleju, niż mieć za twarde.
zastanowił bym się nad włożeniem 4.2 .
maciekkkk.1990
PostWysłany: Pon 21:34, 30 Maj 2016    Temat postu:

Myślałem żeby zejśćze ssprężyn 4,8 Nm na 4,4. Mylisz że będzieok ? Ważę 75 kg
maciekkkk.1990
PostWysłany: Pon 21:34, 30 Maj 2016    Temat postu:

Myślałem żeby zejśćze ssprężyn 4,8 Nm na 4,4. Mylisz że będzieok ? Ważę 75 kg
KristofSX
PostWysłany: Pon 20:53, 30 Maj 2016    Temat postu:

zmniejsz stopień twardośći sprężyny o jeden niżej , zmniejsz ilość oleju o 20ml na lagę ( w kartridżu zostaw tyle samo), zmniejsz o 5mm napięcie wstępne (wymień podkładkę na cieńszą)
do tego rozrkręć na ustawieniach i powinno byc sporo lepiej.
jak chcesz bardziej profesjonalnie, to wyślij do sancheza to ci zrobi elegancko, ten zawias można zrobić naprawdę super.
maciekkkk.1990
PostWysłany: Pon 19:17, 30 Maj 2016    Temat postu: Zawieszenie sxf 250 2010

Panowie ostatnio zacząłem latać głównie enduro a zawieszenie w moim sxf jest zbyt twarde, czy da mi coś jeśli zmienię sprężyny na te od exc i wleje inny olej? [/quote]

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group