Autor Wiadomość
kulpias
PostWysłany: Nie 10:34, 31 Lip 2016    Temat postu:

Kupiłem nówkę. Mam nadzieję że pomoże.
cinQ
PostWysłany: Pon 6:07, 18 Lip 2016    Temat postu:

lepiej nie rozwiercac tej dyszy. popytaj jakiegos dobrego mechanika z okolicy bo moze po prostu idzie dobrac o rozmiar wieksza. ktos kto naprawia te motocykle caly czas bedzie wiedzial co i jak
kulpias
PostWysłany: Pią 15:10, 15 Lip 2016    Temat postu:

Szukałem tej dyszy w wyszukiwarce części ktm nie bardzo na tych obrazkach widać tą część myślicie że to będzie pozycja 30 w karterach o nazwie JET 100 BING(44-031/180) M4 ?? Czy można delikatnie rozwiercić starą dyszę żeby dawała więcej oleju? Czy lepiej tego nie robić bo wtedy może dawać za małe ciśnienie i wtedy oleju może nie podać na wałki rozrządu?
cinQ
PostWysłany: Pią 10:49, 15 Lip 2016    Temat postu:

Te dysze olejowe w tym modelu i szczególnie w tym roczniku są bardzo słabe w sensie źle dobrane, daja bardzo mały srumien i jeśli tylko coś lekko je przytka to zaraz zatarte coś jest. przy okazji posprawdzaj sobie czy prawidłowo działają dysze w mostku od wałków rozrządu, ja miałem ten problem i mi się przytkało i wałek na śmietnik, dźwigienka zaworowa róznież. Mechanik z KTMa z Opola mi mówił że to częsta przyczyna zatartych silników z tego rocznika i na wszelki wypadek zawsze wymienia ta dyszę olejową co daje olej na denko tłoka.
hacker33
PostWysłany: Pią 10:28, 15 Lip 2016    Temat postu:

kup sobie brake cleaner w puszce i wypsikaj wszystkie kanały - będziesz widział co jest drożne a co nie.
ewentualnie jak silnik w mak to daj kartery do mycia w myjce ultradźwiękowej
dyszę wykręć i wyczyść choć pamiętam, że gdzieś w instrukcji miałem informację, że co jakiś czas powinno się ją wymienić na nową
kulpias
PostWysłany: Pią 9:34, 15 Lip 2016    Temat postu:

Gość wydaje mi się że to właśnie będzie brak smarowania. Dałem jeszcze raz zatarty tłok i cylinder do wymiarowania i wszystko powinno być ok.
Stąd pytanie jak sprawdzić drożność kanalików olejowych? Jest jakiś sposób aby sprawdzić dyszę olejową która podaje olej na wał? Po skręceniu silnika nie ma do niej dostępu.
Gość
PostWysłany: Pon 6:56, 27 Cze 2016    Temat postu:

Skoro "korba przycina sie na wale" to pewnie problemem jest smarowanie a nie rozmiar tłoka
kulpias
PostWysłany: Pią 12:03, 10 Cze 2016    Temat postu:

Jeżeli chodzi o luz to serwisówka pisze:
Piston mounting clearance Size I: 0.030 - 0.052 mm
Size II: 0.032 - 0.055 mm
Wear limit: 0.070 mm
Ale faktycznie może tłok być innego materiału który ma inna rozszerzalność temperaturową.
Dodam że korba się przycina przy wale. Jeszcze nie rozpołowiłem silnika jutro tym się zajmę.
Do magneta trzeba specjalny klucz czy można czymś go zastąpić? Próbowałem ścigaczem do łożysk ale się ześlizguje.
hacker33
PostWysłany: Czw 10:01, 09 Cze 2016    Temat postu:

Na stronach i w katalogach producentów znajdziesz pasowania tłoków.

Jeżeli niedrożna byłaby dysza natryskowa denko tłoka to by się zatarł górny sworzeń oraz byłoby widać przegrzanie denka tłoka ponieważ ten olej w głównej merze chłodzi spód tłoka.
Sai
PostWysłany: Czw 9:38, 09 Cze 2016    Temat postu:

Zobacz sobie w serwisówce wg nominalnych rozmiarów jakie jest pasowanie fabryczne, wydaje mi się że typowo 0,05-0,06. Producenci tłoków mogą mieć swoje specyfikacje. IMO 0,04mm to dosyć ciasno.
henio12323
PostWysłany: Czw 8:11, 09 Cze 2016    Temat postu:

trzeba tą dysze natryskową sciągnać i dmuchąć sprawdzajac droznosc, i stan pompy. jak pompa ok i droznosc jest to musi pompować.

róznica ? chyba luz. zaleznie od producenta tłoka, na opakowaniu jest napisane zwykle 0.05 - 0.06
kulpias
PostWysłany: Śro 22:15, 08 Cze 2016    Temat postu:

Silnik wg mnie się grzałki ale piszą że to normalne w sxf. Płyn chłodzący był, nie gotował się. Zastanawia mnie kwestia czy z kalamitki w dole silnika tryska olej. Jak to sprawdzić? Wg wymiarów tłoka i cylindra powinno być wszystko ok. Jaka powinna być różnica między tokiem a cylinder?
hacker33
PostWysłany: Śro 18:06, 08 Cze 2016    Temat postu:

według literatury fachowej firmy Mahle takie zatarcie to wynik dwóch czynników;
- przegrzanie silnika - brak płynu chłodzącego, niedostateczny przepływ płynu chłodzącego,
- źle dobrany tłok do cylindra lub też źle obrobiony cylinder
KristofSX
PostWysłany: Śro 17:07, 08 Cze 2016    Temat postu:

jak posprawdzasz ta szczelinę to wystarczy, z tym mierzeniem cisnienia trochę mnie poniosło Wink
kulpias
PostWysłany: Śro 12:46, 08 Cze 2016    Temat postu:

Jak można to sprawdzić? Jeżeli chodzi o pompy oleju to serwisówce wyczytałem jaka szczelina wałka musi być. Jak zmierzyć ciśnienie? Jak sprawdzić czy dysza która smaruje korbę podaje olej? Jeśli chodzi o smarowanie zaworów to te dysze podają olej sprawdzałem to poprzez ściągnięcie pokrywy zaworowej i odpaliłem silnik.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group