Autor Wiadomość
GaCek
PostWysłany: Pon 21:37, 12 Paź 2015    Temat postu:

http://www.ktmracing.fora.pl/exc,1/olej-ze-skrzyni-biegow-przedostaje-sie-do-oleju-silnikowego,12885-15.html#106358
Temat przewalony, wystarczyło poszukać.
matnik
PostWysłany: Pon 20:58, 12 Paź 2015    Temat postu:

Rozwiązałem problem. olej wyrzucało odmą bo chyba fabrycznie źle była wprasowana tulejka mosiężna w jednej zębatce (nr. części 78033053200 ) obok kick-startera, otwory olejowe niebyły były spasowane w tulejce a zębatce. A przelewanie oleju ze skrzyni do silnika to było z własnej winy bo za pierwszym razem wymieniłem uszczelniacz na wale od strony sprzęgła nie smarując gniazda klejem. Po ponownej wymianie uszczelniacza na kleju problem znikł. W zasadzie wymieniłem również uszczelniacz na balanserze i ten mały na wale w pokrywie ale to było zbędne
matnik
PostWysłany: Nie 21:08, 04 Paź 2015    Temat postu:

Powiedzieli ze uszczelniacz balansera sprężyną do wewnątrz. W manualu znowu wychodzi ze sprężyną na zewnątrz i teraz niewiem. Jutro będę składał jak się uda a jak on ma iść niewiem? ktoś wie może i jest pewien jak on ma isć?
motoandrzey
PostWysłany: Pią 7:06, 02 Paź 2015    Temat postu:

Jeśli to nie pomoże, to napisz PW
matnik
PostWysłany: Czw 21:14, 01 Paź 2015    Temat postu:

jutro zadzwonie do serwisu. Na jakim to kleju dawać ? loctite 243 może być?
major000
PostWysłany: Czw 21:08, 01 Paź 2015    Temat postu:

matnik napisał:
Na wale by się zgadzało na balanserze mam otwartą stroną na zewnątrz
Balanser na schematach wygląda jakby był otwartą stroną do środka ale to może być złudzenie, też to potwierdź bo nie pamiętam na 100%.
Co do samego uszczelniacza wału od strony sprzęgła to nawet tego nie składaj bez kleju, mimo że ciasno wchodzi.
matnik
PostWysłany: Czw 20:57, 01 Paź 2015    Temat postu:

Na wale by się zgadzało na balanserze mam otwartą stroną na zewnątrz
major000
PostWysłany: Czw 20:48, 01 Paź 2015    Temat postu:

Uszczelniacz od strony sprzęgła otwartą stroną do korby(do środka), zamknięta strona na zewnątrz. Uszcz od strony magneta prawdopodobnie otwartą stroną na zewnątrz(ale nie pamiętam dokładnie, pogtwierdź to). Na balanserze otwarta strona do środka.
matnik
PostWysłany: Czw 20:37, 01 Paź 2015    Temat postu:

Wiem wiem w 2009 są szersze, już się dużo podowiadywałem .uszczelniacz wchodził na ciasno, ale zamontowalęm go tak jak wczesniejsze dlatego chce się upewnić którą stroną mają iść uszczelniacze na wale i balanserze?
major000
PostWysłany: Czw 20:30, 01 Paź 2015    Temat postu:

Potencjalnym winowajcą z reguły jest uszczelniacz na wale od strony sprzęgła. W tym modelu jest on wadliwie zaprojektowany i po pewnym czasie nawet zmiana na nowy nie pomaga bo on się obraca w gnieździe. W modelu 2009 jest już poprawiony uszczelniacz ale niestety nie pasuję do ciebie. Jedyne co możesz zrobić to wkleić ten uszczelniacz w gniazdo za pomocą specjalnego kleju, patent ten zdaje egzamin.
matnik
PostWysłany: Czw 20:19, 01 Paź 2015    Temat postu:

Którą stroną mają być uszczelniacze na wale. z lewej,prawej i na balanserze? Chce się upewnić bo rozkręciłem ponownie silnik, a manuala translator mi słabo to tłumaczy.
matnik
PostWysłany: Nie 16:11, 06 Wrz 2015    Temat postu:

Witam mam ten sam problem. Moto exc 530 2008r . Wyrzuca mi olej odmą od skrzyni kiedy się nagrzeje. Poprowadziłem osobny przeźroczysty wężyk(w celu obserwacji) z tej odmy do góry pod bak dalej pod wahacz, mimo że tak wysoko po nagrzaniu i tak przerzuca olej. Rozebrałem silnik sprawdzałem tłok pierścienie luzy zaworowe jest ok. Tłok i cylinder zawiozlem do serwisu powiedzieli ze ok. Doradzili wymienić wadliwy dekielek z uszczelniaczem od pompy nr czesci: 78038103233, odrazu również wymieniłem uszczelniacz na wale duży i mniejszy w pokrywie. Jednak nie pomogło. 3 baki paliwa i po spuszczeniu oleju było tylko 500ml zamiast 900. Widzę że ktoś tą usterkę przerabiał ale nie napisał jak rozwiązał ten problem. Pomoże ktoś? lub jeśli macie kontakt na jakiegoś dobrego speca od ktm kto mógłby poradzić, nieważne gdzie może tylko telefonicznie, to byłbym wdzięczny za nr tel.
Poramańcz
PostWysłany: Sob 19:47, 05 Lis 2011    Temat postu:

W serwisowce jest napisane: 0,70 l do silnika. 0,6 jest w danych technicznych. Ja leje na 3/4 okna.
Karol
PostWysłany: Sob 19:03, 05 Lis 2011    Temat postu: Problem KTM 530 - wyrzuca olej na skrzyni. POMÓŻCIE.

A wam też się tak działo jak mieliście wiecej oleju? Ja mam poziom oleju dokladnie z ta srobka do prawdzania.

POZDRAWIAM!
kruszon71
PostWysłany: Sob 17:35, 05 Lis 2011    Temat postu:

Nie patrz na stan. Lej określoną ilość oleju jaka jest potrzebna czyli 600 do silnika 900 do skrzyni.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group