Autor Wiadomość
Asteros2012
PostWysłany: Pią 16:01, 09 Gru 2011    Temat postu:

dobrze ze sama szpilka się zespoliła jakby uszczelki pod głowicą nie było mogła by się zrosnąć z cylindrem od wysokiej temperatury
doktor
PostWysłany: Pią 15:27, 09 Gru 2011    Temat postu:

ja grzałem palnikiem gniazdo cylindra, tam gdzie wchodzi szpilka a potem młotek i trochę w szpilkę, trochę w gniazda kolektora w głowicy - tylko rób wszysko z głową, ja poza opaloną farbą i zbitą szpilką nie miałem żadnych uszkodzeń
żółf
PostWysłany: Czw 17:48, 01 Gru 2011    Temat postu:

Jak udało Ci się go ściągnąć? Bo mój cały czas siedzi
doktor
PostWysłany: Pon 20:38, 28 Lis 2011    Temat postu:

waśnie skończyłem walkę z odłączeniem głowicy od cylindra...
u mnie problem tkwił w szpilce od strony wydechu, ładnie się "zespawała"



Mnie też czeka wymiana tłoka, trochę się wypolerował...





powłoka cylindra chyba nie wygląda najgorzej?!





żółf
PostWysłany: Pon 19:26, 28 Lis 2011    Temat postu:

Nie udało mi się rozłączyć cylindra i głowicy, chyba się zrosłySmile Rozgrzewałem, uderzałem kołkiem, nic.

FX, tak jak mówłeś są podkładki schowane pod wewnętrznymi bieżniami. Embarassed

Ale podkładek na stopie korbowodu nie ma
fxrider
PostWysłany: Pon 21:28, 21 Lis 2011    Temat postu:

Na wale powinny Ci na obu czopach zostać (zdejmowalne) bieżnie łożysk (rolkowych).
- ten element po prawej

EDIT:
żółf
PostWysłany: Pon 21:10, 21 Lis 2011    Temat postu:

Lepiej będzie jak zobaczę to jeszcze raz i wtedy dam znać, a najlepiej zrobię fotki, bo już zgłupiałem, wydaje mi się, że całe łożysko zostało w karterze, a pierwsze co jest na wale to przeciwwaga
fxrider
PostWysłany: Pon 21:05, 21 Lis 2011    Temat postu:

Początkowo faktycznie miałem na myśli te przy #2, ale od kiedy stwierdziłeś brak #7 (odpowiedni #4 z drugiej strony) to mnie zdziwiłeś.

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o "przyklejeniu" - ją prawdopodobnie będziesz mógł zobaczyć dopiero gdy ściągniesz bieżnię łożyska z wału.
żółf
PostWysłany: Pon 21:00, 21 Lis 2011    Temat postu:

http://partsfinder.onlinemicrofiche.com/ktmworld/KTM_OEM/KTMDB.asp?Type=13&A=142&B=32

Tej oznaczonej 4 nie zanotowałem, chyba że się przykleiła dobrze;) połowiłem już po 22 więc wszystko możliwe, że nie dopatrzyłem, ale Tobie zdaje się chodzi o te przy 2
fxrider
PostWysłany: Pon 20:43, 21 Lis 2011    Temat postu:

Podkładki dystansujące wał znajdują się na czopie wału pod bieżnią wewnętrzną łożyska rolkowego (tą osadzoną na czopie wału) a przeciwwagą.
żółf
PostWysłany: Pon 20:35, 21 Lis 2011    Temat postu:

Cytat:
To nie był dobry pomysł.. w tym miejscu ścianka jest najcieńsza i każde uszkodzenie pow. przylegania może potem skutkować poceniem się.


Wiem, dlatego byłem bardzo ostrożny, miałem nadzieję, że się rozklei Wink

Cytat:

tzn. ściągałeś już bieżnię łożyska z czopu ? Ciężko mi uwierzyć, żeby żadnej podkładki nie było. U mnie weszło ok. 0.25 mm na stronę z tego co pamiętam.
Co do podkładek to tak jak przedmówca pisał: miałem na myśli te na sworzniu korbowodu po obu stronach tegoż korbowodu (pom. korbowodem a przeciwwagą wału).


Nie wału nie tykam, tylko wyjąłem z karterów, między łożyskiem rolkowym wału, a przeciwwagą nie było żadnej podkładki.
fxrider
PostWysłany: Pon 20:02, 21 Lis 2011    Temat postu:

żółf napisał:

Uszczelka przy małej asyscie klina weszła do środka przy łańcuszku rozrządu

To nie był dobry pomysł.. w tym miejscu ścianka jest najcieńsza i każde uszkodzenie pow. przylegania może potem skutkować poceniem się.

Cytat:

Rok silnika 2002 (znaczy rok produkcji), podkładek dystansowych na wale nie ma, przynajmniej od strony magneta.

tzn. ściągałeś już bieżnię łożyska z czopu ? Ciężko mi uwierzyć, żeby żadnej podkładki nie było. U mnie weszło ok. 0.25 mm na stronę z tego co pamiętam.
Co do podkładek to tak jak przedmówca pisał: miałem na myśli te na sworzniu korbowodu po obu stronach tegoż korbowodu (pom. korbowodem a przeciwwagą wału).


Co do luzów korbowodu to pisząc z pamięci (620/640): luz osiowy na korbowodzie do 1mm, promieniowy do 0.03 - do zweryfikowaniu w manualu (na pewno jest podane).
Rysiek24
PostWysłany: Pon 19:38, 21 Lis 2011    Temat postu:

jesli garnek masz tez zajechany , to ja wolal bym kupic tlok i garnek uzwke z allegro , jest w czym wybierac...a tlok mozna dac woosnerka ale nie polata tyle co oryginal elko.
żółf
PostWysłany: Pon 18:59, 21 Lis 2011    Temat postu:

Luz osiowy na kobie może być i to nawet dość spory, nie ma większego znaczenia. Ważny jest promieniowy (góra - dół) bo tu powinno być na 0
muniek90
PostWysłany: Pon 18:08, 21 Lis 2011    Temat postu:

Koledze chodziło chyba o podkładki przy korbie, z prawej i lewej strony korbowodu.

A co do tych podkładek, jaki może być luz na boki(korbę da się tak przestawić że przyciera o przeciwwagę). Luz góra dół nie wyczuwalny... a na boki jest spory. Silnik pracował dobrze do końca i miał być robiony tylko tłok. Jak radzicie, wymienić też wał(600)? Czy jak zepnę korbę z tłokiem to ten luz nie ma tak wielkiego znaczenia bo tłok nie pozwoli odchylić się korbie? Do tej pory nie przycierał..

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group