Autor |
Wiadomość |
henio12323 |
Wysłany: Pon 20:52, 27 Lut 2017 Temat postu: |
|
no to mówie - bedzie lepiej, ale nie mozna przesadzić. nalej tyle ile uwazasz i obserwuj co sie bedzie działo |
|
|
Szymon3069 |
Wysłany: Pon 20:04, 27 Lut 2017 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | sam napisałem odpowiedź - przytarcie i odpryski mogły byc spowodowane własnie przegrzaniem i pałowaniem. strona wydechu zawsze bardziej sie wyciera i dostaje w tyłek.
wieksza ilosc oleju, z jednej strony troche zabezpieczy przed przegrzaniem, - lepiej odprowadzi ciepło, i bedzie lepiej smarowało. ale za duzy nadmiar zamuli silnik szlamem i to tez nie bedzie zdrowe |
Chodzi mi bardzij o to że te przetraciaz większą ilością oleju hmm tłok będzie miał lepszy poślizg po nich? nie chodzi mi o dużo więcej oleju jak zawsze lałem 100ml/4l beny to mogę lać 110/4l? może nie będzie robiło bardzo nagaru |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 19:59, 27 Lut 2017 Temat postu: |
|
sam napisałem odpowiedź - przytarcie i odpryski mogły byc spowodowane własnie przegrzaniem i pałowaniem. strona wydechu zawsze bardziej sie wyciera i dostaje w tyłek.
wieksza ilosc oleju, z jednej strony troche zabezpieczy przed przegrzaniem, - lepiej odprowadzi ciepło, i bedzie lepiej smarowało. ale za duzy nadmiar zamuli silnik szlamem i to tez nie bedzie zdrowe |
|
|
Szymon3069 |
Wysłany: Pon 19:21, 27 Lut 2017 Temat postu: |
|
Czesc,
Wlasnie odebrałem cylinder z pomiarów, dol silnika zlozony na nowych czesciach wszyscy mowili ze mam nikasil na wykonczeniu, okazało sie ze zalecana sel tloka to A wiec nikasil jest okej, chciałbym sie dowiedziec co mogło spowodować takie wytarcie nikasilu pod oknem wylotowym i odprysk pod oken wlotowym? Ogolnie mechanik moj powiedział ze motocykl był mocno katowany i przegrzewany wielokrotnie zagotowany,
Tak wiec zdecydowałem sie na zalozenie taniego tloka (namura) 280zlnsa ten nikasil i albo go wykoncze i zatre albo bedzie jezdzil nikt tego nie wie, druga sprawa czy woeksza ilosc oleju do mieszanki pomoze ... wydłuzy zywotnosc tego nikasilu ?
Zdjecia cylindra na pierwszej stronie posta |
|
|
żółf |
Wysłany: Pon 21:56, 26 Gru 2016 Temat postu: |
|
Pewnie będziesz zamawiał przez neta, więc zamów obie, porównaj ze starą i jedną odeślij. Stracisz kilka zł na wysyłkę, ale będziesz miał 100% pewności |
|
|
Szymon3069 |
Wysłany: Pon 21:11, 26 Gru 2016 Temat postu: |
|
Jeszcze jedno, wiem że to forum o ktmach ale może ktoś wie dlaczego jest masa części do c 250 86-91r a uszczelki są podzielone " 86-89 i 90-91 , kartery są takie same nie wiem które zamówić do swojej bo nie znam dokładniego rocznika |
|
|
hacker33 |
Wysłany: Pią 9:40, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
Tomokat napisał: | Miałem jeden motocykl na tulei i odradzam taki patent. Grzał się niemiłosiernie i chodził "dziwnie" . Po założeniu cylindra z nicasilem problem zniknął. Ja mialem setke moze przy 250 bedzie inaczej, może moja tuleja była źle zrobiona, nie wiem w każdym bądz razie nigdy już bym tuleji nie założył. |
Tak samo miałem w Bergu.
Wymieniłem na nikasil i inna jazda. |
|
|
Tomokat |
Wysłany: Pią 9:06, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
Miałem jeden motocykl na tulei i odradzam taki patent. Grzał się niemiłosiernie i chodził "dziwnie" . Po założeniu cylindra z nicasilem problem zniknął. Ja mialem setke moze przy 250 bedzie inaczej, może moja tuleja była źle zrobiona, nie wiem w każdym bądz razie nigdy już bym tuleji nie założył. |
|
|
żółf |
Wysłany: Wto 23:04, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
Twój sprzęt Twój wybór, o tulei na tym forum zostało napisane już tyle, że możesz sobie wyrobić opinię. Przy remoncie weź poprawkę na skrzynię, bo tam też wymieniłbym wszystkie łożyska i dokładnie przyjrzał się kłom na trybach i wodzikom, warto też zregenerować pompę wody, żeby potem zonka nie było |
|
|
Szymon3069 |
Wysłany: Wto 22:38, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
m4ayhem napisał: | Szymon3069 napisał: | Trochę mnie zaniepokoiłeś, pierwsze korba w stanie agonii teraz cały silnik... postanowiłem zrobię remont teraz tz: tuleja cylindra, tłok, korba, łożyska wału, uszczelki na cały silnik tyle starczy tak?
Rozumiem że pisząc "silnik w stanie agonii" miałeś na myśli wytarty nikasil i luźna korba? |
Odłóż do wiosny, i oddaj na położenie nowego nicasilu..
to taka rada ode mnie. |
W czym przeszkadza tuleja? miałem w rm 125 tuleje i było spoko |
|
|
m4ayhem |
Wysłany: Wto 22:29, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
Szymon3069 napisał: | Trochę mnie zaniepokoiłeś, pierwsze korba w stanie agonii teraz cały silnik... postanowiłem zrobię remont teraz tz: tuleja cylindra, tłok, korba, łożyska wału, uszczelki na cały silnik tyle starczy tak?
Rozumiem że pisząc "silnik w stanie agonii" miałeś na myśli wytarty nikasil i luźna korba? |
Odłóż do wiosny, i oddaj na położenie nowego nicasilu..
to taka rada ode mnie. |
|
|
Szymon3069 |
Wysłany: Wto 22:21, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
Trochę mnie zaniepokoiłeś, pierwsze korba w stanie agonii teraz cały silnik... postanowiłem zrobię remont teraz tz: tuleja cylindra, tłok, korba, łożyska wału, uszczelki na cały silnik tyle starczy tak?
Rozumiem że pisząc "silnik w stanie agonii" miałeś na myśli wytarty nikasil i luźna korba? |
|
|
major000 |
Wysłany: Wto 18:52, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
Szymon3069 napisał: | major000 napisał: | Cylinder trzeba zmierzyć ale już wizualnie widać że jest szrot bo przy oknach nie ma nicasilu. Korba w stanie agonii, taki luz w dwusuwie wróży bardzo szybkie urwanie lub zatarcie korbowodu. Tak więc standardowy remont w 2t czyli cylinder+ tłok+korbowód i zapewne łożyska na wale. |
Dlaczego uważasz ze nikasil się kończy ? tam gdzie jest ten odprysk jest dość gruba warstwa nikasilu
Motocykl nie straci przez to na mocy ?[/i] | Sory źle powiedziałem, u ciebie nicasil się nie kończy...on się skończył już bardzo dawno temu. Pierścienie wydzierają go po kawałku od krawędzi okien co doprowadzi w ostateczności do zatarcia. W sumie to u ciebie nawet nie ma co mierzyć bo widać gołym okiem o co chodzi.
Masz silnik w stanie agonii i nie ma co tutaj dyskutować. Aż dziwne że to chodziło. |
|
|
amek721 |
Wysłany: Wto 18:52, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
Panowie nie dawajmy takich rad, żeby na takiej korbie jeździć.
To, że urwie się korba to kwestia czasu, jeżeli dalej chcesz jeździć możesz tylko mieć nadzieję że nie narobi spustoszenia w całym silniku |
|
|
żółf |
Wysłany: Wto 18:34, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
Szymon3069 napisał: | major000 napisał: | Cylinder trzeba zmierzyć ale już wizualnie widać że jest szrot bo przy oknach nie ma nicasilu. Korba w stanie agonii, taki luz w dwusuwie wróży bardzo szybkie urwanie lub zatarcie korbowodu. Tak więc standardowy remont w 2t czyli cylinder+ tłok+korbowód i zapewne łożyska na wale. |
Dlaczego uważasz ze nikasil się kończy ? tam gdzie jest ten odprysk jest dość gruba warstwa nikasilu
Motocykl nie straci przez to na mocy ?[/i] |
Ja troszkę nie rozumiem po co te filozofie. Masz do zrobienia kompletny remont. Jeżeli nie masz teraz kasy, to możesz spróbować wrzucić tani tłok (jeżeli to w ogóle okaże się sensowne po pomiarze cylindra) i przejeździć parę godzin, bo ten cylinder to ostatni oddech kaczuchy. Mając dużo szczęścia jak nie będziesz dużo jeździł, to jest szansa, że wytrzyma. Ale już musisz myśleć co potem, czy szukasz nowego cylindra czy tego regenerujesz, jeżeli druga opcja to zastanów się czy warto ryzykować większe zniszczenia, bo potem regeneracja droższa.
edit:
Żebym nie był źle zrozumiany - remont i wymiana korby jest na już, a ew. można spróbować na tym cylindrze coś przejechać, ale w konsekwencji bez sensu |
|
|