Autor |
Wiadomość |
krzysztof_eM |
Wysłany: Pią 17:15, 13 Sty 2017 Temat postu: |
|
Tematy które powielają się na wielu forach. Jeszcze nie kupiłem i nie wiem czy kupie a już chciałbym się czegoś dowiedzieć. Zapewne masz słabą wiedzę w tematyce motocykli więc pojedź z kimś ogarniętym kto zna temat i pomoże w ocenie motocykla. Myślę że ta osoba również udzieli ci podstaw. A potem zacznij szukać w internecie porad. |
|
|
fafekalien |
Wysłany: Pią 13:15, 13 Sty 2017 Temat postu: |
|
Rzekłbym "dwója i gazu od ch***" ale to dopiero jak nabierzesz wprawy
Na początek jeśli już wiesz jak działa motocykl i potrafisz ruszać i zatrzymywać się to jedź do lasu, bądź nawet gdzieś na łąkę i pokręć się trochę. Z czasem zaczniesz sam nabierać wprawy i czuć motocykl. WAŻNE! Jeśli jeździsz sam to zabierz ze sobą telefon bo jeśli Ci się coś stanie to zawsze możesz się z kimś skontaktować, albo przynajmniej mów w domu gdzie jedziesz
A tak do twoich pytań to taki mini poradnik Ci napisałem, sam też zaczynałem od czegoś więc wiem jak to było Nie nauczysz się jeździć jak się nie wywrócisz.
Pozycja: na początku najlepiej dużo na stojąco. Jeśli gdzieś cię zarzuci to próbuj odepchnąć się nogą od ziemi. (zaopatrz się w odpowiednie buty, obuwie typu adidaski ze sznurówkami się NIE nadaje do jazdy na takim motocyklu, zapłać nawet 300 zł za jakieś używane buty do enduro ale miej bo warto!)
1. ruszanie- wciskasz sprzęgło-> wrzucasz bieg-> trochę gazu-> puszczasz płynnie sprzęgło (nie za szybko bo Ci zgaśnie albo wyrwie spod tyłka)-> więcej gazu,
2. zmiana biegu- jak już ruszysz to odpuszczasz gaz i mniej więcej w tym samym czasie wciskasz sprzęgło (może być trochę po, nigdy na odwrót)->wbijasz bieg wyższy i trzymasz go nogą->puszczasz sprzęgło-> puszczasz nogą bieg i dalej operujesz gazem
3. redukcja biegu- jedziesz i zmniejszasz trochę obroty gazem (nie do końca)-> wciskasz sprzęgło-> bieg w dół i trzymasz nogą-> puszczasz sprzęgło-> i dalej ciśniesz na danym biegu lub gdy chcesz dalej redukować to powtarzasz dalej.
4. redukcja biegu do zatrzymania- puszczasz gaz-> wciskasz sprzęgło-> przeskakujesz biegami aż do luzu czy tam 1 jak wolisz.
5. podjazdy pod górki- zależy czy to górka na 1-2 metry w górę czy hałda piachu czy jakiś tam klif ale najlepiej to sprawdź sobie najpierw co znajduje się za górką żeby nie było niespodzianki w postaci głębokiego dołu (mi raz tak koledzy żart zrobili że zapomnieli powiedzieć że na końcu podjazdu jest dół, no i jak wpadłem to się trochę poobijałem ) Wbijasz jedynkę i jedziesz, sprawdzasz czy jedynka to nie za wolno, czasem trzeba się napędzić to wbijasz 2 i gaz do oporu, ale to w przypadku klifów itp. małe górki dobrze jest zaliczać w taki sposób że jedziesz dwójką i jak dojeżdżasz do szczytu to powoli hamujesz. Nie warto zachrzaniać bo jak dalej masz górkę tylko że w dół to możesz przelecieć przez kierę i sobie krzywdę zrobić. zatrzymuj się na szczycie.
Przy zmianie biegów podtrzymywanie biegów nie jest obowiązkowe, ale może być dobrym zwyczajem ponieważ czasami jak ktoś szybko zmienia biegi w motocyklu np z 1 na 2 to zamiast 2 wrzuci luz i masz wtedy niespodziankę
Myślę że takie główne rady, które mogą Ci w pewien sposób pomóc przedstawiłem:) Życzę wielu niezapomnianych wyjazdów i kupna zdrowego motocykla (jeśli byłbyś zainteresowany to kumpel ma na sprzedaż Kawasaki Kx 125, znam ten motocykl jest zadbany i wiem że będzie na pewno wystarczający dla Ciebie) |
|
|
tooomek882 |
Wysłany: Pią 11:23, 13 Sty 2017 Temat postu: |
|
Skoro jesteś kompletnie początkujący, to może zacznij nawet od zwykłego motocykla żeby nauczyć się chociaż ruszać, biegi zmieniać itp. Myślę, że w szkole nauki jazdy jak weźmiesz ze dwie godziny to nie wyniesie Cię to dużo, a przynajmniej ktoś Ci wytłumaczy na żywo jak to robić (zasada działania skrzyni i sprzęgła w podstawach jest taka sama w każdym motocyklu). Górki zostaw sobie na później jak będziesz umiał ruszać, redukować i skręcać.
P.s kto pyta nie błądzi, o ile nie zaśmieca forum, więc nie masz za co przepraszać |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pią 10:46, 13 Sty 2017 Temat postu: |
|
jedynie co na początek możemy podpowiedzieć to :
jak najwięcej jeździj na stojąco, staraj się trzymać moto nogami, i zamiast uczyć się jazdy na kole , trenuj winkle i koleiny
ta akademia ajp na totalny początek jest ok, ale nie traktuj tego jako wyroczni bo czasem trochę bajdurzą |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pią 8:18, 13 Sty 2017 Temat postu: |
|
włącz i nie słuchaj bo wiekszosc to głupoty
znajdź sobie jakas szkółkę albo ludzi którzy jeżdą i sie do nich dołąćz, przez forum nikt ci nie wyjaśni bo i tak nie zrozumiesz połowy rzeczy, a pisania kilka godzin także mija sie troche z celem. wszystko tez trzeba "poczuć" to nie moze byc sucha teoria bo ona i tak nic nie da |
|
|
mcx |
Wysłany: Czw 23:04, 12 Sty 2017 Temat postu: |
|
Przym napisał: | na youtube sobie znajdź akademia ajp. |
o tot to |
|
|
Przym |
Wysłany: Czw 22:56, 12 Sty 2017 Temat postu: |
|
na youtube sobie znajdź akademia ajp. |
|
|
m4ayhem |
Wysłany: Czw 22:36, 12 Sty 2017 Temat postu: |
|
a dlaczego akurat ktm forum ?
edit :
kolejny...
Posty: 1
Przeczytał: 1 temat
nieważne że akurat w tym samym dziale, jest podpięty temat |
|
|
karol_enduro123 |
Wysłany: Czw 22:34, 12 Sty 2017 Temat postu: nauka |
|
witam planuje zaczac enduro i chce kupic enduro 125 poj ale nic kompletnie nie wiem o takiej jezdzie może ktoś mi to wytłumaczy jak zmieniać biegi jak je redukować jak podjechać pod górkę itp
z góry dziękuje za odpowiedz
i przepraszam że zadaje takie pytanie ale naprawde chciałbym zacząć z enduro |
|
|