Autor |
Wiadomość |
ciernik |
Wysłany: Pią 22:44, 23 Cze 2017 Temat postu: |
|
Widzę tu dyskusje osób które robią remonty...
Pytanie jest takie, czy da się do sxf 350 2011 wsadzić korbe z 2014, czyli już tę na panewce.
Jak wiadomo dwa pierwsze roczniki mają dół korby na igiełkach a od 2014 już wszędzie dają panewki.
Oprócz łożyska korba ma takie same wymiary?
Przy okazji dodam taką ciekawostkę, że znam osobę która wsadziła do 450ki rocznika 2009 korbę na panewce z rocznika po 2014 i motor hula niesamowicie kilkadziesiąt już godzin. Ponoć korba jest lżejsza i znacznie się poprawiły osiągi i wkręcanie na obroty |
|
|
Driv3kk |
Wysłany: Śro 9:16, 22 Lut 2017 Temat postu: |
|
Silnik już po remoncie, korba poszła wossnera- tak jak mowiliscie sam sworzeń bez łożyska w główce. Tłok już 3 dalej na sel A oczywiście vertex. Zawory stan idealny, gdyby nie przeskoczyl rozrząd,a tak wymieniłem wszystkie. Napinacz rozrządu mechaniczny. Ogólnie wymienlem wszystko co się powinno oprócz dwóch mało istotnych łożysk i tarcz sprzęgła.
Korba nie wymagała jeszcze wymiany, aczkolwiek mając przebieg 180h się zdecydowałem na wymiane. Moto ma bezawaryjnie jeździć cały sezon. Tłok po 90h wygląda bardzo dobrze, zarówno orginal jak i vertex, spokojnie 120h można jeździć( przy czym mój styl jazdy jest wymagający dla silnika). |
|
|
Sai |
Wysłany: Pią 14:46, 17 Lut 2017 Temat postu: |
|
Dlaczego padła korba w tak młodym moto? |
|
|
MarcinKTM |
Wysłany: Pią 12:31, 17 Lut 2017 Temat postu: |
|
major000 napisał: | MarcinKTM napisał: | Na podstawie motocykli w których robie remonty;-) | Ja i zapewne inni też, są ciekawi dlaczego tłoki Wossnera są słabe. Tylko konkrety. |
Przez to, że maja słabą konstrukcje pierścienia olejowego. Miałem kilka przypadków z wadliwym pierscieniem olejowym. Jeżeli porownasz sobie pod względem konstrukcyjnym serie i wossnera to wnioski nasuną się same natomiast w dwusuwie używam te tłoki i są dosyc dobrej jakości.
Nie twierdze, że motocykl 4t na tym nie jeździ poprostu szybciej podbiera olej lub odrazu montażu
Mam porównanie na motocyklach które jeżdża na serii i motorexie zalecanym przez producenta oraz na zamiennikach i olejach tanszych typu vavoline ipone.
Kwestia w jaką eksploatacje celujesz ale jeżeli masz moto z 15 roku to mysle ze te 600 zl roznicy jest do przebolenia tymbardziej że na forum jest kilku chlopakow co Ci zalatwią serie po rabatach i nie mowie tu o sobie |
|
|
bully |
Wysłany: Pią 12:05, 17 Lut 2017 Temat postu: |
|
Ja nie mialem jeszcze zadnej reklamacji. Wossnerow uzywam od 10ciu lat |
|
|
major000 |
Wysłany: Pią 11:14, 17 Lut 2017 Temat postu: |
|
MarcinKTM napisał: | Na podstawie motocykli w których robie remonty;-) | Ja i zapewne inni też, są ciekawi dlaczego tłoki Wossnera są słabe. Tylko konkrety. |
|
|
MarcinKTM |
Wysłany: Pią 9:41, 17 Lut 2017 Temat postu: |
|
Na podstawie motocykli w których robie remonty;-) |
|
|
major000 |
Wysłany: Pią 8:33, 17 Lut 2017 Temat postu: Re: Korba w exc 350 2015 Pilne! |
|
MarcinKTM napisał: | Driv3kk napisał: | Witam ślicznie, zabieram sie za remont silnika w moim EXC 350 2015
no i mam dylemat odnośnie korby.
Zauważyłem, że dostępne są korby do 350 w 2 rodzajach
11-13 wossner, prox, hot rods SWORZEŃ W GŁÓWCE BEZ ŁOŻYSKA tak jak oem i orginal w moim 2015
13-15 tylko wossner, MA ŁOŻYSKO IGIEŁKOWE W GŁÓWCE, a oem nie ma owego łożyska, jest na samym sworzniu, tak jak orginal zamontowany obecnie
Czy te korby wgl się różnią, mogę zamontowac wossnera na lozysku?
RADY !
OEM ~1200 wossner ~600 po rabatach |
Korba wossnera też obleci zależy na co sie nastawiasz ale pewne jest żeby od tłoków tej firmy do 4t trzymac sie z daleka | Na jakiej podstawie tak twierdzisz? |
|
|
MarcinKTM |
Wysłany: Pią 0:18, 17 Lut 2017 Temat postu: Re: Korba w exc 350 2015 Pilne! |
|
Driv3kk napisał: | Witam ślicznie, zabieram sie za remont silnika w moim EXC 350 2015
no i mam dylemat odnośnie korby.
Zauważyłem, że dostępne są korby do 350 w 2 rodzajach
11-13 wossner, prox, hot rods SWORZEŃ W GŁÓWCE BEZ ŁOŻYSKA tak jak oem i orginal w moim 2015
13-15 tylko wossner, MA ŁOŻYSKO IGIEŁKOWE W GŁÓWCE, a oem nie ma owego łożyska, jest na samym sworzniu, tak jak orginal zamontowany obecnie
Czy te korby wgl się różnią, mogę zamontowac wossnera na lozysku?
RADY !
OEM ~1200 wossner ~600 po rabatach |
Fabryczny korbowód wytrzyma dużo większy przebieg jest znacznie lepiej wykonany. na 200h masz spokój. Korba wossnera też obleci zależy na co sie nastawiasz ale pewne jest żeby od tłoków tej firmy do 4t trzymac sie z daleka |
|
|
Sai |
Wysłany: Czw 15:27, 16 Lut 2017 Temat postu: |
|
W 500kach od 2014 zrezygnowali z igiełkowych i na sworzeń idą teraz panewki - ponoć więcej wytrzymują. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Śro 9:03, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
tutaj nie mam pewnosci, chyba była kwestia w 500tkach tego typu własnie. |
|
|
major000 |
Wysłany: Śro 8:41, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | no własnie moze nie do konca, bo widziałem zestawy "panewkowe" w których dodają zwykłe łozyska igiełkowe
problem jaki tu widze to smarowanie - panewka " trzyma" wiecej cisnienia, bo przez łożysko olej sie duzo łatwiej przeleje. wiec ciekawe czy nie spadnie smarowanie np góry silnika. | Napewno nie do Ktm 350. |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Śro 7:31, 15 Lut 2017 Temat postu: |
|
no własnie moze nie do konca, bo widziałem zestawy "panewkowe" w których dodają zwykłe łozyska igiełkowe
problem jaki tu widze to smarowanie - panewka " trzyma" wiecej cisnienia, bo przez łożysko olej sie duzo łatwiej przeleje. wiec ciekawe czy nie spadnie smarowanie np góry silnika. |
|
|
Driv3kk |
Wysłany: Wto 22:45, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
Faktycznie zmylił mnie opis
"W komplecie korbowód, łożyska igiełkowe na tłok i korbowód, 2 podkładki oraz sworzeń na korbowód."
Po głębszym przeszukaniu wszystko sie zgadza, aczkolwiek zastanawia mnie wytrzymałość tej korby. |
|
|
major000 |
Wysłany: Wto 22:40, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
Zapewne zdjęcie jest tylko poglądowe...Tam nie ma łożyska igiełkowego w główce korby. |
|
|