Autor |
Wiadomość |
grabek1993 |
Wysłany: Pią 21:02, 07 Mar 2014 Temat postu: |
|
Witam. Ktoś jeszcze oprócz kolegi larsson8 reanimował korbowód w lc4 600 z wykorzystaniem części od 360? Ewentualnie ktoś zna jakieś inne sposoby na reanimacje wału? |
|
|
bully |
Wysłany: Śro 11:49, 18 Sty 2012 Temat postu: |
|
weź wał do ręki, i z jego lewej strony dmuchnij w ośkę, powinieneś słyszeć powietrze w sworzniu korby, jeśli nie to ktoś źle poskladał wał, w każdej serwisowce z lc4 masz rysunek smarowania i jest wal w przekroju, popatrz sobie |
|
|
muniek90 |
Wysłany: Czw 16:36, 12 Sty 2012 Temat postu: |
|
Hehe jak mi padnie korba w moim LC4 600 to Ci podeśle do takiego "tuningu" Regeneracja korby na swożeń od ciągnika! Świetne:D
Mikrofiltr ma dodatkowo filtrować olej nim znajdzie się w głowicy i wydłużyć przebieg między wymianami. Ciśnienie tu wielkiego znaczenia nie ma, byle by był i na górze i na dole. Myślałem na początku że właśnie mikrofiltr ma trochę przyblokować ilość oleju w głowicy, by więcej na wał rzucało. Ja mam bez mikrofiltra i jeździ, chociaż zrobiłem dopiero 100km. |
|
|
larsson8 |
Wysłany: Śro 21:23, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
Tak myślałem żeby pozbyć się tego mikrofiltra, wydaje mi się że to zbędna utrata ciśnienia oleju??? a wał zrobiłem, korbę morzna dostać orginał w ktm od 620 i roztoczyć wał na swożeń. Ale ja roztoczyłem korbowód, wbiłem tulejke, nowe łożysko, i swożeń od ursusa c 360 cała operacja 150zł zamiast 740zł . patent sprawdzony zroniłem tak juz w kilku motorach i nie było z tym problemu chulały jak trzeba. jak padnie łożysko to wybijam tulejke wbijam nową łozysko, swożeń i dalej jazda |
|
|
muniek90 |
Wysłany: Śro 19:37, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
Rozbiłeś wał z ciekawości, czy by założyć nową korbę? Jeżeli korbę to nowych do tego modelu nie ma dostępnych. Pozostaje kupić używany wał w dobrym stanie o co coraz ciężej.
Pompę oleju sprawdzisz szczelinomierzem jak wyżej napisano. Z serwisówki
Wiele osób przy remoncie wymienia sprężynkę bypass. To mogło by przyczyną awarii więc zalecił bym wymianę.
Serwisówki do starej 600 nie znalazłem jeszcze nigdzie, jedynie od 620...640.. Silniki podobne więc dasz radę.
Mikrofiltr możesz wywalić lub kupić nowy za 80zł. Seryjnie był zamontowany w tym miejscu co piszesz. |
|
|
szakul123 |
Wysłany: Śro 19:23, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
do skrzyni korbowej olej jest wtłaczany (przewód przykręcony pod cylindrem z prawej strony) prosto na wał wał się kręci i olej jest rozbryzgiwany na wszystkie łożyska w ten sposóbv jest załatwione tam smarowanie |
|
|
larsson8 |
Wysłany: Śro 19:16, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
Trochę mnie pocieszyłeś. Tylko którędy ten olej dostaje się na łożysko? Na górze jest otwór (góra korbowodu), a na dole brak jakiegokolwiek otworu poza tym w sworzniu. |
|
|
Gość |
Wysłany: Śro 19:05, 11 Sty 2012 Temat postu: |
|
więc tak, dół korby jest podobnie jak góra smarowana, rozbryzgowo, pompe oleju się sprawdza wg. niektórych serwisówek szczelinomierzem, ale one praktycznie nie ulegają zepsuciu, prędej się zatykają przewody olejowe, lub jakieś kanały w silniku, puszka na silnikiem, w tym modelu to norma, u mnie wgl. jej nie ma i silnik chodzi jak laleczka, wystarczy często zmieniać olej z filtrem i dobrze koreg magnesowy oczyścić, a serwisówke sobie poszukaj na tej stronce albo napisz do mnie na e-mail i ci wyśle luki14414@o2.pl |
|
|
larsson8 |
Wysłany: Śro 18:39, 11 Sty 2012 Temat postu: Smarowanie wału Ktm 600 LC4 91r. |
|
Witam! Nabyłem od pewnego oszusta z Łodzi Ktm 600 LC4 z 91 roku, w którym miał być uszkodzony gaźnik i zablokowany kopniak. Niestety okazało się, że zablokowany jest korbowód. Po rozebraniu wszystkiego, włącznie z rozłożeniem wału na 2 części, nie mogę dojść w jaki sposób smarowany jest korbowód? Na górze (po stronie tłoka) w korbowodzie jest otwór, więc tam jest smarowane rozbryzgowe. A na dole w sworzniu są otwory, ale brak ich w połówkach wału. Nie mogę zrozumieć o co w tym chodzi. Czy to następny patent rzemieślnika? Może ktoś wie, jak sprawdzić pompę oleju (u mnie jest jedna)? Jeszcze jedno pytanie - u mnie puszka z mikrofiltrem jest nad silnikiem - czy to normalne czy ktoś przełożył ją spod gaźnika? Czy masz ktoś może serwisówkę do tego silnika? Za wszelkie rady będę wdzięczny. Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|