Autor Wiadomość
robert12357
PostWysłany: Śro 6:13, 26 Lip 2017    Temat postu:

Jestem początkujący wiec raczej zbyt mocno nie bede teraz go upala Very Happył. 50 Mth powiedzieli mi u Olka w Bielsku, potem sie podobno sie wyrabia cylinder...
major000
PostWysłany: Wto 19:43, 25 Lip 2017    Temat postu:

Pierwsza fota tłok z KTM 300 exc 2013, przebieg 100godzin, olej Castrol R2.
Druga, KTM 300 exc 2015, przebieg 100godzin, olej Castrol R2.
Trzecia, Husqvarna 300 te 2015, lewy na oleju Belray, prawy na Motulu(lub Samuraju...już nie pamiętam), przebiegi po 100godzin.

Fourier
PostWysłany: Wto 19:19, 25 Lip 2017    Temat postu:

U mnie najdłużej tłok miał przelatane 116,5 godziny (samourai, SX 150 na tulei), standardowo wymieniam co 50-60 godzin licznikowych. W 125 u brata siedzi 4 tlok na selekcji A (oryginalny nicasil). A i tłoki zawsze wossnera Smile
henio12323
PostWysłany: Wto 18:44, 25 Lip 2017    Temat postu:

na castrolu ostrego upalania moze i po 50 godzinach trzeba wymienic Very Happy jak sie leje dobry olej spoko wytrzyma wiecej EXC modele 80 godzin mysle że bezproblemowo - reszta to kwestia jak sie jeździ. 2 sprawa ze olej nie smaruje tylko tłoka ale tez korbe
robert12357
PostWysłany: Wto 18:29, 25 Lip 2017    Temat postu:

Rzeczywiście castrol wypada slabo, ale jezeli rzeczywiscie jest tak jak pisze major000, że roznice sa odczuwalne przy tak duzych interwałach to jest sens kupowac olej typu ipone samurai? Skoro np w takiej 200 exc po 50 mth bedzie trzeba zmienić tłok
Fourier
PostWysłany: Wto 17:36, 25 Lip 2017    Temat postu:

Wiem że karta charakterystyczna to nie wszystko ale...

ten castrol ma parametry porównywalne z olejami orlena i lotosu. W porównywalnej cenie (a nawet i niższej) są oleje, które mają dużo lepsze parametry (np. wspomniany przeze mnie mobil1 lub valvoline). To, że na etykiecie jest napisane że olej jest syntetyczny to... w Polsce mamy takie prawo że może tam być półsyntetyk (nawet nie wiecie ile się naszukałem żeby do samochodu kupić syntetyk a nie "wykonany w technologii syntetycznej").
major000
PostWysłany: Wto 14:12, 25 Lip 2017    Temat postu:

Różnice w oleju średniej a wysokiej półki wychodzą dopiero po bardzo długim interwale, rzędu 500godzin i więcej. Między wymianami tłoka co 100godzin nie zobaczysz większej różnicy, poza nagarem lub jego brakiem, ale to zależy od specyfikacji oleju jak dobrze się dopala szczególnie przy niskich obrotach. Testowałem Castrola, Motula, Belray-a, Motorexa i jeśli chodzi o 2t(tłok, cylinder, korba) nie widziałem żadnych różnic przy inspekcji co 100godzin, wrzucałem kiedyś nawet zdjęcia porównawcze tłoków po motulu i castrolu.
Oleju masz lać tyle ile zaleca producent KTM, więc zajrzyj do serwisuwki. Nie można lać więcej bo nie dopala go dobrze i robią się nagary, rzyga olejem z wydechu i niszczy watę w tłumiku. Gorzej się wkręca, niszczy świecę i silnik nie chodzi optymalnie.
Ważniejszą sprawą jest ustawienie gaźnika, bo jeśli jest za ubogo to nawet więcej oleju nie uratuje silnika.
robert12357
PostWysłany: Wto 13:51, 25 Lip 2017    Temat postu:

Czyli jezdzac na castrolu szybciej czeka mnie kolejny remont czy po prostu lać go wiecej. Teraz robie mieszanke 1:50, moze lac wiecej tego castrola? Zwlaszcza ze silnik sie dociera:)
major000
PostWysłany: Wto 7:39, 25 Lip 2017    Temat postu:

Castrol jest wystarczający i na pewno nie uszkodzisz silnika używając go.
henio12323
PostWysłany: Wto 7:25, 25 Lip 2017    Temat postu:

ale jest realnie kiepski
to że spełnia normy i jest syntetyczny ti jedno. a ile ma dodatków to drugie. motul 800 czy ipone samurai przewyższa te parametry castrola.
robert12357
PostWysłany: Wto 6:07, 25 Lip 2017    Temat postu:

Taki zly ten castrol? Na opakowaniu jest napisane 100% syntetyk i ze spelnia nawyzsze normy ( Api: Tc , JASO: FD)
donPedro
PostWysłany: Pon 18:41, 24 Lip 2017    Temat postu:

Co do oleju to we wszystkich 2T stosuje motul 800. Malo nagaru i ladnie sie spala.
Fourier
PostWysłany: Pon 18:31, 24 Lip 2017    Temat postu:

Wyjeźdź butelkę do końca, a później samourai albo 800 (w ostateczności mobli1 2t racing albo valvoline syntetyczny).
robert12357
PostWysłany: Pon 15:59, 24 Lip 2017    Temat postu:

Motor zlozony z zamkiem na oknie ssacym. Dwa baki wyjezdone i jak narazie wszystko smiga:) Kupilem olej do mieszanki castrol power rs. Jeździc ktos na takim oleju? Czy lepiej pozniej kupic ipone samurai?
robert12357
PostWysłany: Śro 20:22, 28 Cze 2017    Temat postu:

Znajomy ktory naprawia motocykle mowil ze pierscien moze sie podwinac albo wycierac kolo tego okna. Dziwny patent...

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group