Autor |
Wiadomość |
Czołgu |
Wysłany: Pon 23:53, 02 Paź 2017 Temat postu: |
|
No cóż. Na wszystkim się niestety nie znam i chyba nawet nie chce mi się znać bo nie mam na to czasu -)
Tamten tłok był zmieniany przez osobę która ma największe w okolicy doświadczenie i robi tylko pomarańczowe motocykle. Teraz robił to ktoś inny.
Tak czy inaczej, chyba nic wielkiego się nie stało. Teraz dowiedziałem się że cylinder jest zużyty 2 setki i jest w bardzo ładnym stanie, bez rys i zdeformowań.
Pierwsza jazda zrobiona, silnik pracuje jak zegarek. |
|
|
Qh |
Wysłany: Pon 21:51, 02 Paź 2017 Temat postu: |
|
Tak to jest jak sie nie mierzy cylindra. Mechanik zamów 1 selekcje ta se polatała po,cylindrze i jest trzecia. |
|
|
Czołgu |
Wysłany: Sob 18:07, 16 Wrz 2017 Temat postu: |
|
W mojej 350 było coś takiego.
Czy ma ktoś pojęcie kto jest producentem?
|
|
|
Czołgu |
Wysłany: Czw 11:51, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
On go zamawia, raczej wie co robi Zresztą zanim to założy to sobie sam przeczytam co jest na pudełku i to skontroluję. Ale dzięki za informacje, zwrócę na to uwagę. |
|
|
Tomokat |
Wysłany: Czw 11:48, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Tylko zeby później nie było płaczu że cylinder się zatarł i że tłoki wossnera to gówno:) |
|
|
Czołgu |
Wysłany: Czw 11:42, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Spoko
Nie znam się na pasowaniu tłoków, ten co zamówiłem ma być repliką orginału. Zresztą ja tego nie robię, tylko mechanik. |
|
|
Tomokat |
Wysłany: Czw 11:41, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Rób jak uwazasz ale moim zdaniem przeskoczyłeś o dwie selekcje. |
|
|
yahoo |
Wysłany: Czw 11:37, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Czołgu napisał: | Nie sądzę żeby wymiary tłoków różniły się o setkę. Po to jest wymiar żeby był precyzyjny. Tłoka nie zamawia się na pałę tylko z konkretnym wymiarem który wynika z pomiaru cylindra. |
Ale nie chodzi o rozmiar tłoka, tylko o jego pasowanie - czyli luz między tłokiem a cylindrem. Ten w przypadku niektórych producentów jest wiekszy, w innych mniejszy. Wartość pasowania odejmujesz od średnicy zmierzonej cylindra, i dostajesz średnicę tłoka jaką - u danego producenta - powinieneś zastosować.
Np - pomiar cylindra 64.00, u producenta A masz pasowanie 0,06, u producenta B masz pasowanie 0,05. Odejmujesz pasowanie od średnicy cylindra, i u producenta A wychodzi Ci tłok 59.94, a u producenta B - 54,95.
pozdrówki
yahoo |
|
|
Czołgu |
Wysłany: Czw 11:32, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Nie sądzę żeby wymiary tłoków różniły się o setkę. Po to jest wymiar żeby był precyzyjny. Tłoka nie zamawia się na pałę tylko z konkretnym wymiarem który wynika z pomiaru cylindra. |
|
|
Tomokat |
Wysłany: Czw 11:25, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Nie rozumiesz mnie. Wossner ma większe pasowanie czyli większy luz o jedną setke. 87.95 wossnera jest odpowiednikiem 87.96 OEM. Czyli ten tłok co zamówiłeś byłby odpowiednikem 87.98 OEM. |
|
|
Czołgu |
Wysłany: Czw 11:18, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Z nominamału 87,96 mogę sobie kupić II selekcję OEM (87,97), II Vertexa (87,97) lub III wossnera (87,97). Zostaje jeszcze III Vertexa (87,9
Jak zwał tak zwał, numerki I czy III nie mają znaczenia. Przeskakuję po prostu o kolejną setkę i jeszcze jedna vertexa jest w zapasie.
Nie wiem po co wossner robi selekcję niższą niż nominał 87,95? Może robiąc nicasil można sobie zamówić pod taki tłok lub pod tuleje? Nie znam się na tulejach |
|
|
Tomokat |
Wysłany: Czw 11:12, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Czyli z nominalu przeskakujesz na trzecią selekcje. |
|
|
Czołgu |
Wysłany: Czw 11:03, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Na nominale jeżdziłem na dwóch tłokach. Motocykl kupiłem nowy, drugi raz pierwszą selekcję kazał mi zamówić mechanik i jestem tego pewien bo sam to zamawiałem. Na tłoku jest napisane 87,96. Teraz zakładam największą selekcję wossnera 87,97
https://zapodaj.net/77069dd449d21.jpg.html |
|
|
Tomokat |
Wysłany: Czw 11:00, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Trzecia wossnera to nie jest druga OEM. Z tego co pamietam wossner ma o jedną setną większe pasowanie. Dlatego zaczyna się od 87.95 i to jest odpowiednik pierwszej selekcji w OEM tłoku. Jeżeli jeździłeś na nominalnym wymiarze to wątpie żeby przeskoczyło o dwie selekcje. |
|
|
yahoo |
Wysłany: Czw 10:50, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
No, też zwróciłem uwagę przy którymś z silników w tym roku, że zmieniając dostawcę tłoka można wydłużyć resurs cylindra
A inna ciekawostka z tego sezonu: Freeride250R 2015. Zmieniałem ostatnio fabryczny tłok (po 100h od nowości) i okazało się, że z fabryki wyjechał już na selekcji C, co znaczy, że cylinder wytrzyma max 2 tłoki i nara.
pozdrówki
yahoo |
|
|