Autor |
Wiadomość |
L0rdGrax |
Wysłany: Wto 1:12, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
mike21 napisał: | No własnie sprzęt bardziej na dłuższe wypady po srednio górzystym terenie.. |
Dlatego wspomniałem o kanapie
KristofSX napisał: | EXC 520 produkowany był do 2003 e, później był 525, różnica taka że 525 ma 6 biegów inaczej zestopniowanych.. |
Przecież 520 też ma 6 biegów tylko SX miały 4. W 525 z 2003r niema jakiś istotniejszych zmian, dopiero w 2004 nastąpiły jakieś zmiany min. włożyli tytanowe zaworki, zmienili wydech.
pzd
PS- To są zwykłe oponki z wkręconymi śrubami. Kupujesz używaną gume za 50zł na allegro + śruby z nakrętkami i podkładkami, te do drewna z zaokrąglonymi łepkami 6 lub 8 + wiertarka + inwencja twórcza = oponka zimowa, miałem takie coś tworzyć ale musiałbym przedłużać łańcuch, a podobno dłużej sie robi taką opone, niż na niej jeździ. |
|
|
mike21 |
Wysłany: Wto 0:50, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
KristofSX napisał: | EXC 520 produkowany był do 2003 e, później był 525, różnica taka że 525 ma 6 biegów inaczej zestopniowanych i inne lepsze przednie zawieszenie, z zewnątrz są inne owiewki i inny bak, generalnie różnią się tylko detalami.
Pozdrawiam
Jak znajdziesz coś ciekawego na allegro to podaj linka |
Dzieki wielkie za pomoc.
Tak jak już wcześniej mówiłem mam zamiar kupic motorek dopiero na wiosne teraz bardziej chciałem sie obeznac w temacie i tych kąkretnych modelach. Jeśli będe już gotowy na zakup napewno sie was doradze. Dziękuje jeszcze raz. Pozdrawiam.
Jeszcze tak z ciekawości zapytam czy można unas dostać takie opony na zime z kolcami? jak na tym filmiku w 12s? Jaki koszt takich opon?
http://pl.youtube.com/watch?v=EYu0-uq8sbw&feature=channel_page
A możeci mi podac jakiś namiar na dobry sklep z cześciami do KTMa? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pon 23:05, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
EXC 520 produkowany był do 2003 e, później był 525, różnica taka że 525 ma 6 biegów inaczej zestopniowanych i inne lepsze przednie zawieszenie, z zewnątrz są inne owiewki i inny bak, generalnie różnią się tylko detalami.
Pozdrawiam
Jak znajdziesz coś ciekawego na allegro to podaj linka |
|
|
mike21 |
Wysłany: Pon 20:18, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
OK dzięki za odpowiedzi a jeszcze jedno czy jest duża róznica miedzy EXC 520 a 525? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pon 20:04, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
Cytat: | ale trzeba nauczyć się nim jeździć, inaczej nie urobisz na opony. | - ??- przy takiej mocy i momencie obrotowym - normalka, chyba że jeździmy na "pół gwizdka" jak jeździłem to opona szła w miesiąc
Cytat: | Jedyna wada jaką zauważyłem to kanapa(hmm może to zaleta) jest strasznie twarda i wymusza jazde na stojąco. | - zawsze jeździmy na stojąco
Cytat: | Chodzi jak traktor(odgłos sprzęgła), ale to już tak bolączka tego modelu. | to bolączka każdego ktm.
ok. już się nie czepiam
Pozdrawiam |
|
|
L0rdGrax |
Wysłany: Pon 16:58, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
Od 3miesięcy mam EXC 525 2003, po zakupie sprawdziłem zaworki, wymieniłem olej z filtrami(myśle że wymiana raz na 1000km wystarczy) i do tej pory śmiga bezproblemowo. Oczywiście nie licze takich rzeczy jak klocki, łańcuch, zębatki, opony, w każdym razie wszystko dostałem od ręki, mój dostawca zapewnił mnie że z częściami niema problemu. Motorek strasznie zrywny, nie poniewiera(tak strasznie), ale trzeba nauczyć się nim jeździć, inaczej nie urobisz na opony. Jedyna wada jaką zauważyłem to kanapa(hmm może to zaleta) jest strasznie twarda i wymusza jazde na stojąco. Moto ma też nieduże spalanie, bo nie trzeba go tak kręcić(oczywiście jak na swoją klase).
Ogólnie nie mam go zbyt długo, ale niema się do czego przyczepić.
PS- Chodzi jak traktor(odgłos sprzęgła), ale to już tak bolączka tego modelu. MI to nie przeszkadza. |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pon 11:17, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
mój znajomy ma LC4 620 rocznik 97,i tak: miał kłopoty z zapłonem, miał kłopoty z gaźnikiem, miał kłopoty z zawieszeniem, fakt że mechanicznie silnik jest ok, nie wymieniał tłoka, pierścieni, uszczelniaczy, sprzęgła ale jednak ciągle coś się działo. za 8-9 tysięcy rozglądał bym się za exc 520/525 rocznik 00-03, silniki te są już nowocześniejsze, bardziej niezawodne, bardziej dopracowane, a z trwałością to tak jak pisałem wcześniej. ważne jest również sprawdzić kto i jak wcześniej sprzęta używał żeby nie był katowany.
pozdrawiam |
|
|
mike21 |
Wysłany: Pon 0:37, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
KristofSX napisał: | Miałem EXC 525 2003r przez jeden sezon, z częściami nie ma żadnego kłopotu, koszty utrzymania również nie są duże. raz robiłem rozrząd, nie robiłem nic przy skrzyni, tłoku, sprzęgle, sprzęt śmigał bez kłopotu. w połowie sezonu regulowałem zawory, olej - wymiana co około 700km, filtr powietrza także. KTM jest bardzo trwały o ile postępuje się z zaleceniami serwisu. Teraz mam SX 450 2004 (wcześniej miałem również SX520) czyli sprzęt crossowy, bardziej wysilony i również nie mam żadnych kłopotów. Powiedz jeszcze do czego będziesz używał sprzęta? jeśli masz zamiar uprawiać takie light-enduro to LC4 będzie ok, ale jeśli coś bardziej konkretnego to zdecydowanie EXC
pozdrawiam |
No własnie sprzęt bardziej na dłuższe wypady po srednio górzystym terenie dlatego tez własnie brałem pod uwage sprzęt który będzie trwały i będzie można zrobić wiekszy przebieg bez wiekszych kosztów utrzymania.
A możesz powiedzieć czy np utrzymanie takiego lc4 620 bedzie porównywalne z ktm exc 525? I czy te silniki LC4 620 sa az tak trwałe bo z tego co czytałem chwala je ale nie wiem jak to jest w praktyce.CZy to prawda? Jesli juz jesteśmy przy LC4 to który model warto wybrać bo z tego co widziałem są rózne wersje 620 lc4 .Dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam! |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Pon 0:11, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
Miałem EXC 525 2003r przez jeden sezon, z częściami nie ma żadnego kłopotu, koszty utrzymania również nie są duże. raz robiłem rozrząd, nie robiłem nic przy skrzyni, tłoku, sprzęgle, sprzęt śmigał bez kłopotu. w połowie sezonu regulowałem zawory, olej - wymiana co około 700km, filtr powietrza także. KTM jest bardzo trwały o ile postępuje się z zaleceniami serwisu. Teraz mam SX 450 2004 (wcześniej miałem również SX520) czyli sprzęt crossowy, bardziej wysilony i również nie mam żadnych kłopotów. Powiedz jeszcze do czego będziesz używał sprzęta? jeśli masz zamiar uprawiać takie light-enduro to LC4 będzie ok, ale jeśli coś bardziej konkretnego to zdecydowanie EXC
pozdrawiam |
|
|
mike21 |
Wysłany: Nie 23:36, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
KristofSX napisał: | a dlaczego nie EXC? jest duuużo poręczniejsze, 525 jest naprawdę mocny i elastyczny, |
Hmm nie znam sie za bardzo na modelach i nie wiem jak inne ale chodziło mi o silniki w 620 LC4 czytałem że te silniki w tych modelach sa bardzo trwałe w tych a mi właśnie chodzi by było jak najmniej roboty przy sprzęcie.
Czy ten ktm exc 525 będzie równie trwały jak ten 620 lc4? Bo faktycznie exc wydaje sie dużo lepsza propozycją. Jak z dostępnościa z częściami? |
|
|
KristofSX |
Wysłany: Nie 23:06, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
a dlaczego nie EXC? jest duuużo poręczniejsze, 525 jest naprawdę mocny i elastyczny, |
|
|
mike21 |
Wysłany: Nie 14:36, 28 Gru 2008 Temat postu: Kupno KTM lc4 tylko jaki? |
|
Witam chce kupić na wiosnę jakieś nie zawodne używane enduro. Głownie chodzi mi o dobrze prowadzące sie enduro z niezawodnym silnikiem i jak najniższą waga więć na pewno będzie to lc4 ale jaki?. Zainteresowałem sie modelem 620 lc4 po 97r i SXC 640 lc4 ze względu na moja wagę ponad 110kg no motorek chce przeznaczyć około 8-9tys zł czy możecie mi coś doradzić w tej kwocie ciekawego. Czy te wymienione prze zemnie modele będą odpowiednie?? Jeszcze chciałem zapytać jak jest z dostępnościa do częsci do takich motorków? Pozdrawiam |
|
|