Autor |
Wiadomość |
Speed223 |
Wysłany: Wto 15:53, 13 Lut 2018 Temat postu: |
|
I tak właśnie sprawdzałem i było na końcówce bagnetu, więc chyba na zimnym doleje do maxa i raczej musi być dobrze |
|
|
Shimy |
Wysłany: Wto 12:27, 13 Lut 2018 Temat postu: Re: Ktm Duke 2 640 ile oleju zalać? |
|
Speed223 napisał: | Wlałem do silnika około 1,4l a do ramy 0,6l czyli łącznie 2l |
LC4 jest dość "czuły" na przelanie oleju, więcej niż 2 litry w sumie nie zalewaj bo może wyrzucać do odmy, pamiętaj aby odpowietrzyć ramę. Tak jak pisałeś aby sprawdzić stan oleju grzejesz silnik, czekasz 4 do 5 min i sprawdzasz na wkręconym bagnecie. |
|
|
Speed223 |
Wysłany: Pon 21:51, 12 Lut 2018 Temat postu: |
|
Chociaż w sumie w nowszych modelach duka okienko poziomu oleju nie jest w misce olejowej a przy wale i dlatego poziom przy ciepłym silniku się podnosi, a bagnet jest w misce i przy włączonym silniku poziom oleju tam maleje |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 21:46, 12 Lut 2018 Temat postu: |
|
skoro masz olej w ramie to tak masz suchą miske, ( były tez lc4 bez obiegu w ramie ) |
|
|
Speed223 |
Wysłany: Pon 21:36, 12 Lut 2018 Temat postu: |
|
Tak patrzyłem, był tylko manual do samego silnika lc4 i opis żeby nagrać odczekać 5min i sprawdzić, ale w sumie jeżeli w moim jest sucha miska to logiczne że olej faktycznie żeby osiągnąć odpowiedni stan w misce musi cały splynąć z silnika a to zapewne zajmuje więcej niż 5min. Bo chyba w lc4 jest smarowanie zwane sucha miska? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 20:48, 12 Lut 2018 Temat postu: |
|
a czemu tak myslisz ze tak powinno byc ? przy suchych miskach jest własnie odwrotnie.
ale skoro jest w róznych warunkach miedzy min a max to jakby nie było jest ok, olej jest wiec sie nic uszkodzic nie da. gorzej jakby raz było troche, a potem nie było by go w ogole widac
kristofsx.com - tu szukałes ? |
|
|
Speed223 |
Wysłany: Pon 20:09, 12 Lut 2018 Temat postu: |
|
henio12323 napisał: | dlatego trzeba doczytac w ksiazce jaka masz procedure sprawdzania dla twojego modelu |
I z tym jest właśnie problem, bo do modelu 2001 nie znalazłem manualna, tylko do nowszych które mają okienko nie bagnet i jest w nich opisane też w sumie mało logicznie że można sprawdzać na ciepłym i na zimnym silniku z tym że na zimnym poziom powinien znajdować się na kresce mini a jak jest gorący na kresce max. U mnie na bagnecie jest zupełne inaczej jak jest ciepły jest na mini jak jest zimny na max. Taka prosta czynność a nie daje mi spokoju |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 18:06, 12 Lut 2018 Temat postu: |
|
dlatego trzeba doczytac w ksiazce jaka masz procedure sprawdzania dla twojego modelu |
|
|
Speed223 |
Wysłany: Pon 17:56, 12 Lut 2018 Temat postu: |
|
Ogólnie dziś jak na zimno sprawdzałem, motor w pionie to faktycznie olej był między mini a max ale jak rozgrzalem motor i zgasiłem silnik poczekalem 10min to olej na bagnecie był na samym końcu |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Pon 12:36, 12 Lut 2018 Temat postu: |
|
masz na bagnecie min i max, jak sie olej znajmuje miedzy tymi wartosciami to jest ok. poczytaj jeszcze o procedurze sprawdzania - zwykle kaza odpalic na chwile i chwile odczekać i wtedy sprawdzac |
|
|
Speed223 |
Wysłany: Pon 12:19, 12 Lut 2018 Temat postu: Ktm Duke 2 640 ile oleju zalać? |
|
Witam wszystkich gdyż to mój pierwszy post, mam następujące pytanie czyli ile zalać oleju po spuszczeniu starego? Wlałem do silnika około 1,4l a do ramy 0,6l czyli łącznie 2l tak jak jest w serwisówkach ale wydaje mi się że jest go trochę za mało, mam wersję z 2001r z kopniakiem i rozrusznikiem elektrycznym, w tej wersji nie ma typowego okienka poziomu oleju a jedynie bagnet olejowy na którym kiepsko widać ten stan oleju ale na moje oko po wkreceniu korka i wyjęciu stan sięga lekko poza 1 kreskę, czy to dobrze? |
|
|