Autor Wiadomość
rrolek
PostWysłany: Pią 18:40, 06 Kwi 2018    Temat postu:

Witam

Mówią, że co cie nie zabije to cie wzmocni.
Bez związku jest, że Polak wie swoje i basta.
Kombinacja tych dwu truizmow nasuwa pytanie: po co w ogóle zakładany był ten wątek.
Po co to piszę? Niech no pytający zastanowi się czy juz nie podjął decyzji. Wskazane jest szybciej myśleć niż działać również w enduro.

Bawcie się dobrze
rr
YoungEnduras
PostWysłany: Pią 0:55, 06 Kwi 2018    Temat postu:

Wypowiem się, bo sam byłem w podobnej sytuacji. Obecnie mam 18 lat(82kg,187cm)dwa lata temu miałem DT 125, później RS 125. Rok temu pożyczyłem od znajomego EXC 530 z 2009r. Na 3 miesiące. Mocą byłem zszokowany, przesiadka z 125 2T dała się we znaki.530 idealnie na przeloty. Obecnie jestem właścicielem tego kata od stycznia, miałem już wiele razy okazję sprawdzić moje możliwości oraz możliwości tego silnika na torze super enduro, szczerze mówiąc jestem zawiedziony tym, że nie mogę wykorzystywać mocy w 100%, na super enduro maksymalnie wbiłem drugi bieg, przełożenia mam 14/48. Próbowałem sił na profesjonalnym torze MX, również max 2 bieg. Nawet nie można ruszyć z bloku z pełnego gazu siedząc na baku, bo od razu moto idzie w pion, nawet po wbiciu 2 biegu. Ogólnie moto fajne, elastyczne, cholernie mocne, lecz dla mnie aż niepotrzebnie, wiem, że następcą mojego exc 530 będzie exc 350, idealne rozwiązanie które uzupełnia dziurę między 250, a 450/530. Wiem, że exc 530 to nie 450 jak w temacie, ale to jedynie rozwiercona wersja ciut mocniejsza. Masz 16 lat, tez miałem tyle dwa lata temu i tez chciałem coś najmocniejszego, żeby nie brakowało mocy, okazało się ze tej mocy jest za duzo, bo nie ma gdzie jej wykorzystać, nawet na przelotach pełen ogień na polnej drodze, prędkość ~100kmh a wbity 3 czy 4 bieg, ale tak już jest w dużych crossach czy hard endurakach że nie używa się wysokich obrotów w znacznym stopniu jak to jest w 125/250. Jakieś pytania, chętnie odpowiem.
HusqvarnaaFC350
PostWysłany: Czw 9:48, 05 Kwi 2018    Temat postu:

motif napisał:


wiedzę że masz naście lat dopiero więc masz szansę.
To są podstawowe umiejetności jazdy motocyklem, ale cóż dziś się dzieci już tego nie uczy tylko dodaje elektronicznę trakcje.



Niestety ale Twoje informacje nijak maja sie do stanu faktycznego Smile

Chcialbym miec wlasnie to "nascie", a jesli chodzi o technike jazdy mysle ze mocno bys sie zdziwil i co nie co moglbys sie jeszcze naucz. Ale fakt, czlowiek czasem zapomina ze uczy sie przez cale swoje zycie.
henio12323
PostWysłany: Śro 19:38, 04 Kwi 2018    Temat postu:

ale gazem sie nie szuka trakcji tylko sprzegłem Razz tu sie zgodze

aczkolwiek 500ta jako jedyny słuszne moto to nieporozumienie Very Happy
e46
PostWysłany: Śro 15:15, 04 Kwi 2018    Temat postu:

Cytat:

masz traction control w swojej lewej ręce, a przy najmniej powinieneś mieć.


Ja mam gaz chyba w prawej manetce, ale mogę się mylić Laughing
motif
PostWysłany: Śro 12:18, 04 Kwi 2018    Temat postu:

HusqvarnaaFC350 napisał:
Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Mamy do czynienia z prawdziwym gwiazdorem.

Chylę czoła i wątpię żebym kiedykolwiek doszedł z umiejętnościami do Twojego poziomu, przynajmniej tak mi się wydaje Very Happy


wiedzę że masz naście lat dopiero więc masz szansę.
To są podstawowe umiejetności jazdy motocyklem, ale cóż dziś się dzieci już tego nie uczy tylko dodaje elektronicznę trakcje.

p.s.
to że Tadek wybiera 250 czy 350 to zupełnie inna inna historia i nie ten powód.
żółf
PostWysłany: Śro 11:45, 04 Kwi 2018    Temat postu:

motif napisał:
Budyniu napisał:
motif napisał:
no nie wiem, dla mnie dół nigdy nie jest za mocny w terenie Smile

Polemizowałbym. Gliniaste wąwozy czy trawersy z kłodami czyli tam gdzie walczysz o trakcje, to tam każda agresywność silnika przeszkadza mocno, a jak wiadomo 450 w crossówce łagodne nie jest Laughing


masz traction control w swojej lewej ręce, a przy najmniej powinieneś mieć.


Aż się dziwię, że nie widać Ciebie w czołówce zawodów hard enduro. Pokazałbyś tym leszczom co to jeżdżą na na excf 250 albo 350 co to znaczy kontrola manety Very Happy Szczególnie Taddy jest cienki jak skóra na kaszance, skoro zawsze wybiera ćwiarę albo 350, widocznie nie okiełznuje manety Cool


A kończąc tą ironię to powiem tak - do efektywnej jazdy moc zwykle przeszkadza, ale z drugiej strony nadmiar mocy często daje olbrzymią przyjemność jazdy, a przecież o to na naszym amatorskim poziomie chodzi. Każdy sam musi sobie odpowiedzieć na pytanie, czy woli mniej spektakularnie osiągać lepsze wyniki, czy kosztem osiągnięć dostawać większą dawkę adrenaliny wynikającą z mniejszej kontroli Smile
HusqvarnaaFC350
PostWysłany: Śro 11:43, 04 Kwi 2018    Temat postu:

Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Mamy do czynienia z prawdziwym gwiazdorem.

Chylę czoła i wątpię żebym kiedykolwiek doszedł z umiejętnościami do Twojego poziomu, przynajmniej tak mi się wydaje Very Happy
motif
PostWysłany: Śro 11:33, 04 Kwi 2018    Temat postu:

Budyniu napisał:
motif napisał:
no nie wiem, dla mnie dół nigdy nie jest za mocny w terenie Smile

Polemizowałbym. Gliniaste wąwozy czy trawersy z kłodami czyli tam gdzie walczysz o trakcje, to tam każda agresywność silnika przeszkadza mocno, a jak wiadomo 450 w crossówce łagodne nie jest Laughing


masz traction control w swojej lewej ręce, a przy najmniej powinieneś mieć.
HusqvarnaaFC350
PostWysłany: Wto 23:09, 03 Kwi 2018    Temat postu:

Juz myślałem że nikt mnie nie rozumie Sad
Budyniu
PostWysłany: Wto 22:38, 03 Kwi 2018    Temat postu:

motif napisał:
no nie wiem, dla mnie dół nigdy nie jest za mocny w terenie Smile

Polemizowałbym. Gliniaste wąwozy czy trawersy z kłodami czyli tam gdzie walczysz o trakcje, to tam każda agresywność silnika przeszkadza mocno, a jak wiadomo 450 w crossówce łagodne nie jest Laughing
HusqvarnaaFC350
PostWysłany: Wto 21:11, 03 Kwi 2018    Temat postu:

A jak stoisz to pod czym masz motocykl? Nie pod tyłkiem?
motif
PostWysłany: Wto 20:49, 03 Kwi 2018    Temat postu:

HusqvarnaaFC350 napisał:

Jak często motocykl wyjezdza Ci z pod tyłka?


w zasadzie nigdy bo 99% czasu spędzam w pozycji stojącej... Rolling Eyes
HusqvarnaaFC350
PostWysłany: Wto 20:35, 03 Kwi 2018    Temat postu:

Jeśli nie zrozumiałeś przekazu to napewno Ci tego nie wytłumaczę Smile

Jak często motocykl wyjezdza Ci z pod tyłka?
motif
PostWysłany: Wto 20:01, 03 Kwi 2018    Temat postu:

HusqvarnaaFC350 napisał:
Zgadzam się z Heniem...

Ostatni moj motocykl to KXF 450, tylko ciagle wydawal mi sie ociezaly, mało zwrotny, za mocny dół wiec sprzedalem.



no nie wiem, dla mnie dół nigdy nie jest za mocny w terenie Smile

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group