Autor Wiadomość
henio12323
PostWysłany: Nie 18:44, 29 Kwi 2018    Temat postu:

dokładnie tak robie - sadzam kogos najlepiej ciezkiego zeby jak pisałem - mozliwie zgrać te 3 sruby ( os wahacza zebatki i tylnego koła) bo wtedy jest łancuch w maksymalnie napiętej pozycji. i wtedy nie moze byc napiety zbyt mocno bo bedzie sie rozciągał, i wywierał spore siły na łozysko walka zdawczego. jak w tej pozycji jest minimalnie luźny to w innej bedzie tym bardziej luźny - ale nie za bardzo luźny żeby sie ciagnął po ziemi Very Happy wiec metoda najskuteczniejsza
Lagoona
PostWysłany: Nie 16:07, 29 Kwi 2018    Temat postu:

Dzieki za odpowiedzi. Zebatki mam oryginalne, lancuch tez wiec po prostu naciagam wg manuala. Luz mierze suwmiarka.
Kupie i wymienie ten slizg i podejrzewam ze zrobi sie ciszej.
Henio nie wiem czy dobrze rozumiem - napinasz go jak ktos siedzi na motocyklu? I robisz to "na oko" zeby byl po prostu napiety?
henio12323
PostWysłany: Nie 14:14, 29 Kwi 2018    Temat postu:

sprawdza ale musi byc szereg czynników tak jak w manualu, tam chyba podaja wymiar łancucha za slizgiem - a to zalezy chociazby od wielkosci zebatki z tyłu z przodu zreszta tez.

dlatego ja zawsze sprawdzam sadzając kogos - najbezpieczniej i najszybciej. nigdy nie miałem opcji że łancuch za mocno naciągniety ( bo to jest najgorsza opcja )
Terry
PostWysłany: Nie 12:52, 29 Kwi 2018    Temat postu:

henio12323 napisał:
......szczerze - te manuale i "forumowe" porady są troche kiepskie, bo ciezko to jednoznacznie określic, pomiar typu na "2 palce" to rozbieznosc kilku milimetrowa przynajmniej Very Happy.....

A sposób opiany w manualu się nie sprawdza?
sylwu
PostWysłany: Nie 11:44, 29 Kwi 2018    Temat postu:

zdarzało mi się słyszeć u mnie podobne dźwięki, szczególnie jazda niskimi obrotami, zawsze dociągałem delikatnie łańcuch i problem ustępował.
najlepszy sposób na prawidłowe naciągnięcie to sposób który podał henio
henio12323
PostWysłany: Nie 11:13, 29 Kwi 2018    Temat postu:

a jak naciagnie za mocno ? rada troche bez sensu, łancuch ma byc naciagniety odpowiednio i tyle

szczerze - te manuale i "forumowe" porady są troche kiepskie, bo ciezko to jednoznacznie określic, pomiar typu na "2 palce" to rozbieznosc kilku milimetrowa przynajmniej Very Happy

ja sprawdzam łancuch najprosciej jak sie da - sadzam kogos najlepiej ciezkiego żeby zrównać mniej wiecej wszystkie 3 sruby ( zebatki zdawczej, osi wahacza i osi koła ) wtedy łancuch ma swoje najwieksze napięcie - dalej uginając sie juz tylko luzuje - i tak samo w góre jak wstaje tez robi sie luźny. wtedy go napinam żeby nie wisiał, ale nie był " przepięty " i napręzony jak struna. - lepszego ustawienia nie ma
sylwu
PostWysłany: Nie 11:02, 29 Kwi 2018    Temat postu:

sprobuj go mocniej naciągnąć, przejedź i zobacz czy dalej klepie
Lagoona
PostWysłany: Sob 14:49, 28 Kwi 2018    Temat postu:

Lancuch naciagam wedlug manuala - staram sie dbac, czyscic, smarowac i sprawdzac naciag regularnie.
Lancuch oryginalny DID 520 VT2.
Ale ten lancuch tak sie juz tlucze od zeszlej jesieni.
https://youtu.be/VrmQx7VPj30
Podczas tej jazdy z filmiku lancuch byl naciaganiety.
Tak podejrzewam ze to przez prowadnice ten halas. Wiem - moglam sie wczesniej tym zainteresowac :]
Krzysiek - no wlasnie cos takiego wypatrzylam na allegro. To chyba nie bede kombinowac juz....
krzysiek919
PostWysłany: Sob 7:51, 28 Kwi 2018    Temat postu:

https://ktmsklep.pl/powerparts/produkt/203198/oslona-lancucha
henio12323
PostWysłany: Sob 5:51, 28 Kwi 2018    Temat postu:

oryginał najlepszy z tego co widze

ale tyy masz jakies inne problemy po 100 h powinien inaczej wygladac moze jeździsz na kiepskich albo luźnych łancuchach i slizg wygryzło
Lagoona
PostWysłany: Sob 1:31, 28 Kwi 2018    Temat postu: Prowadnica łańcucha

Heja,
panowie z jakich prowadnic korzystacie? OEM? A może Acerbis lub UFO albo może Polisport?
Bo tak noszę się z wymianą, i coś się do tego zabrać nie mogę. A łańcuch się tłucze jak nieboskie stworzenie Very Happy
Moja kosiarka to EXC-F 350 2017 i z tego co wypatrzyłam na allegro to wybór jest między UFO a jakąś niby podpisaną jako oryginalna, ale w szczegółach wpisane jest że pasuje do wszystkich modeli od 2008 - 2018, więc coś mi się nie chce wierzyć, że to oryginał. Cena w granicach 110 pln.
Moja jeszcze nie wymieniana od nowości po 100mth wygląda tak:

Co byście polecili żeby się prędko nie zużyło? Odporność na uderzenia z zewnątrz nie jest bardzo istotna, bo nie jeżdżę żadnych hardkorów Smile ważniejsza żywtność ślizgu.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group