Autor |
Wiadomość |
Pczester |
Wysłany: Sob 14:02, 22 Gru 2018 Temat postu: |
|
Jeśli ktoś nadal szuka zestawu do cięższego koła zamachowego w sxf 350\250 11-15r to proszę o kontakt na priv. Podeślę zdjęcia gotowego zestawu do montażu. [/img] |
|
|
maciegww |
Wysłany: Wto 10:09, 20 Lis 2018 Temat postu: |
|
czy ktoś bawi się w wykonywanie tych kół? przymierzam się do zakupu sx'a 250 i planuję taki patent na przyszłość |
|
|
motoandrzey |
Wysłany: Sob 15:41, 09 Cze 2018 Temat postu: |
|
Moim zdaniem lepiej na magnecie, działa bezpośrednio na wale, sprzęgło kręci się inaczej niż wał bo jest napędzane przez koła zębate. W dodatku niepotrzebnie obciąża łożyska kosza, łożysko wału może przenieść większe obciążenia. |
|
|
ml |
|
|
Zapek |
Wysłany: Sob 14:12, 09 Cze 2018 Temat postu: |
|
Skoro średnica sprzęgła jest większa to może lepiej zwiększyć ciężar/średnicę z drugiej strony ?
Tak tylko gdybam.
No i montaż ( przynajmniej w Gas Gas'ie ) łatwiejszy na magneto chociażby dlatego,że nie trzeba oleju spuszczać i teoretycznie wymieniać uszczelki. |
|
|
ml |
Wysłany: Sob 13:29, 09 Cze 2018 Temat postu: |
|
No właśnie o średnicę chodzi. W 300 exc średnica sprzęgła jest większa niż magneta. I dodatkowo łatwiejszy montaż. |
|
|
Pczester |
Wysłany: Sob 12:46, 09 Cze 2018 Temat postu: |
|
No więc lepiej robić na magneto czy na sprzęgło, bo będę działał w przyszłym tygodniu? |
|
|
henio12323 |
Wysłany: Sob 8:07, 09 Cze 2018 Temat postu: |
|
zaleta pierscienia na magneto jest takie że jest duzej średnicy i relatywnie małej masie - bo o średnice tu bardziej chodzi - można dać przykładowo 3 kg w centrum wału, albo 1 kg na średnicy 10 cm od wału - masa wirowa bedzie podob. tutaj blacha na sprzegło im blizej srodka tym daje wiekszy niepotrzebny balast wiec jak dla mnie wiecej wad niz zalet
mozna sobie podpatrzeć jak w trialówkach jest to zrobione magneto o bardzo duzej srednicy, na sprzegle tez jest odważnik - ale w roli ostatniej przekładki ( pierscien około pól cm gruby ) wtedy całosc konstrukcji jest lekka w stosunku do generowanego momentu |
|
|
ml |
|
|
Zapek |
Wysłany: Pon 16:03, 04 Cze 2018 Temat postu: |
|
Muszę znać wymiary.
Prawdopodobnie pasuje to samo koło co u mnie.
Mogę wysłać na próbę - do sprawdzenia. |
|
|
tomek123 |
Wysłany: Pon 15:54, 04 Cze 2018 Temat postu: |
|
Jesteś w stanie dorobić do sxf 250 z 2011? |
|
|
Zapek |
Wysłany: Pon 7:59, 04 Cze 2018 Temat postu: |
|
Witam.
Jeździmy z ciężkimi kołami w Gas Gas'ach EC 300.
Robi to robotę zwłaszcza w ciężkim terenie.
Z informacji które posiadam wynika,że to samo koło pasuje do KTM'ów.
Trzeba by sprawdzić na fiszkach rozmiar gwintu.
Moje koła są cięższe niż 200gr a oryginalne z firmy S3 waży aż ... 660gr.
I nie dławi to nijak motocykla.
Gdyby ktoś chciał to mogę dorobić wg wzoru itp.
https://www.olx.pl/oferta/ciezkie-kolo-zamachowe-gas-gas-ec-250-300-CID5-IDt0Ceb.html#e1e1597028
P.S. Chwilę po wrzuceniu tutaj linka ogłoszenie zostało usunięte przez moderatora- czekam na odp. z jakiego powodu... |
|
|
Pczester |
Wysłany: Nie 5:39, 03 Cze 2018 Temat postu: |
|
Można zrobić na koło magneto i wtedy dać wymiar na minusie, włożyć magneto do zamrażarki i pierścienie nagrzać (połączy się świetnie bez kleju) lub zrobić obciążnik na sprzęgło. Spróbuję coś zrobić ale najprędzej w przyszłym tygodniu. |
|
|
e46 |
Wysłany: Sob 21:34, 02 Cze 2018 Temat postu: Re: Cięższe koło zamachowe / Nakładka (ciężarek na magneto) |
|
Cytat: |
Jak będziesz coś miał to podrzuć na forum, też planuję ten zabieg tylko chciałbym znać.wage i zrobić to sam na tokarni. |
Jak byś zrobił to zrób więcej, to też wezmę |
|
|
tomek123 |
Wysłany: Sob 21:15, 02 Cze 2018 Temat postu: |
|
Tez cały czas się zastanawiam nad obciążnikiem.
Zwłaszcza patrząc jak sxf przerobił kristof.
Problem mam taki ze do sxf 250 z 2011 roku chyba wogole nie ma a przynajmniej nie widzę tego na stronie. |
|
|